پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

آیا با فوت شخص عملیات بانکی انجام می‌شود؟

24 خرداد 1401
آیا با فوت شخص عملیات بانکی انجام می‌شود؟

با فوت اشخاص حقیقی و حقوقی روابط بانک‌ها و مشتریان به پایان می‌رسد و با اطلاع از فوت عملیات بانکی درخصوص متوفی به پایان می‌رسد و متوقف خواهد شد؛ بنابراین فردی که تسهیلات از بانک دریافت و اکنون فوت کرده است، بدهی‌اش توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد، البته این امر مستلزم این است که مدت تسهیلات به سررسید نرسیده و سرفصل مطالبات منظور نشده باشد، البته درباره چگونگی پرداخت چک و پس از آن که بانک متوجه شد صاحب حساب فوت کرده است، باید گفت که بدهی چک‌هایی که به تاریخ قبل از فوت متوقی مربوط هستند، در صورت وجود موجودی پرداخت خواهد شد.

البته جای سوال است که وضعیت موجودی حساب‌های مشترک در صورتی که یکی از اعضای آن فوت کند، چه می‌شود؟ که در پاسخ باید گفت: در صورت فوت یکی از شرکای حساب‌های مشترک ابتدا حساب باید بسته شود و تاریخی برای تسویه معین شود و سپس موجودی متوفی به وراث او پرداخت خواهد شد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها