ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

سکه گران می شود یا ارزان؟

24 خرداد 1401
سکه گران می شود یا ارزان؟

به گزارش بانک اول، در واقع از نظر افزایشی‌های بازار سکه، طلای جهانی به احتمال زیاد به عنوان یک متغیرکاهشی در بازار عمل نخواهد کرد و همین موضوع می‌تواند رفتار معامله‌گران بازار داخلی را تحت تاثیر قرار دهد. معامله‌گران فنی نیز مقاومت سکه‌بازان در برابر نزول زیاد را عاملی افزایشی تفسیر می‌کنند و عنوان می‌کردند، سکه با محکم کردن کف قیمت خود حرکت افزایشی را به آهستگی آغاز خواهد کرد. در مقابل این دیدگاه‌ها، معامله‌گران کاهشی عنوان می‌کنند،  روند ماه‌های اخیر به خوبی نشان داده است که فلز گرانبهای داخلی در بالای مرز ۵ میلیونی با افزایش فروش‌ها مواجه می‌شود. در واقع کاهشی‌ها با تکیه بر همین دیدگاه باور ندارند که سکه ظرفیت رشد زیادی را در ادامه سال داشته باشد. از نظر آنها، اگر بهای طلای جهانی نیز افزایش غیر منتظره‌ای را تجربه کند، بازارساز سعی خواهد کرد از کانال قیمت دلار،‌ نوسانات بازار سکه را مدیریت کند.

آنچه به نظر می‌رسد این است تا زمانی که سکه در نزدیکی مرز ۵ میلیونی قرار دارد،‌ افزایشی‌ها به راحتی امید از رشد بیشتر را از دست نمی‌دهند. در این مسیر روند قیمت سکه در هفته جاری از اهمیت زیادی برخوردار است. آیا سکه پس از ۵/ ۱ درصد کاهش راه را برای بازگشت به مسیر افزایشی هموار می‌بیند یا به افت بیشتر ادامه  خواهد داد؟

در بازار ارز نیز برخی معامله‌گران عنوان می‌کنند که اخبار سیاسی منفی در هفته گذشته به بازار نرسید و حتی جهت اخبار به گونه‌ای بود که نشان از آن می‌داد که خطر بدتر شدن اوضاع محدود شده است. با این حال در مورد نوسانات دلار‌ آنچه بیشتر از هر عامل دیگری اهمیت دارد،‌ میزان ذخایر ارزی بازارساز است و هر گونه تغییری در سطح آن می‌تواند قیمت را کاهشی یا افزایشی کند.

اخبار مرتبط
طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تایید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود. گفتنی است، بیستمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران درحالی امروز برگزار می‌شود که طی ۱۹ جلسه حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران ۲۶۳۶ کیلوگرم شمش مورد معامله قرار گرفته است
امروز نیم سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۲۵ میلیون ۴۰۰ هزار تومان و ربع سکه بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.
زبردست با اظهار امیدواری به کاهش بیشتر قیمت ارز در روزهای آتی گفت: قطعا اگر شرایط به همین گونه پیش برود می توان امیدوار بود که کاهش قیمت ارز ادامه دار باشد؛ چراکه با اعلام موضع آمریکا نسبت به وعده صادق و عدم پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی، دلیلی برای نگرانی بیشتر مردم و فعالان اقتصادی در بازار وجود ندارد.
بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها