پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

5 راهکار برای مدیریت صحیح پول خرج کردن|چگونه همیشه پولدار باشیم ؟

24 خرداد 1401
5 راهکار برای مدیریت صحیح پول خرج کردن|چگونه همیشه پولدار باشیم ؟

 

۵ راه برای مدیریت هوشمندانه هزینه ها !


یکی از مهارت های کلیدی برای دستیابی به موفقیت در زندگی شخصی و موفقیت مالی، مدیریت پول است؛ مدیریت پول مهارتی است که می توانیم آن را از دوران کودکی بیاموزیم؛ دوران یاد شده همان زمانی است که یاد می گیریم که چگونه با تهدیدها و چالش هایی که در زندگی پیش رو داریم، مواجه شویم. می توان از همین حالا شروع کرد.
تنها کاری که لازم است برای شروع انجام بدهید آن است که تصمیم بگیرید مدیریت موثری بر روی پول تان داشته باشید. مدیریت پول هم مانند هر کار دیگری، قواعد خاص خودش را دارد که بای زمانی را به یادگیری آن ها اختصاص دهید. این کار باعث می شود تا رد سال های آینده بتوانید منفعت بیشتری از پول های خود حاصل کنید. در ادامه ۵ راه فوق العاده برای مدیریت هوشمند هزینه ها و پول را برای تان معرفی می کنیم:

در آمد و هزینه های تان را ارزیابی کنید.
برای ارزیابی درآمد و هزینه های خود اولین قدم را بردارید. درآمد خود را در یک جدول و هزینه های تان را در یک جدول بنویسید. مبلغ لازم برای انجام تعهدات ماهانه خود را بنویسید تا بتوانید برای آینده برنامه ریزی کنید.
برای اطمینان از عدم به تعویق افتادن هزینه های تان، یک برنامه یا بودجه بندی دقیق برای مدیریت امور مالی خود تعریف کنید؛ آن زمان می دانید از پس چه کارهایی بر می آیید و چه کارهایی نه.

چگونه پولدار بشیم؟
چگونه پولدار بشیم؟


برای خودتان یک هدف مالی تعیین کنید.
پس از بررسی دقیق درآمد و هزینه های خود، باید چند زمینه از زندگی مالی ود را تعیین کنید که بتوانید در آینده با مدیریت هزینه های خود، آن ها را بهبود ببخشید. ممکن است بخواهید پس اندازتان را افزایش دهید، یک صندوق وام بردارید، بدهی های تان را کاهش دهید یا حتی یک خرید بزرگ (خرید خانه یا ماشین) داشته باشید.
هرچه را انتخاب می کنید، مبتنی بر وضعیت مالی خود، انتخاب کنید (خاص و واقع بین باشید، نه آنچه که می خواهید آن باشید!)؛ برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن برنامه خود، با استفاده از دوستان قابل اعتماد و یا یک مشاور حرفه ای برای هدایت برنامه مدیریت پول خود، نظارت دقیق تری بر برنامه مالی تان داشته باشید.

صورت حساب های تان را به موقع پرداخت کنید.
ساخت یک تاریخچه اعتباری به همان اندازه که انداختن تخم مرغ در املت مهم است، ضروری است! بنابراین، پرداخت تعهد خود در تاریخ یا قبل از موعد موقرر شده، اجتناب از پرداخت دیر هنگام و هزینه های دیررس به شدت در افزایش اعتبار تان مهم است.

5 روش مدیریت پول
5 روش مدیریت پول

بیش از اندازه خرج نکنید.
یکی دیگر از مهم ترین نیاز های مدیریت سرمایه، این است که پایین تر از سطح درآمد خود زندگی کنید. این قانون از پایه ای ترین اصول ثروتمندان است. اگر نمی توانید نظیر جان تمپلتون، میلیونر افسانه ای و معروف، نیمی از درآمدتان را پس انداز کنید، نگران نباشید.  می توان با کنار گذاشتن ۱۰ یا ۱۵ درصد از درآمدتان حاشیه امن مطلوبی برای خود ایجاد کرد و به اهداف مالی خود رسید.

چگونه پول خود را خرج کنیم؟
چگونه پول خود را خرج کنیم؟


هزینه ها را نقد و یکجا پرداخت کنید.
کارت های اعتباری به دو دلیل مخارج را بالا می برند، این امکان را فراهم می کنند که بیشتر از بودجه ای که در نظر گرفته اید خرج کنید و چون ظاهرا پولی رد و بدل نمی شود به اشتباه تصور می کنید پول زیادی خرج نکرده اید. کارت کشیدن یا نسیه گرفتن، کنترل مخارج را از دست تان خارج می کند.

اخبار مرتبط
بعضی از سرمایه‌گذاران با فروش سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند خود سود می‌برند و در عین حال سهم‌هایی که عملکرد ضعیفی دارند را نگه می‌دارند و امیدوارند که قیمت‌شان رشد کند. اما غافل از این که سهام خوب می‌تواند بیشتر صعود کند و سهام ضعیف، خطر به صفر رسیدن را دارد. در این مطلب از رده، به 10 نکته برای موفقیت در سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌پردازیم که می‌تواند به شما در جلوگیری از اشتباهات و کسب سود کمک کند.
با آغاز سال جدید، شاید بزرگ‌ترین سوال همه افراد این باشد که با سرمایه‌گذاری دارایی‏‌های خود در چه بازاری می‌توانند بیشترین بازده ممکن را کسب کنند.
کارآفرینان، میلیاردرها و خالقان شرکت‌ها و پروژه‌های موفق تجاری همواره الگویی برای بسیار از سرمایه‌گذاران خرد و مردم بوده‌اند. نقطه نظر این شخصیت‌ها در رابطه با نحوه انجام سرمایه‌گذاری، تجارت دارایی‌ها، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری در بازار برای بسیاری از افراد جذاب و قابل توجه است.
اگر شما هدف ثروتمندشدن در سر دارید،‌ آگاهی از طرز تفکر ثروتمندان و اینکه چگونه توانسته اند پولدار شوند برای رسیدن به هدفتان به شما کمک می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها