شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

همه چیز درباره موسسه اعتباری کاسپین

24 خرداد 1401
همه چیز درباره موسسه اعتباری کاسپین

به گزارش بانک اول ،عباس کمره‌ئی در خصوص موسسه کاسپین، به فارس اظهار داشت: قرار بر ادغام چند تعاونی اعتبار یا موسسه در موسسه کاسپین نبود بلکه این نهادها منحل شدند و مقرر شد دارایی‌ها و بدهی‌های آنها به کاسپین منتقل شود.
وی افزود: اول باید دارایی‌ها و بدهی‌ها منتقل شود و بعد متناسب با آن سپرده تامین شود و هم‌اکنون کاسپین در این مرحله قرار دارد.
مدیر کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی با اشاره به جلسات متعدد با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره کاسپین، گفت: ما در این جلسات تاکید کردیم که فرایند انتقال اموال تسریع شود.

* برخی تعاونی‌های منحله با کاسپین همکاری نکردند
وی با بیان اینکه براساس نظام‌نامه طراحی شده اموالی باید منتقل شوند که قابلیت انتقال را دارند، تصریح کرد: فرایند انتقال در حال انجام است؛ البته برخی تعاونی‌های منحله با موسسه کاسپین همکاری نکردند.

* دوره دو ساله عضویت اعضای هیات مدیره کاسپین رو به اتمام است
کمره‌ئی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است هیات مدیره و مدیر عامل موسسه کاسپین تغییر کنند -  گفت:‌ دوره عضویت در هیات مدیره دو سال است و این دوره برای اعضای فعلی به اتمام رسیده است، برخی از اعضای فعلی داوطلب عضویت دوباره هستند و برخی هم نیستند.
وی ادامه داد: بانک مرکزی طبق مسئولیت خود صلاحیت افراد معرفی شده را بررسی می‌کند، البته باید توجه داشته باشیم که تغییر افراد به خودی خود تاثیری ندارد و فردی باید به عضویت هیات مدیره منصوب شود که توانایی کار و عمل داشته باشد.
مدیر کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی در واکنش به این نکته که اعضای هیات مدیره و مدیرعامل کاسپین در انتقال اموال تعلل کردند، گفت: ما هم معتقدیم بهتر از این می‌شد کار را به جلو برد؛ وقتی شورای پول و اعتبار مجوز فعالیت موسسه کاسپین را صادر کرد، فرض بر این بود که متولیان کاسپین به سرعت کار را جلو می‌برند.
وی اضافه کرد: اگر مشکل و نقصانی هم وجود داشت و تعاونی‌های منحله همکاری نمی‌کردند، مدیران کاسپین می‌توانستند به مراجع ذی‌صلاح مراجعه کنند.

* رفع مشکل نقدینگی کاسپین پس از اتمام فرایند انتقال دارایی‌ها
کمره‌ئی در پاسخ به این پرسش که اگر فرایند انتقال اموال به پایان برسد، مشکل کمبود نقدینگی موسسه کاسپین هم حل خواهد شد، گفت: این دیگر به مرحله بعدی مربوط می‌شود. قطعا بانک مرکزی مثل همیشه نقش اساسی خودش را در مواقع ضروری ایفا می‌کند.
وی افزود: البته اینگونه نیست که اینکه فکر کنیم فقط با تامین منابع مشکل حل خواهد شد، بلکه باید با تکمیل ساختار دارایی‌ها و بدهی‌های بانک که با انتقال کامل اموال تعاونی‌های اعتبار منحله انجام می‌شود، مشکل به صورت اساسی رفع خواهد شد و پس از اتمام این کار، برای تامین نقدینگی موسسه هم اقداماتی انجام می‌شود.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
شاهپور فرشیدیانفر
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام . این بیانه و حرفها هیچ فایده ای نداره . معلوم نیست کی میخواد ادغام تمام بشه . مردم موندن چکار کنن . هیچ کس جواب درستی نمیده . عید نوروز داره میرسه و مردم که زندگی و پولشون اونجاست موندن چکار کن با هزاران گرفتاری

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها