پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

اطلاعاتی در مورد اسکناس ۲۰ پوندی جدید و پلاستیکی انگلیس

24 خرداد 1401
اطلاعاتی در مورد اسکناس ۲۰ پوندی جدید و پلاستیکی انگلیس

به گزارش بانک اول به نقل از فورسِز، این اسکناس جدید سرانجام جایگزین اسکانس های ۲۰ پوندی فعلی خواهد شد که تصویر آدام اسمیت اقتصاددان برجسته انگلیسی را در خود جای داده است. گفته می‌شود این اسکناس پلیمری دو برابر بیشتر از نسخه کاغذی دوام می‌آورد و در صورت کثیف شدن یا قرار گرفتن در معرض رطوبت به سادگی پاره نشده و آسیب نمی‌بیند و علاوه بر این بریتانیا به جمع ۳۰ کشوری اضافه می‌شود که از اسکناس های پلاستیکی استفاده می‌کنند.

شنیده ها حاکی از آن است که این اسکناس ۲۰ پوندی جدید ایمن‌ترین اسکناسی است که تاکنون طراحی و تولید شده و با ویژگی‌هایی همچون هولوگرام، یک ورقه نازک نقره ای حاوی یکی طرح سه بعدی تاج پادشاهی، یک ورق نازک فلزی بنفش رنگ که حریف «تی» انگلیسی درون آن دیده می شود، نقطه‌های برجسته برای کمک به نابینایان و عدد مبلغ اسکناس که با اشعه فرابنفش خودنمایی می‌کند، امنیت آن تامین شده است.

با اعلام بانک مرکزی انگلیس اسکناس های ۲۰ پوندی قدیمی و جدید می توانند مادامی که اسکناس های قدیمی از بازار جمع نشده اند، به طور جایگزین استفاده شوند. بانک مرکزی انگلیس هنوز از زمان دقیق خارج شده این اسکناس از چرخه خبری منتشر نکرده، اما دستکم به یک اعلامیه ۶ ماهه تا پیش از خارج شدن آن از گردش نیاز است. همچون اسکناس های ۵ و ۱۰ پوندی، این اسکناس نیز برای خارج شدن به یک فرآیند تدریجی نیاز دارد.

این اسکناس تصویری از ویلیام ترنر درون خود جای داده است. علاوه بر این یکی از آثار این هنرمند موسوم به «تِمرر جنگنجو»  (Fighting Temeraire) که تصویر یک ناو جنگی انگلیس است، نیز بر این اسکناس چاپ شده‌ است. به احتمال زیاد این نقاشی ادای احترام هنرمند به این ناو جنگی بود که از یک جنگ فاتحانه به سواحل بریتانیا بازگشت./ایبنا

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها