پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

طلا و نقره چقدر گران خواهد شد؟

24 خرداد 1401
طلا و نقره چقدر گران خواهد شد؟

به گزارش بانک اول،تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه Capital Economics تاکید کرد: گرچه قیمت طلا و نقره در کوتاه مدت افزایش خواهد یافت ولی بهبود اوضاع اقتصادی جهان می تواند فشار زیادی را بر قیمت فلزات گرانبها تا پایان سال 2020 وارد کند.

وی پیش بینی کرد که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به 1400 دلار کاهش خواهد یافت. پیش بینی این موسسه مالی نشانگر افت 14 درصدی قیمت طلا تا پایان امسال نسبت به قیمت کنونی است.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: اگر ویروس کرونا مهار شود و رشد اقتصادی جهان بهبود یابد، این مساله موجب کاهش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری و کاهش قیمت طلا و نقره خواهد شد.

این پیش بینی موسسه Capital Economics با متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا هماهنگی زیادی دارد. تعداد زیادی از شرکت کنندگان در نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی جهان تا پایان امسال ابراز امیدواری کرده اند.

 این تحلیلگر اقتصادی گفت: با بهبود رشد اقتصادی جهان، نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا نیز افزایش خواهد یافت و این مساله نیز فشار زیادی بر قیمت طلا وارد خواهد کرد. از سوی دیگر افت تقاضای فیزیکی جواهرات در هند و چین نیز می تواند عامل مهمی برای کاهش قیمت طلا باشد.

وی پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس نقره تا پایان امسال به 16.5 دلار خواهد رسید. این رقم 10 درصد نسبت به قیمت های کنونی پایین تر است.

البته بهبود اوضاع اقتصادی جهان می تواند موجب رشد تقاضای صنعتی برای نقره شود.

اخبار مرتبط
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: به‌نظر بنده، در کوتاه‌مدت باید نرخ ارز را به‌شکل‌های مختلف حفظ کرد، یکی از این اقدامات آگاه کردن مردم است، به‌عنوان نمونه، ترسیم چشم‌اندازی مشخص و اطمینان‌بخش از اینکه روند ناامن‌کننده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، راهگشاست.
نوزدهمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
، بازار امروز شاهد ریزش عمده قیمت ها نسبت به روز گذشته است.
مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به ارز تخصیصی به حوزه صنایع اظهار کرد: برای صنایع مختلف شامال معاملات نیمایی و معاملات اشخاص در مجموع یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات، تامین شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها