پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

تکلیف جدید بودجه برای وثیقه‌دار کردن بدهی بانک‌ها

24 خرداد 1401
تکلیف جدید بودجه برای وثیقه‌دار کردن بدهی بانک‌ها

به گزارش بانک اول به نقل از ایبنا، بررسی قانون بودجه نشان می‌دهد، در سال ۹۹ بخشی از بدهی بانکها باید وثیقه دار شود. بر این اساس به منظور کنترل تورم و در راستای اجرای عملیات بازار باز و اعطای اعتبار در قبال وثیقه، به بانک مرکزی اجازه داده می‌شود به تدریج بدهی بانکها و موسسات اعتباری شامل خط اعتباری و اضافه برداشت را وثیقه دار نماید. به این ترتیب در پایان سال ۱۳۹۹ حداقل  ۵۰ درصد بدهی بانکها  به بانک مرکزی توثیق به اوراق بدهی منتشره به خزانه باشد. سازمان بورس مکلف به همکاری در توثیق اوراق بدهی خزانه نزد بانک مرکزی است.

همچنین بانک مرکزی مجاز است با تصویب شواری پول و اعتبار بابت درصدی از سپرده‌های قانونی بانک‌ها، اوراق مالی اسلامی منتشره از سوی دولت را بپذیرد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها