چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

هشدار نظارتی بانک‌مرکزی به بانک‌های متخلف در مورد سود های نامتعارف

24 خرداد 1401
هشدار نظارتی بانک‌مرکزی به بانک‌های متخلف در مورد سود های نامتعارف

 

فرشاد حیدری امروز در هفتمین گردهمایی روسای موفق شعب بانک های کشور با شعار «کنترل های داخلی؛ بهبود عملکرد» تاکید کرد: عملکرد رؤسای شعب به عنوان یک بنگاهدار باید عملیاتی، سودآور و به صرفه باشد و سودآوری شعب باید در چارچوب قوانین و مقررات بانکی باشد تا از حواشی و تخلفات به دور باشند.

به گزارش بانک اول  به نقل از ایبنا، معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: بانک ها و شعب موفق و سالم هشت شاخص و ویژگی مهم را دارا هستند که عبارتند از:

۱. موضوع فعالیت بانکداری سالم که عبارتست از فرآیندها و مجموعه عملیات اجرایی سالم شعبه

۲. آیا مجموع فعالیت های بانک در حوزه شرکت داری سالم و سودآور است یا خیر؟

۳. کیفیت دارایی های بانک که عبارتست از نرخ تسهیلات جاری، به چه شکل است؟

۴. آیا سودآوری بانک و سودها واقعی هستند یا خیر؟

۵. کیفیت سود که به زمان بازپرداخت و عدم استمهال در پرداخت آن بستگی دارد.

۶. توان ایفای تعهدات بانک در مقابل مردم و سهامداران چقدر است؟

۷. اصول حاکم بر شرکت یا مدیرت بانک چگونه است؟ زیرا مالکیت بانک باید از مدیریت آن جدا بوده و و سهامداران نبایست در امور داخلی بانک دخالت داشته باشند.

۸. شفافیت کار و صورت های مالی، طبقه بندی دارایی ها و سود پرداختی بانک، چگونه است؟

وی در پایان با اشاره به پرداخت سود علی الحساب خارج از قانون و مقررات بانک مرکزی به بانک ها هشدار داد و افزود: هیچ دلیلی در نظام بانکی کشور برای رقابت ناسالم بین بانک ها وجود ندارد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
کارمند بانک
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ایشان خبر ندارند که بزرگترین بانک دولتی داره سود ۲۲ درصدی به سپرده‌گذاراش میده؟! یا اینکه بانکهای خصوصی و نیمه خصوصی تا ۲۴/۵ درصد سود پرداخت می کنند؟ واصلا چرا این بانکهای نگون بخت که هم از دوست می خورند و هم از دشمن و اخیراً رباخوار و ملعون معرفی شده اند چرا مجبور به این کار شده اند؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها