جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

کاهش ارزش طلای جهانی در پی صعود دلار و بورس

24 خرداد 1401
کاهش ارزش طلای جهانی در پی صعود دلار و بورس

به گزارش بانک اول به نقل از رویترز ، قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت و ارزش دلار نیز تقویت شد.

ارزش سهام ها به امید بهبود فعالیت اقتصادی در چین افزایش یافت در عین حال، تقاضا برای طلا در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد شیوع ویروس کرونا سبب شد تا این فلز گران بها در مسیر ثبت ششمین سه ماهه متوالی افزایشی قرار بگیرد.

هر اونس طلا  امروز در ساعات اولیه با 22.73 دلار کاهش 1599.78 دلار هم فروخته شد.در لحظه تنظیم این گزارش  اونس طلا به 1607 دلار رسیده است. قیمت طلا طی سه ماهه گذشته 6.4 درصد افزایش یافت و طی یک ماه گذشته رشد 1.8 درصدی را ثبت کرد.

استفان اینس، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «عملکرد دلار، بازارهای اوراق قرضه بهتر بود و این به طلا فشار آورد.»

وی افزود: تصحیح منفی میان ارزش سهام و قیمت طلا دوباره آغاز شده است.

ارزش سهام های آسیایی به علت انتشار آمار مثبت کارخانجات چین که امید به بهبود فعالیت‌های اقتصادی را افزایش داد، بالا رفت.

در حالی که سرمایه گذاران خود را برای یک دوره عدم قطعیت طولانی آماده کرده اند و دولت ها ضمن تشدید مقررات قرنطینه اقدامات محرک پولی و مالی را برای مقابله با تاثیرات کرونا در پیش گرفته اند، شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی شاهد افزایش بوده است.

به دنبال انتشار آمارهای مثبت از بخش تولیدات کارخانجات چینی که امیدها نسبت به ترمیم فعالیت های اقتصادی را تقویت کرده است شاخص های بورس در بازارهای آسیایی امروز شاهد افزایش بود. در همین حال میزان سوددهی اوراق قرضه بلندمدت دولت آمریکا نیز همراستا با بازارهای بورس شاهد رشد بود. دولت آمریکا در حال مذاکره با شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی برای تولید انبوه تجهیزات مقابله با کروناست.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار داد، اعلام تصمیم بانک مرکزی روسیه برای توقف خرید طلا از اول آوریل بدون ارایه هیچ توضیحی در این زمینه بود./سایت طلا

اخبار مرتبط
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: به‌نظر بنده، در کوتاه‌مدت باید نرخ ارز را به‌شکل‌های مختلف حفظ کرد، یکی از این اقدامات آگاه کردن مردم است، به‌عنوان نمونه، ترسیم چشم‌اندازی مشخص و اطمینان‌بخش از اینکه روند ناامن‌کننده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، راهگشاست.
نوزدهمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
، بازار امروز شاهد ریزش عمده قیمت ها نسبت به روز گذشته است.
مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به ارز تخصیصی به حوزه صنایع اظهار کرد: برای صنایع مختلف شامال معاملات نیمایی و معاملات اشخاص در مجموع یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات، تامین شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها