پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

شروط ثبت‌نام طرح ملی مسکن سخت‌تر شد

24 خرداد 1401
شروط ثبت‌نام طرح ملی مسکن سخت‌تر شد

به گزارش بانک اول ، پروانه اصلانی با یادآوری این‌که بر اساس پالایش انجام‌شده از متقاضیان مرحله اول طرح ملی مسکن 58 درصد افراد واجد دریافت مسکن شناخته و 42 درصد حذف شدند، اظهار کرد: این پالایش بر مبنای بررسی قانون ساماندهی صورت گرفته و متقاضیان نباید از سال 1357 به بعد از  تسهیلات بانکی برای تأمین مسکن استفاده کرده باشند، همچنین بر اساس سابقه مالکیت متقاضیان نباید از سال 84 به بعد دارای مسکن باشند.

وی با بیان این‌که متقاضیان اگر از تسهیلات خرید، مشارکت یا تعمیر استفاده کرده باشند مورد ‌پالایش قرار می‌گیرند، افزود: در مرحله اول 236 هزار متقاضی برای طرح ملی مسکن ثبت‌نام کردند که 58 درصد آنها در مرحله فرم ج مورد تأیید واقع شدند، 81 درصد سابقه مالکیت نداشتند، 79 درصد نیز تاکنون تسهیلات بانکی نگرفته‌اند و اکنون در حال استخراج فصل مشترک این آمار هستیم.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام‌ها بر اساس میزان زمین تأمین‌شده هر استان انجام شده است و برای سایر افراد در شهرهای جدید زمین احصا خواهیم کرد.

وی گفت: برای متقاضیان تهرانی در 17 شهر ثبت‌نام داشتیم و با توجه به اتصال خط متروی گلشهر به هشتگرد نیز ظرفیت ساخت مسکن ایجاد شده است، همچنین در شهر جدید ایوانکی نیز ظرفیتی برای تهرانی‌ها در نظر گرفته شده است.

 وزیر راه و شهرسازی و معاون امور مسکن و ساختمان وی در چندین مرحله تأهل، عدم مالکیت خصوصی، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین و آپارتمان و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا را شروط ثبت‌نام در طرح ملی مسکن اعلام کرده بودند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها