جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

عملیات بازار باز از روز شنبه آغاز می‌شود

24 خرداد 1401
 عملیات بازار باز از روز شنبه آغاز می‌شود

به گزارش بانک اول به نقل از ایرنا عبدالناصر همتی در مراسم آغاز عملیات بازار باز و رونمایی از سامانه معاملاتی آن گفت: با وجود اینکه از یک سال گذشته شاهد شدیدترین تحریم‌ها بوده‌ایم و برخی انتظار ابر تورم و نرخ دلار ۳۰ تا ۴۰ هزار تومانی را داشتند، امروز با اقدامات مثبت دولت و بانک مرکزی شاهد ثبات در بازار ارز هستیم.

۹۷ و ۹۸ سال‌های بسیاری سختی برای اقتصاد کشور همراه با بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها بود، با این‌حال خوشبختانه شاهد ثبات در شرایط اقتصادی هستیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین هدف دشمنان حمله به بازار ارز کشور بود و با توجه به نقدینگی و انتظارات تورمی و شوک ناشی از کاهش درآمد نفتی، احتمال رکود تورمی می‌رفت، اما در مدتی کوتاه و با وجود شرایط سخت تحریم توانستیم از زیر فشار خارج شویم.

همتی تصریح کرد: در ۶ ماهه ابتدای امسال، رشد غیرنفتی کشور مثبت شده و این نشان می‌دهد که ما توانستیم بر رکودی که از نظر فعالیت‌های اقتصادی کشور است، غلبه کنیم.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها