ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

زیرساخت ورود هوش مصنوعی به بازار سرمایه آماده است

24 خرداد 1401
زیرساخت ورود هوش مصنوعی به بازار سرمایه آماده است

به گزارش بانک اول، عضو هیات مدیره شرکت بورس تهران در آیین گشایش دومین دوره رقابت معاملات الگوریتمی، با تشریح روند شکل گیری استفاده از هوش مصنوعی گفت: طی سال های گذشته توجه به این ابزار ها در کشور ما نیز رونق پیدا کرده،به طوری که در سال گذشته برای اولین بار با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار بستری برای برگزاری مسابقات الگوریتمی ایجاد شد و توسط سرمایه گذاران بورسی مورد استقبال قرار گرفت. طبیعتا مسئولین و ارکان بازار سرمایه با توجه به استقبالی که از این عرصه نوین فن آوری صورت گرفت، بستر هایی را برای سطح معاملات بورس فراهم کردند. به این ترتیب با روندی بسیار مناسب به تدریج تکنولوژی های پیشرفته و هوش مصنوعی در بازار سرمایه ایران جای خود را باز کرد.

وی یادآور شد: امسال که دومین دوره مسابقات الگوریتمی را برگزار می کنیم، روند استقبال تیم های مختلف نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی پیدا کرده است. متولیان بازار سرمایه با درک این موضوع تلاش می کنند تا انشاا... بستر های مناسبتری را برای این کار فراهم کنند.

اخبار مرتبط
روزنامه دیلی میل در مصاحبه با کارشناسان هوش مصنوعی و روسای شرکت‌های مربوط به فناوری‌های هوش مصنوعی نوشته است که ممکن است در سال‌های آینده مشاغل زیر منقرض شوند.
هاشم کارگر در تشریح سامانه احراز هویت دیجیتال ایرانیان، گفت: موضوع احراز هویت توسط سازمان ثبت احوال در کشور انجام می شود. سامانه احراز هویت دیجیتال ایرانیان نیز اقدام بزرگی بود که با هدف گسترش احراز هویت به ویژه در بخش های خصوصی مدنظر قرار گرفت و آغاز به کار کرد.
در نامه‌ی اعتراضی هنرمندان علیه هوش مصنوعی آمده است: «هوش مصنوعی درصورتی‌که غیرمسئولانه استفاده شود، تهدید بزرگی برای توانایی ما در محافظت از حریم خصوصی، هویت، موسیقی و معیشت‌مان ایجاد می‌کند. برخی شرکت‌های بزرگ، بدون اجازه، از آثار ما برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. این موضوع برای بسیاری از موسیقی‌دانان، هنرمندان و ترانه‌سراهایی که تلاش می‌کنند امرار معاش کنند، فاجعه‌آمیز خواهد بود.»
کارکنان آینده، رویایی هستند. آنها مرخصی نمی‌گیرند، به تعطیلات نمی‌روند و برای ملاقات با رئیس درخواست نمی‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها