پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

وام ساخت مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری ۱۷۰ میلیون تومان شد

24 خرداد 1401
وام ساخت مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری ۱۷۰ میلیون تومان شد

به گزارش بانک اول، مهدی عبوری با اعلام این خبر گفت: به ازای هر واحد مسکونی ۱۷۰میلیون تومان تسهیلات ساخت در محدوده و محلات هدف بازآفرینی در کلانشهر تهران در قالب قرارداد عاملیت، توام با تسهیلات بدون سپرده و اوراق گواهی حق تقدم به انبوه‌سازان حرفه‌ای و سازندگانی که فناوری‌های نوین را رعایت کنند، پرداخت می‌شود.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: این تسهیلات به ترتیب ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد، ۶۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد و مابقی آن با نرخ ۱۶ درصد محاسبه و پرداخت خواهد شد.

عبوری در خصوص پرداخت این تسهیلات در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار جمعیت گفت: در این شهرها میزان وام به ازای هر واحد مسکونی ۱۴۰ میلیون تومان افزایش یافته که به ترتیب ۴۰ میلیون تومان آن با نرخ سود ۹ درصد، ۶۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد و ۴۰ میلیون دیگر آن با نرخ ۱۶ درصد محاسبه و به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تسهیلات ساخت در بافت‌های ناکارآمد شهری در سایر کلانشهرها به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، گفت: نرخ سود این تسهیلات نیز به ترتیب برای ۵۰ میلیون تومان از محل قرارداد عاملیت، ۵۰ میلیون تومان بدون سپرده و ۶۰ میلیون تومان از محل اوراق به ترتیب با نرخ سود ۹، ۱۸ و ۱۶ خواهد بود.

اخبار مرتبط
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.
چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند.
بانک پارسیان این طرح تسهیلاتی را برای تمامی کسب و کارها، شرکت‌ها، اصناف، مشاغل حرفه‌ای و واحدهای اقتصادی اعم از تولیدی، خدماتی و بازرگانی تدارک دیده است. همچنین بانک پارسیان این تسهیلات را به اشخاص حقیقی اعم از بانوان خانه‌دار سپرده گذار، موجران، کارمندان، حقوق بگیران، بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها