جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

سرپیچی برخی بانک‌ها از مصوبه تعلیق سه‌ماهه بازپرداخت وام‌ها؛ بانک مرکزی با مدیران متخلف برخورد کند

24 خرداد 1401
 سرپیچی برخی بانک‌ها از مصوبه تعلیق سه‌ماهه بازپرداخت وام‌ها؛ بانک مرکزی با مدیران متخلف برخورد کند

به گزارش بانک اول ، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیأت رئیسه مجلس در واکنش به عدم همکاری برخی بانک ها در اجرای بخشنامه بانک مرکزی برای تعلیق سه ماهه پرداخت اقساط بانکی، گفت: رئیس کل بانک مرکزی اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرد که طی مصوبه و بخشنامه رسمی به تمام بانک ها اعلام شده که بازپرداخت تسهیلات به مدت سه ماه تعلیق خواهد شد تا مردم از شرایط کنونی اقتصاد کشور تحت تأثیر شیوع بیماری کرونا خارج شوند.

 

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلات کشور ما این است که مسئولان قبل از ایجاد زیرساخت های اجرایی یک طرح و برنامه، مصاحبه می کنند، این در حالی است که یک طرح باید نخست اجرایی و پیاده سازی شود و در گام بعدی، برای بهره مندی مردم از آن طرح، اطلاع رسانی صورت گیرد.

وی افزود: اجرایی نشدن مصوبه تعلیق سه ماهه بازپرداخت تسهیلات از سوی برخی بانک ها نشان دهنده  عدم اقتدار بانک مرکزی است، از این رو به نظر می رسد که این نهاد قبل از اطلاع رسانی درباره اقدامات خود، باید زیرساخت های اجرای آن را ایجاد کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس افزود: تمام بانک ها ملزم به اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار درباره تعلیق سه ماهه بازپرداخت تسهیلات هستند و اگر بانکی از اجرای این مصوبه سر باز زدند، قطعا متخلف بوده و باید با مدیران آن برخورد جدی شود.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها