جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

کاهش شدید قیمت بیت کوین تا ۸۵۰۰ دلار؛ علت این کاهش چیست؟

24 خرداد 1401
کاهش شدید قیمت بیت کوین تا ۸۵۰۰ دلار؛ علت این کاهش چیست؟

بازار تحت تاثیر ویروس کرونا

یه گزارش بانک اول در ابتدای روز معاملاتی جاری، بازار کالاها مقداری از کاهش قیمت دو روز گذشته خود را بازیابی کردند، اما در حال حاضر قراردادهای آتی داو جونز، قراردادهای آتی S&P 500 و قراردادهای آتی نزدک به ترتیب با کاهش ۱.۳۲، ۱.۳۳ و ۱.۳۱ درصدی مواجه شده اند، به طوری که سرمایه گذاران نگران تاثیر اقتصادی ویروس کرونا هستند که می‌توان گفت اکنون به غیر از قطب شمال به تمام قاره های دیگر رسیده است.

مایکروسافت و اپل نیز اعلام کرده اند که انتظار دارند به اهداف فروش خود نرسند و احتمالا ضربه دیگری به بازار قراردادهای آتی وارد شود.

طبق گزارش The Fuse، پالایشگاه های نفت کشور چین در حال حاضر با کاهش ۲۵ درصدی فرآیندهای خود مواجه شده اند و آژانس انرژی بین الملل گفته است که تقاضای روزانه برای نفت می‌تواند ۴۳۵،۰۰۰ بشکه کاهش یابد. این رقم هم چنین بسیار کمتر از زمان مشابه سال ۲۰۱۹ است.

علاوه بر این، روسیه و عربستان سعودی که هر دو از اعضای مهم اوپک هستند در خصوص تصمیم عربستان سعودی مبنی بر کاهش تولید ۶۰۰,۰۰۰ بشکه ای نفت در هر روز به اختلاف رسیده اند.

پس از بسته شدن بازارها، رییس جمهور ترامپ تلاش کرد تا باعث آرام کردن شهروندان آمریکایی از ترس شیوع ویروس کرونا شود و شروع روز معاملاتی فردا نشات خواهد داد که این امر تا چه حد موفقیت آمیز بوده است.

کاهش تقریبا ۲۰۰۰ دلاری قیمت بیت کوین طی دو هفته

در حال حاضر قیمت بیت کوین ۱۰.۰۸ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است و در آستانه از دست دادن افزایش قیمت خود طی روند صعودی ۲۶ ژانویه است که در آن، قیمت این ارز دیجیتال از ۸۳۳۶ به ۱۰,۵۰۰ دلار رسید.

هفته های گذشته، بسیاری از تحلیلگران و سرمایه گذاران بر اهمیت حفظ قیمت بیت کوین بالاتر از سطح ۹۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (۸۸۰۰ دلار) تاکید داشتند. هر دوی این سطوح امروز شکسته شد و در حال حاضر معامله کنندگان در صدد حفظ قیمت بالاتر از سطح حمایتی ۸۵۰۰ دلار هستند.

اصلاح شدید قیمت از کانال ۱۰,۰۰۰ دلار این سوال را به وجود می‌آورد که آیا بیت کوین در مقابل نوسان بازارهای سنتی به عنوان پوشش ریسک و دارایی امن عمل می‌کند؟ در این بین، قراردادهای آتی طلا به رشد خود ادامه داد و در حال حاضر ۰.۵۲ درصد افزایش یافته است. آلتکوین ها نیز با کاهش شدید قیمت مواجه شده اند، به طوری که درصد کاهش قیمت اکثر ۲۰ آلتکوین برتر دو رقمی بوده است.

قیمت اتر با ۸.۵۷ درصد کاهش به ۲۱۹ دلار رسید. این کاهش قیمت بسیار چشمگیری است زیرا این کوین کمتر از دو هفته قبل با قیمت ۲۸۶ دلار معامله میشد. میزان کاهش قیمت لایت کوین، EOS و اتریوم کلاسیک نیز به ترتیب ۱۱.۴۵، ۸.۶۴ و ۱۲.۲۴ درصد بوده است. نکته عجیب افزایش قیمت ۶.۶۱ درصدی چین لینک (LINK) و ۵.۵۵ درصدی تزوس (XTZ) است.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲۵۴ میلیارد دلار و تسلط بیت کوین نیز ۶۴.۴ درصد است.

اخبار مرتبط
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.
ارزهای رمزپایه بزرگ ضرر کردند و اتریوم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
اولین قدم را با ایمن‌سازی دارایی‌های باقیمانده خود بردارید. به سرعت تمام رمزهای عبور مرتبط با حساب‌های ارز دیجیتال خود را تغییر دهید. این به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز بیشتر کمک را می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها