شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

چتر ناامنی بر سر کارمندان بانک

24 خرداد 1401
چتر ناامنی بر سر کارمندان بانک

به گزارش بانک اول تغییر چهره شهر و حتی بانک‌ها توسط ویروسی که با چشم مسلح هم قابل دیدن نیست، غیرقابل تصور بود، اما کرونا این ضرورت را ایجاد کرد، به طوریکه باجه‌های بانک هم با پوشش نایلونی پوشانده شده و کارمندان بانک هم با ماسک و دستکش، مشغول ارائه خدمات به مشتریان هستند.

آن‌ها روزانه با مشتریان متعددی مواجه هستند که مراجعه حضوری و به خطر انداختن سلامتی خودشان و کارمندان بانک را به خدمات غیرحضوری بانکی و ماندن در خانه ترجیح می‌دهند. تجمع مشتریان پشت باجه‌ها کارمندان را نگران می‌کند و این روزها مسئولیت ارائه هشدارهای بهداشتی هم به وظایف آن‌ها اضافه شده است.

برخی مشتریان در حالی بر مراجعه حضوری به بانک‌ها اصرار دارند که مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی از افزایش سقف کارت به کارت به ۱۰ میلیون تومان در ابزارهای خودپرداز، کیوسک، اینترنت بانک و همراه بانک خبر داده است.

تعدادی از کارمندان بانک از دلهره‌ها و ترس‌های کرونایی‌شان به ایسنا می‌گویند، خانم حسینی می گوید: کرونا مسئله‌ای شخصی نبوده و هر یک از ما و شهروندان نسبت به اجتماع و خانواده‌هایمان مسئولیت داریم، چرا که با مبتلا شدن من، جان خانواده‌ام هم به خطر می‌افتد.

وی می افزاید: کارمندان بانک خواسته مشترکی از همشهریان دارند و از آن‌ها می‌خواهند که از خدمات الکترونیکی و غیر حضوری بانک استفاده کنند، بانک مرکزی تمهیدات لازم را برای کاهش مراجعات حضوری در نظر گرفته است، به طوریکه امکان انجام اغلب امورات بانکی به صورت غیرحضوری هم ممکن بوده و تعدد روش های پرداخت‌های الکترونیکی مانند تلفن بانک، همراه بانک، اینترنت بانک و خودپردازها و افزایش سقف کارت به کارت به 10 میلیون و افزایش سقف برداشت از خودپرداز به 500 هزار تومان، بسیاری از مشتریان را از مراجعه حضوری به بانک بی‌نیاز می‌کند.

یکی دیگر از کارمندان بانک می گوید: به عنوان خادمان مردم از همشهریان تقاضا داریم تا حد امکان از خدمات غیرحضوری استفاده کنند، تجمع مشتریان پشت باجه‌ها کارمندان بانک را نگران می‌کند، هر چند الان تعداد مراجعان کم‌تر شده و بیشتر مشتریان ماسک و دستکش دارند، اما باز هم نگران هستیم.

به گفته آقای رضایی، ضدعفونی بانک توسط مسئول تدارکات به طور روزانه انجام شده و اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش و ضدعفونی کننده در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود، خودکارها و وسایل مشترک به طور مداوم ضدعفونی می‌شود، اما آن‌ها توصیه می‌کنند مشتریانی که مجبور به مراجعه حضوری هستند، خودکار شخصی به همراه داشته باشند.

به گزارش ایسنا،  کارمندان بانک در اظهاراتشان اسکناس را یکی از آلوده‌ترین منابع انتقال کرونا عنوان می‌کنند و با گلایه از برخی مشتریان، می‌گویند: از مشتریان خواهش می‌کنیم برای حفظ سلامتی خودشان و کارمندان بانک از آوردن پول نقد خودداری کنند و تا زمان بهبود شرایط، پول‌های نقدشان را در یک جعبه یا جایی مطمئن در منزلشان نگهداری کنند.

آن‌ها یادآور می‌شوند: با توجه به تعطیلی مهد کودک‌ها و نگهداری پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها از فرزندان کارمندان، این گروه نیز در خطر بوده و کارمندان عذاب وجدان دارند تا مبادا ناقل ویروس به پدران و مادرانشان باشند.

آن‌ها تاکید می‌کنند: ما مجبور به ارائه خدمات هستیم، اما از همشهریان تقاضا داریم تا نه تنها به بانک‌ها، بلکه به بازار و مراکز خرید هم مراجعه نکنند، بانک‌ها حتی تماس یادآوری با مشتریان برای پرداخت اقساط را هم ممنوع کرده‌اند، همشهریان بحران کرونا را جدی بگیرند تا با کم‌ترین تلفات از این بحران عبور کنیم./ایسنا

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

کو گوش شنوا؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها