چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

سرپیچی بانک‌ها از اجرای قانون بخشش سود و جرایم دیرکرد وام‌ها

24 خرداد 1401
سرپیچی بانک‌ها از اجرای قانون بخشش سود و جرایم دیرکرد وام‌ها

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم - رحیم زارع با انتقاد از بی توجهی بانک ها به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره بخشودگی سود و جرایم وام های بانکی تا صدمیلیون تومان گفت: متاسفانه با وجود ابلاغ مصوبه بخشش جرایم و سود وام های بانکی،گزارشات مردمی حکایت از این دارد برخی بانک ها به این موضوع بی توجه هستند.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال های گذشته بخش قابل توجهی ازمردم و فعالان اقتصادی و کشاورزان به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و رکود در اقتصاد نتوانستند وام های بانکی را تسویه کنند.  

این نماینده مردم درمجلس دهم با تاکید بر نقش بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های خُرد بانکی در وصول بخش قابل توجهی از معوقات بانکی به خانه ملت گفت:اجرایی شدن کامل مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های خُرد یک اقدام عملی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم است.

انتقاد از تاخیر در ابلاغ مصوبه مربوط بخشودگی سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی

وی ادامه داد: سرپیچی بانک ها از اجرای بخشنامه قانونی بانک مرکزی درخصوص بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های معوق تا 100میلیون تومان قابل قبول نیست و رییس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد باید پاسخگوی این وضعیت نابسامان باشند.

زارع با انتقاد از تاخیردر ابلاغ مصوبه مربوط بخشودگی سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی افزود:منابع لازم برای بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی لحاظ شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:اینکه تمرکز بانک ها تنها به کسب سود حداکثری محدود شده ،قابل پذیرش نیست و نباید فراموش کرد؛نمایندگان مردم در مجلس در زمینه اجرای کامل مصوبه بخشش جرایم و سود وام های بانکی کوتاه نمی آیند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
رضا منتظری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

منتظر عملی شدن این اقدام بسیار ارزشمند هستیم وجا دارد از این مصوبه ارزشمند نمایندگان محترم به پشتیبانی افراد کم در امد وضعیف جامعه کمال تشکر وقدردانی فراوان را داریم وخواهشمندیم تا اجرایی شدن مصوبه فوق پیگیری نماییدکه این کار ارزشمند بزرگترین عیدی برای مردم میباشد خدا خیرتان دهد

پدرام مددی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

رفتم بانک کشاورزی،میگه فقط6درصد بخشش خورده،مسخرس،وام2میلیونی شده8700بعد میگه بانک مرکزی واسه خودش گفته

رضا منتظری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

دمت گرم اقای نماینده محترم خدابیامرزه پدر ومادرت را اینهمه اختلاس میشه برای این اختلاس هاحساس بشندنهبرای اینکه مثل من مردم وام گرفتند نتوانستندبپردازندالان باید5تومان را10تومان بپردازیم که بااین کارارزشمندنمایندگان خیلی کمک حال ماها میشه فقط دنبالش رابگیریداجرایی بشه باتشکر

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها