جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

سه درس از اپل کارت: چگونه بانک‌ها می‌توانند یک تجربه‌ سریع، آسان و مشتری محور ارائه دهند

24 خرداد 1401
سه درس از اپل کارت: چگونه بانک‌ها می‌توانند یک تجربه‌ سریع، آسان و مشتری محور ارائه دهند

به گزارش بانک اول  اگر ما دردسرهای فرایند پرداخت را به عنوان مانعی در نظر بگیریم که موجب ناامیدی و هدررفت زمان در فرایند پرداخت می‌شود و حذف این مشکلات را کلید بهبود تجربه مشتریان بدانیم، بنابراین هر چه تراکنش ساده‌تر و شخصی‌تر شود، یک تجربه بدون دردسر ارائه می‌گردد که نیازهای مشتریان را برآورده خواهد کرد.   

 

به عنوان یک مثال موفق از افزایش در پرداخت‌های دیجیتال و تطابق با خواست کاربران می‌توان به اپل کارت اشاره کرد که از مشارکت اپل با مسترکارت و گلدمن ساکس (Goldman Sachs) ایجاد شده است. اپل کارت به عنوان کارت پرداخت مصرف‌کننده در تابستان طراحی شده و یک هاب متمرکز برای مدیریت هوشمند و ردیابی مخارج و درآمدها و کسب اطلاعات در مورد سناریوهای پرداخت است‌.

 

اپل کارت از نظرتراکنش‌ها، سرویس‌های پرداخت‌ و  ارائه اطلاعات مالی، با دیگر اپلیکیشن‌های بزرگ بانکی تفاوتی ندارد، اما آن‌چه اپل کارت را متمایز می‌کند تمرکز بر پرداخت آسان است.

 

این راهکارهای مشتری محور و بدون دردسر باید بانک‌ها را مجبور به تفکر مجدد در مورد استراتژی‌های دیجیتال‌شان کند. بانک‌ها باید بر نوآوری‌هایی تمرکز کنند که موجب افزودن ارزش برای مشتریان و رفع مشکلات پرداخت کاربران شود. آن‌چه ما می‌توانیم  در سه نکته از اپل کارت یاد بگیریم در ادامه آمده است:

 

۱. حل مشکلات مشتریان

 

چه چیزی مشتریان را از کامل کردن پرداختشان در پلتفرم شما باز می‌دارد؟ چه چیزی آن‌ها را آنلاین نگه می‌دارد؟ آیا شما می‌توانید قابلیت ارتباط میان محیط فیزیکی و دیجیتالی را ارائه دهید؟ با تحلیل رفتار مشتریان در پلتفرم‌تان شروع کنید، و سپس تعیین کنید کدام مشکلات تکنولوژیکی موجب ایجاد اصطکاک می‌شوند.

 

۲. فراتر از تراکنش‌ها حرکت کنید

 

در حالی که در پرداخت‌ها تسهیل تراکنش‌ها اهمیت دارد، مشتریان به دنبال انجام این فعالیت‌ها به روش معنی‌دار و مرتبط هستند. آن‌ها پلتفرمی می‌خواهند که با آن‌ها صحبت کند و آن‌ها را درک کند. بنابراین تعامل و شخصی‌سازی، کلید برآوردن این انتظارات هستند.

 

۳. هماهنگی و یکپارچگی

 

بانک‌ها به میزان فزآینده‌ای در حال تفکر مجدد در مورد فرآیندهای تکنولوژیکشان هستند، چون در مسیر اجرای تحولات دیجیتال حرکت می‌کنند. بانک‌ها با مشارکت ارائه‌دهندگان تکنولوژی، بازیگران غیرسنتی و حتی رقبا می‌توانند پلتفرم‌های باز را ارائه دهند که قابلیت یکپارچگی در پرداخت‌ها و انتقال پول را داشته باشد. در این مسیر فراهم کردن ابزارهای داشبورد برای بیان مشکلات مشتریان، ایجاد ارزش بیش‌تر برای آنان و قرار دادن بانک‌ها در جایگاه یک کمک کننده اهمیت بسیاری دارد. 

 

در نهایت، مشتریان به دنبال یک تجربه‌ی پرداخت بدون دردسر هستند که مستقیم و آسان باشد و نیازهایشان را برآورده کند. بانک‌هایی که پلتفرم‌های فیزیکی-دیجیتال خودشان را بهبود می‌دهند و راهکارهای یکپارچه‌ای برای پرداخت‌ها و تحت تاثیر قرار دادن رفتار کاربران ارائه می‌دهند، با مشتریان تعامل بهتری برقرار می‌کنند. اپل کارت در حال حرکت در این مسیر است و بانک‌های باهوش هم چگونگی استفاده از نوآوری برای ارائه‌ چنین تجربه مشتریان را مورد بررسی قرار خواهند داد.

 

ترجمه از atmmarketplace

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها