پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

کرونا گریبان بیت‌کوین را گرفت /افت بی‌سابقه قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال

24 خرداد 1401
 کرونا گریبان بیت‌کوین را گرفت /افت بی‌سابقه قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال

به گزارش بانک اول روند افزایش قیمت بیت کوین از ۲۶ بهمن متوقف شد درست زمانی که ارزش این ارز دیجیتال به بالاترین حد خود ( ده هزار و ۳۷۱ دلار) توی چند سال اخیر رسیده بود و روند کاهشی آن آغاز شد.

موج اول کاهش قیمت این ارز دیجیتال از ۲۶ بهمن ماه تا ۳۰ بهمن به طول انجامید به گونه ای که قیمت این ارز دیجیتال با تجربه نوسانات شدید در بازار به ۱۰ هزار و ۱۸۸ دلار رسید.

اما کاهش قیمت ها با شروع اسفند با سرعت و شدت بیشتری ادامه یافت به گونه ای که قیمت این ارز دیجیتال امروز ۱۱ اسفند به ۸ هزار و ۵۴۷ دلار رسید.

 

دلیل افزایش قیمت بیت کوین در اوایل امسال به گفته کارشناسان کاهش تولید این ارز دیجیتال است به طوری که به گفته رئیس کمپانی نکسو هر چهار سال یک بار تولید این ارز دیجیتال به نصف کاهش پیدا می کند و این عاملی است که امسال منجر به افزایش قیمت این ارز دیجیتال خواهد شد و دفعه قبلی که تولید این ارز دیجیتال به نصف کاهش پیدا کرد قیمت آن ۴ هزار درصد افزایش یافت.

اما با مشاهدات صورت گفته به احتمال زیاد کاهش تولید بیت کوین نتواند مانع آسیب دیدن این ارز دیجیتال در بحران کرونا شود و رکود در بازارهای مالی و سقوط بورس های بزرگ دنیا بیت کوین را تحت تاثیر قرار داده است.

در کنار بیت کوین سایر ارزهای دیجیتال نیز از این بحران در امان نمانده اند به گونه ای که ارزش ارز دیجیتال اتریوم نسبت به دیروز با ۹ دلار کاهش به ۲۲۰ دلار رسیده است و قیمت لایت کوین نیز نسبت به روز گذشته اندکی کاهش یافته است و قیمت این ارز دیجیتال به ۵۹ دلار رسیده است.

اخبار مرتبط
بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه بسیاری افراد و شرکت ها قرار رفته و امروزه بسیاری از معاملات جهانی با رمز ارز ها صورت می گیرد. برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اشاره به رونق اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بر اهمیت کاربرد واقعی ارزهای دیجیتال برای موفقیت در این دوره تاکید کرد.
رمزارزهای دیجیتال همچنان در مسیر نزولی هستند و بیت‌کوین و اتریوم سقوط کردند.
بیت‌کوین در بهترین روز‌های خودش قرار دارد و با احتساب بازدهی ۵۰ درصدی در یک ماه به یک قدمی کانال ۷۰ هزار دلار رسیده است. افزایش قیمت بیت کوین از این جهت در روز‌های اخیر مورد توجه تریدر‌ها و افکار عمومی قرار گرفته که رهبر بازار ارز دیجیتال رسما پا به محدوده جدیدی گذاشته اما از یک ماه قبل به این طرف اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز برتر بازار سود ۶۰ درصدی برای سرمایه‌گذارانش به ارمغان آورده و اوضاع دوج‌کوین، شیبااینو و بایننس نیز که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار می‌گیرند، از خود بیت‌کوین توپ‌تر بود
قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها