شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

افزایش قیمت طلا بعد از حمله دیشب سپاه

24 خرداد 1401
افزایش قیمت طلا بعد از حمله دیشب سپاه

افزایش قیمت طلا زیر سایه اصلاح قیمت ها؟

به گزارش بانک اول به نقل از خبرگزاری کیتکو انتظار می­رود سال 2020 به مانند سال­های قبل، سالی سرشار از عدم اطمینان و تنش باشد. اما سوال این است که وقتی جنگ تجارت جهانی، برگزیت، تهدیدهای رکود اقتصادی سرانجام پایان یابند، چه دارایی هایی برنده محسوب خواهند شد. زمان، زمان رقابت پیشنهادات تجاریست. پس گزارش ویژه ما را در خصوص عوامل موثر بر تصمیمات سرمایه گذاری شما در سال 2020 از دست ندهید.

 

افزایش قیمت طلا زیر سایه اصلاح قیمت ها؟
افزایش قیمت طلا زیر سایه اصلاح قیمت ها؟

 طبق جدیدترین اطلاعات تهیه شده توسط کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده، قیمت طلا برای سومین هفته پیاپی همچنان با افزایش روبرو می باشد.

با این وجود، با تثبیت موقعیتی که در بهترین سطح خود طی سه ماه اخیر به سر می برد  و بالاترین قیمت از 31 دسامبر 2019 تا کنون، برخی تحلیل گران هشدار دادند که اگر طلا تصمیم بگیرد از این روند صعودی خارج شود، با اصلاح قیمت روبرو خواهیم شد.

روهیت ساوانت، مدیر بخش تحقیقات CPM Group به خبرگزاری کیتکو گفت: "با این همه این ترند همچنان مثبت باقی خواهد ماند."

طی این گزارش که یک هفته منتهی به 31 دسامبر را پوشش می دهد، هر انس طلا با 18.30 دلار افزایش به 1.523.10 دلار رسید و هر انس نقره نیز با 6.8 سنت به 17.921 رسید.

تثبیت موقعیت بلند مدت و کوتاه مدت در داده های کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده، تعداد کلی  قراردادهای افزایشی و کاهشی را نشان می دهد. معامله گران این آمار را دنبال می کنند تا به دیدگاه کسانی که بازار را پیش بینی می کنند دست یابند، و در این میان، اعداد بسیار بالا یا بسیار پایین نشان دهنده خرید و فروش های بیش از اندازه در بازار می باشد که ممکن است نویدی برای فرار رسیدن زمان اصلاحیه ها باشد.

گزارش تفکیکی در هفته منتهی به 31 دسامبر نشان می دهد که تعداد قرارداد ها نسبت به هفته قبل از آن، از 218.846 به 232.732 رسیده است.

دنیل بریزمن، تحلیلگر کامرزبانک می گوید: "این بیشترین میزان قراداد طی سه ماه گذشته می باشد."

از 10 دسامبر، سرمایه گذاری روی کالاهایی که در دراز مدت بازدهی دارند 27 درصد بیشتر شده است و از این تاریخ تا کنون شاهد کاهش قیمت ها نبوده ایم. طلا نیز از 31 دسامبر تا کنون افزایش داشته است و به دنبال تنش میان ایران و آمریکا این افزایش بیشتر شده است. در ساعت 10:47 روز سه شنبه قیمت هر انس طلا با 3.2 درصد افزایش به 1.571.30 دلار رسید.

بریزمن ادامه داد: "با توجه به ادامه روند افزایشی قیمت طلا به ویژه پس از انتشار گزارش کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده، افزایش سرمایه گزاری بلند مدت به مراتب با ثبات بیشتری ادامه خواهد یافت. با این حال این را هم می دانیم که طلا در موقعیتی است که رشد زیادی داشته و ممکن است با اصلاحیه قیمت ها روبرو شویم. از دیدگاه تکنیکال، طلا از اواسط سال 2019 تا کنون بیش از آنچه انتظار می رفته خریداری شده است و از شش ماه قبل تا کنون شاهد هیچ اصلاح قیمتی نبوده ایم."

از کاتالیزورهایی که موجب افزایش تقاضا و افزایش قیمت طلا می شوند، می توان افزایش تنش میان آمریکا و ایران و امضاء فاز اول قرارداد تجاری میان آمریکا و چین در هفته آینده را نام برد.

فیل فلین تحلیلگر ارشد بازار در Price Futures Group می گوید: "این گزارش بازه زمانی پیش از حمله آمریکا را در بر می گیرد. با این حال در آن زمان نیز تنش های زیادی در منطقه حاکم بود و بسیاری از سرمایه گزاران را به سوی طلا سوق می داد. همچنین فضایی در جامعه جهانی حاکم است که به نظر می رسد بانک های مرکزی تمایل داشته باشند با نرخ بهره کمتر اقتصاد را به جلو سوق دهند و این بدان معنیست که ممکن است تورم بازگردد و معمولا سرمایه گزاران برای دوری از تورم به طلا رو می آورند." "شاخص دلار آمریکا نیز از 24 دسامبر تا 31 دسامبر با کاهش همراه بوده است. از 97.251  به 96.58.

در خصوص نقره، تعداد قراردادها به 52.877 افزایش یافت که دلیل اصلی آن را می توان خرید های جدید در بازار دانست.

اخبار مرتبط
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: به‌نظر بنده، در کوتاه‌مدت باید نرخ ارز را به‌شکل‌های مختلف حفظ کرد، یکی از این اقدامات آگاه کردن مردم است، به‌عنوان نمونه، ترسیم چشم‌اندازی مشخص و اطمینان‌بخش از اینکه روند ناامن‌کننده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، راهگشاست.
نوزدهمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
، بازار امروز شاهد ریزش عمده قیمت ها نسبت به روز گذشته است.
مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به ارز تخصیصی به حوزه صنایع اظهار کرد: برای صنایع مختلف شامال معاملات نیمایی و معاملات اشخاص در مجموع یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات، تامین شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها