شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

دستورالعمل اجرایی جدید بخشودگی سود تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال

24 خرداد 1401
 دستورالعمل اجرایی جدید بخشودگی سود تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال

به گزارش بانک اول به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، بانک رفاه دستور العمل اجرایی جدید بخشودگی سود تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال منوط به بازپرداخت اصل تسهیلات و مابه التفاوت سود مازاد بر یک میلیارد ریال ضمن بخشش تمامی جریمه های متعلق به این تسهیلات در زمان تسویه، اعلام کرد.

 در اجرای بند "ل" تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸، مدیریت شعب و شعب عامل می توانند در صورت بازپرداخت مانده بدهی بابت اصل تسهیلات و ما به- التفاوت سود مازاد بر یک میلیارد ریال توسط مشمولان به طور یکجا و نقدی، نسبت به بخشودگی سود تسهیلات تا یک میلیارد ریال (از محل اجرای قانون) و همچنین بخشش جریمه تاخیرتادیه دین توسط خود شعب عامل، منحصراً برای مشمولان "موارد قابل پذیرش" اقدام کنند.

شایان ذکر است، از ابتدای سال۱۳۹۸، بخشودگی سود تسهیلات فقط تا سقف یک میلیارد ریال قابل اعمال است و مازاد آن قابل بخشش نیست و آن بخش از مانده مطالبات شعب عامل که قبل از اجرای بخشش سود تسهیلات، از مشمولان دریافت شده است، مشمول مفاد طرح بخشش سود تسهیلات، تا سقف یک میلیارد نمی شود.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها