جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

بورس اوراق بهادار

پیش‌بینی بورس فردا 29 فروردین 1403
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در نهایت و در سومین روز محدوده شده در دامنه نوسان یک درصدی 4 هزار و 900 واحدی افت کرد اما نمادهایی مثل خودرو و فولاد تلاش کردند تا از منفی های بازار خلاصی پیدا کنند و برای فرار از محدودیت های ایجاد شده برای دامنه نوسانی قیمتی خود از صف فروش به صف های خرید برسند.
پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲
پس از مدت‌ها باز هم شاهد این موضوع هستیم که گروه سیمانی جز ۷ گروه برتر بازار سرمایه از منظر ارزش معاملاتی قرار گرفته است. ارزش معاملات این گروه در روز جاری بیش از ۱۳۱ میلیارد تومان است که البته با توجه به ارزش کم معاملات در کل بازار این رقم قابل قبول است. گروه خودرویی همچنان در صدر این جدول قرار دارد و بیش از ۲۷۱ میلیارد تومان ارزش معاملاتی را به خود گرفته است.
روز منفی صندوق‌های سرمایه‌گذاری
در بازدهی‌های ثبت شده از صندوق‌های سرمایه گذاری، صندوق‌های سهامی و مختلط تقریبا روز منفی‌ای را پشت سر گذاشتند.
چراغ بورس سبز شد
شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از ۴۶۱۱ واحدی روی ۷۰۵ هزار و ۶۳۱ واحد ایستاد. در این بازار بیش از ۳۲۰ هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۴۹ هزار و ۷۰۷ میلیارد ریال انجام شد.
پرداخت سود سهام سال ۱۴۰۰ بانک کارآفرین
بانک اول - بانک کارآفرین سود سهام سهامداران حقیقی و حقوقی خود را پرداخت می کند.
سهامداران وبملت بخوانند / سود سهامداران واریز شده است؟
بانک اول - شرکت بانک ملت پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی بانک مبنی بر واریز سود سهام سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ شفاف سازی نمود. سود سهامداران واریز شده است؟
سود سنواتی سهامداران بانک کارآفرین با سجام پرداخت شد
بانک اول - سود سنواتی سهامدارن بانک کارآفرین که در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت کرده اند، به حساب بانکی اعلام شده واریز شد.
خبر مهم برای سهامداران بانک ملت
بانک اول - بانک ملت در اطلاعیه‌ای در مورد افزایش هزینه اکچوئری در صورت‌های مالی منتهی به شهریور ماه ۱۴۰۰توضیحاتی ارائه کرد.
چرا سود بانک ملت کم شد؟
بانک اول - سود خالص هر سهم بانک ملت در شش ماه نخست امسال ۱۴۷ ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ بیش از ۵۶ درصد کمتر شده است.
سکه های شما ضامن بانکی می شود
بانک اول - به‌دنبال پذیرش خزانه بانک آینده، به‌عنوان انبار بورس کالا، موجبات ارائه محصولِ «گواهی سپرده طلا» از سوی بورس کالا به فعالان بازار سرمایه، فراهم شده است.
بازار سرمایه میزبان بانک ها می‌شود/ بانک‌ها مجوز فعالیت بورسی گرفتند
بانک اول - کارشناس بازار سرمایه گفت: بانک‌ها می‌توانند بدون ارتکاب به تخلفی، اقدام به خرید سهام و سرمایه گذاری در بازار بورس کنند.
صدور مجوز افزایش سرمایه یک بانک بورسی
بانک اول - مجوز افزایش سرمایه بانک دی که در بورس حضور دارد، از سوی بانک مرکزی اعلام شد.
بیشترین جذب سپرده توسط بانک ملت با وفادارى به نرخ هاى مصوب بانک مرکزى
بانک اول - در چند سال گذشته یکی از مشکلات نظام بانکی کشور پرداخت سود غیر واقعی و بالاتر از نرخ های تعیین شده توسط بانک مرکزی به سپرده گذاران و عدم رعایت بخشنامه های پول و اعتبار بوده است ، که به یکی از معضلات اقتصاد کشور تبدیل شده است که بسیارى از اقتصاددانان آن را ریشه مشکلات امروز اقتصاد مى دانند.
بانک خاورمیانه ۳۰۴ ریال سود محقق کرد
بانک اول - بانک خاورمیانه با انتشار صورت‌های مالی دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۹۸ (حسابرسی نشده) اعلام کرد: به ازای هر سهم ۳۰۴ ریال سود محقق کرده است.
کاهش وام‌دهی یک بانک زیان‌ده / زیان انباشته «بانک پارسیان» ۲ برابر سرمایه‌اش شد
بانک اول - بانک پارسیان در مهر ماه امسال میزان تسهیلات بانکی را نسبت به ماه قبل ۲۸ درصد کاهش داده است. گزارش عملکرد شش ماهه نشان می‌دهد زیان انباشته این بانک طی این دوره با رشد ۴۱ درصد به بیش از ۴٫۷ هزار میلیارد تومان و معادل دو برابر سرمایه‌اش رسیده است
بانک صادرات در نیمه سال ۹۸ برای هر سهم ۳ ریال سود شناسایی کرد
بانک اول - بانک صادرات در نیمه سال ۹۸ برای هر سهم ۳ ریال سود شناسایی کرد این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته به هر سهم ۵۴ ریال زیان تعلق گرفته بود .
تحقق سود ۷۸ ریالی بانک کارآفرین
بانک اول - بانک کارآفرین با انتشار صورت‌های مالی دوره ۳۱ شهریور ماه ۹۸ «حسابرسی نشده» اعلام کرد به ازای هر سهم ۱۷۸ ریال سود محقق کرده است.
بانک قرض‌الحسنه رسالت ۱۹۰ ریال سود ساخت
بانک اول - بانک قرض‌الحسنه رسالت با انتشار صورت‌های مالی دوره ۳۱ شهریور ماه ۹۸ «حسابرسی نشده» اعلام کرد به ازای هر سهم ۱۹۰ ریال سود ساخته است.
اعتباری ملل ۲۲۰ ریال سود ساخت
بانک اول - اعتباری ملل با انتشار صورت‌های مالی دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۹۸ (حسابرسی نشده) اعلام کرد: به ازای هر سهم ۲۲۰ ریال سود محقق کرده است.
سود خالص بانک صادرات ۵۲.۷ میلیارد تومان شد
بانک اول - عملکرد شش ماهه بانک صادرات ایران نشان می‌دهد که این بانک در دوره مالی شش ماهه نخست امسال ۵۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان سود خالص به دست آورده است.
وضعیت شاخص بورس ۲۸ فروردین/ بازار سرمایه در تردید
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 29 فروردین ماه 1403، مبلغ 4 هزار میلیارد و 370 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 644 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
گزارش روزانه بورس ۲۷ فروردین
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 25 فروردین ماه 1403، مبلغ 2 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 141 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.
پیش‌بینی بورس فردا 27 فروردین 1403
در روزهایی که بازار سرمایه با یک کندل نزولی سنگین (روز شنبه) به همراه خروج بیش از 1700 میلیارد تومانی همراه شده است و با توجه به اتفاقات اخیر شاهد تصمیم گیری مدیرانی بورسی برای دامنه نوسان یک درصدی در بازار سرمایه هستیم عملا باید شاخص و تحلیل تکنیکالی آن را برای مدتی در نظر نگرفت و فراموش کرد.
افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
مروز 55 هزار معامله انجام شد و ارزش کل معاملات بالغ بر 8 همت بود. ارزش معاملات سهام و صندوقها حدود 3 همت بوده است.
تصمیم فوری در بورس پس از ریزش سنگین
معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران در پی اتفاقات نظامی شب گذشته، با تشکیل بیش از ۳.۱ هزار میلیارد تومان صف فروش آغاز شده است. جمع ارزش صفوف خرید در بورس تنها ۶۰ میلیارد تومان است. تا این لحظه که ۱۳ دقیقه از آغاز معاملات گذشته، شاخص کل با ریزش ۳۸۴۱ واحدی به دو میلیون و ۲۰۴ هزار واحد رسیده و تاکنون ۱۱ هزار و ۷۵۷ معامله انجام شده است. نمادهای فولاد، فملی، وبملت، شبندر، وتجارت، کگل و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص به جای گذاشتند.
تالار شیشه‌ای قرمز شد
امروز شنبه بازار سرمایه اوضاع چندان خوبی را پشت سر نگذاشت؛ به طوری که با فشار فروش در اغلب نمادها، شاخص کل کاهش شدیدی را پشت سر گذاشت و با افت ۵۳ هزار و ۹۱۹ واحد به رقم دو میلیون و ۲۰۷ هزار و ۹۷۹ واحد رسید. این در حالی است که طی سه روز کاری قبل از آن بازار رشد کرده بود.
گزارش روزانه بورس ۲۱ فروردین/ رشد ۷ هزار واحدی شاخص کل
گفتنی است صندوق های طلا، با توجه به توقف روند رو به رشد نرخ ارز در بازار غیر رسمی، روز جاری را متاثر از رشد نرخ جهانی طلا سبز پوش آغاز به کار کردند.
مزایده استقلال لغو شد
این اتفاقات در حالی رقم خورده که تنها ۱۵ روز به پایان مهلت تعیین شده (۵ اردیبهشت‌ماه) از سوی AFC برای بارگذاری مدارک مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باقی مانده است.
سبز به رنگ بورس/ رشد ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس
شاخص هم‌وزن نیز که دیروز با افت مواجه شده بود امروز رشد ۸۴۰۴ واحد را پشت سر گذاشت و به ۷۴۹ هزار و ۵۷۳ واحد رسید.
تقویت ۴ هزار واحدی شاخص کل بورس
در مقابل نماد‌های اخابر و سدشت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند. شاخص کل فرابورس نیز امروز ۰.۲۲ درصد کاهشی شد و در کانال ۲۵ هزار و ۱۲۵ واحدی ایستاد.
آغاز هفته در بورس با ریزش ۱۹ هزار واحدی
امروز تعداد معاملات بورس بیش از ۵۵۳ هزار فقره به ارزش ۸۵۸۱ میلیارد تومان بود. فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشت اما وبملت، اخابر و شستا منفی شدند.
رشد ۵۶۰۰ واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
معامله‌گران در بورس در فرابورس ایران حدود ۲۲۳ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن تغییر مالکیت حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم و اوراق بود.
بورس ۱۴۰۳ چطور پیش بینی می شود؟ / تحلیل جدید از وضعیت بازار
حسنی افزود: ولی در ادامه که نزول بازار رخ داد سازمان بورس با ابلاغیه‌های جدید، کاهش حد نصاب سهام بادرآمد ثابت را از ۱۵ به ۱۰ درصد اعلام کرده که افزایش عرضه‌ها را دامن زد، موضوع بعد ظهور اثرات منفی کسری بودجه و برداشتن دولت از خوراک و صنایع بود. مورد بعدی نیز که از اوایل مهر ماه اتفاق افتاد ریسک جنگ غزه و تنش‌های بین المللی و ژئوپلوتیک بود که باعث شد شوک جدیدی به بازار وارد شود.
افت ۱۶ هزار واحدی شاخص بورس
معامله‌گران در فرابورس ایران حدود ۲۳۱ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن تغییر مالکیت حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم و اوراق بود.
پیش بینی وضعیت بورس در ۱۴۰۳
سال گذشته به ویژه در روزهای پایانی سال، بازار سرمایه نوسات مختلفی داشت و فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرد. امسال نیز تهدیدهایی برای بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳ وجود دارد
تاریخچه شکل گیری بورس ایران / بازار سهام ایران چگونه متولد شد؟
موسس بورس در ایران، وان لوترفلد بلژیکی بود که برای اولین بار اساسنامه بورس را در سال 1315 خورشیدی پیشنهاد داد. با این حال، تاسیس فیزیکی بورس اوراق بهادار تهران تا سال 1345 خورشیدی، زمانی که قانون تاسیس آن به تصویب رسید، به تعویق افتاد.
این افراد از بورس پاداش ۳ میلیاردی می‌گیرند
رییس اداره دیده‌بان سلامت بازار سرمایه سازمان بورس گفت: بیش از ۳ میلیارد ریال پاداش به سوت‌زنان تخلفات بورس پرداخت شد.
کاهش بیش از ۲۶۰ واحدی شاخص کل بورس
امروز فلزات اساسی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۳۶۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین خودرو و انبوه سازی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.
رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
بهترین پرتفو برای بورس امسال چیست؟
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
پیش بینی بورس چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳/ بازار سهام فروشنده می‌شود؟
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
شرایط عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.
اولین کاهش بورس درسال 1403
اگرچه در میانه‌های بازار با بهبود تقاضا همراه شد اما در مجموع شروع و پایان خوبی نداشت‌. در نهایت شاخص کل 4180 واحد کاهش ارتفاع داد و در سطح 2 میلیون و 249 هزار واحد متوقف شد.
شاخص بورس ۲ میلیون و ۲۵۳ هزار واحد شد
از سویی دیگر، امروز نمادهای «کچاد با ۱۵۳۱، نوری با ۱۱۳۳، بوعلی با ۹۸۰، تاپیکو با ۷۸۹، خساپا با ۷۰۴، وغدیر با ۶۸۴ و شبهرن با ۵۶۵» واحد بیشترین تأثیر مثبت را در روند شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.
رشد ۴۱ هزار واحدی شاخص بورس در نخستین روز معاملات ۱۴۰۳
رشد قابل توجه شاخص در نخستین روز معاملاتی سال 1403 در حالی است که برخلاف انتظار سهامداران، بازار سرمایه روزهای پایانی سال 1402 را در رکود به سر برد.
مروری بر وضعیت بازار سرمایه در سال ۱۴۰۲
در سال ۱۴۰۲، شاخص بورس در ماه‌های فروردین و آذر بیشترین روز‌های صعودی را ثبت کرد و در دی ماه بیشترین روز‌های نزولی را پشت سر گذاشت.
گزارش روزانه بورس ۲۸ اسفند/ بورس سبز پوش به عید رفت
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 28 اسفند ماه 1402، مبلغ 4 هزار میلیارد میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 230 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.