شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

سرمایه گذاران دست از بازار طلا برندارند

24 خرداد 1401
سرمایه گذاران دست از بازار طلا برندارند

به گزارش بانک اول، رئیس بخش استراتژی کالا در ساکسو بانک تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تا 1500 دلار کاهش پیدا کند و وارد یک فاز تثبیت قیمت شود چرا که قیمت طلا از بالای 1600 دلار در روز چهارشنبه با افت شدیدی روبرو شده است.

وی افزود: طلا در 3 روز نخست 2020 میلادی کاری را انجام داد که تصور می شد در کل سال 2020 میلادی انجام دهد. ما این الگو را قبلا نیز دیده ایم. زمانی که نااطمینانی سیاسی بر افزایش قیمت طلا تاثیر می گذارد، این روند صعودی باثبات و طولانی نخواهد بود. بازار طلا برای ادامه روند صعودی قیمت نیاز به چیزی فراتر از تنش های سیاسی دارد.

هانسن اظهار داشت: گرچه طلا در سه ماه نخست سال جدید زیر فشار قیمتی قرار خواهد داشت ولی روند قیمت طلا در بلندمدت صعودی است. در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر سطح حمایتی 1500 دلاری هستند ولی در نهایت این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تا 1450 دلار کاهش یابد.

 وی گفت: اگر طلا بتواند سطح حمایتی 1500 دلاری را حفظ کند، آنگاه روند صعودی حفظ خواهد شد. طلا باید در ابتدا از این دوره تثبیت قیمت با سلامت عبور کند. نااطمینانی سیاسی کافی در بازارهای جهانی وجود دارد مثل ابهاماتی که درباره توافق تجاری آمریکا و چین مطرح است و این عوامل می تواند موجب نوسان بازار طلا شود. با این حال قیمت طلا ارتباط معکوسی با نرخ بهره واقعی اوراق قرضه دارد.

هانسن در ادامه تصریح کرد: بانکهای مرکزی نسبت به تهدیدات ناشی از تورم نگرانی خاصی ندارند و با اتخاذ سیاست های انبساطی ، تورم در شرایط کنونی نمی تواند فشار بیشتری بر نرخ بهره اوراق قرضه وارد کند.

اخبار مرتبط
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: به‌نظر بنده، در کوتاه‌مدت باید نرخ ارز را به‌شکل‌های مختلف حفظ کرد، یکی از این اقدامات آگاه کردن مردم است، به‌عنوان نمونه، ترسیم چشم‌اندازی مشخص و اطمینان‌بخش از اینکه روند ناامن‌کننده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، راهگشاست.
نوزدهمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
، بازار امروز شاهد ریزش عمده قیمت ها نسبت به روز گذشته است.
مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به ارز تخصیصی به حوزه صنایع اظهار کرد: برای صنایع مختلف شامال معاملات نیمایی و معاملات اشخاص در مجموع یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات، تامین شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها