جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

همتی: آمار متغیرهای پولی و بانکی منتشر می‌شود

24 خرداد 1401
همتی: آمار متغیرهای پولی و بانکی منتشر می‌شود

به گزارش بانک اول، معمولا دولت‌ها در برخی مواقع مانع از انتشار آمارهای اقتصادی می‌شوند و این بانک مرکزی است که داعیه ضرورت استمرار انتشار آمار را دارد.

در همین راستا دولت بانک مرکزی را از انتشار گزارش نماگرهای اقتصادی، گزارش مالی و بودجه، انتشار آمار بهای تولیدکننده و بهای مصرف کننده منع کرد.

اما پیگیری‌ها از بانک مرکزی نشان می‌دهد بانک مرکزی هیچ منعی از ناحیه دولت برای انتشار آمار متغیرهای پولی و بانکی ندارد و می‌تواند آمار نقدینگی، بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی، بدهی دولت به بانک‌ها و ترکیب سپرده‌های بانکی به تفکیک بانک‌های دولتی و خصوصی منتشر کند.

دسترسی به آمار امکان تحلیل، نقد و پیشنهاد به سیاست‌گذار پولی را فراهم می‌کند و با عدم انتشار آمارها، هیچ ابزاری برای نقد و تحلیل باقی نمی‌ماند. معلوم نیست دولت از بانک مرکزی استقراض کرده است، معلوم نیست وضعیت بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی چگونه است و معلوم نیست حجم نقدینگی در چه سطحی قرار دارد./فارس

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها