ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

بیشترین سود را کدام بازارها دادند؟

24 خرداد 1401
بیشترین سود را کدام بازارها دادند؟

به گزارش بانک اول، بازده بورس تهران از اول سال تاکنون 130درصد بوده درحالی‌که مقدار بازده سرمایه‌گذاری در بازار مسکن در 10ماهه امسال 22.7درصد بوده است.

اطلاعات مربوط به قیمت آپارتمان درتهران نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در مناطق 22گانه شهر تهران از 11میلیون تومان در ابتدای سال به 13میلیون و 500هزار تومان رسیده است.

به این ترتیب بازار مسکن بعد از بورس پربازده‌ترین بازار در 10ماهه امسال بوده است. در این میان به‌دلیل اعمال سیاست‌های بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز قیمت ارز و به تناسب آن طلا از ابتدای سال تاکنون با رشد چندانی مواجه نشده است.

قیمت هردلار آمریکا که سال قبل با رشد بسیار زیادی مواجه شد از ابتدای سال تاکنون فقط 4درصد نوسان کرده و از 12هزارو 890تومان در ابتدای سال هم‌اکنون به 13هزارو 400تومان رسیده است.

با این حال قیمت هر سکه طرح جدید که وابستگی زیادی به قیمت دلار دارد اندکی بیشتر رشد کرده و با 4.7درصد رشد از 4میلیون 660هزار تومان در ابتدای سال به 4میلیون و 880تومان در پایان دی‌ماه رسید.

برخی تحلیلگران بر این باورند که احتمالا قیمت طلا در سال بعد با رشد بیشتری در مقایسه با قیمت ارز مواجه خواهد شد.

آمارها نشان می‌دهد روند رو به‌رشد معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله همچنان ادامه دارد و سهم معاملات این صندوق‌ها از کل معاملات بازار اوراق بهادار به 7درصد از کل معاملات رسیده است. در10ماه امسال 34هزارو 198میلیارد تومان از واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس و فرابورس مورد دادوستد قرار گرفته است.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها