جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

پرداخت سه ماهه بیمه بیکاری به بیکاران شدگان اقتصاد کرونا

24 خرداد 1401
پرداخت سه ماهه بیمه بیکاری به بیکاران شدگان اقتصاد کرونا

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم ، چند روز گذشته حسن روحانی, رئیس جمهور کشورمان پرداخت بیمه بیکاری به بیکار شدگان کرونا را اقدامی برای التیام مشکلات کارگران خواند و  گفت:  75 هزار میلیارد تومان تسهیلات را با نرخ ترجیحی 12درصد در اختیار بنگاه های خدماتی و تولیدی قرار می‌دهیم و زمان بازپرداخت آن 2 سال هست. لذا نرخ این تسهیلات 12درصد و مجموع رقمی که مدنظر قرار دادیم  75هزار میلیارد تومان است.

رئیس جمهور با اشاره به استفاده از صندوق بیمه بیکاری گفت:  علاوه بر این اقدامی که انجام دادیم، مواردی هم لازم است که از صندوق بیمه بیکاری استفاده کنیم، مواردی بوده و ممکن است مواردی هم پیش رو داشته باشیم، برای این کار هم رقمی حدود 5هزار میلیارد تومان مدنظر قرار دادیم برای اینکه این صندوق بتواند بیمه بیکاری را برای 3 ماهی که پیش رو داریم. البته امیدواریم در ماه فروردین و اردیبهشت از این مسائل عبور کنیم و شرایط عادی شود .

اکنون  حاتم شاکرمی ، معاون روابط کار وزارت کار درباره نحوه پرداخت بیمه بیکاری  گفت: این شیوه نامه، برای تحت پوشش قراردادن  کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که قانون بیمه بیکاری نیز شامل حالشان می شود و در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور موقت بیکار غیر ارادی شناخته شده اند تدوین شده است .

وی  گفت :  بنابر این صرفا بیکاران  غیر ارادی مشمول قانون کار که بیمه شده تامین اجتماعی  و مشمول قانون بیمه بیکاری هستند می توانند   از مزایای بیمه بیکاری بهره مند شوند.

معاون روابط کار وزارت تعاون  ،کارو رفاه اجتماعی  افزود : در این شیوه نامه مشترک میان معاونت روابط کار  وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی  نحوه معرفی جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری ،چگونگی اطلاع ارسانی به ثبت نام شدگان مشمول قانون بیمه بیکاری که در سامانه بیمه بیکاری ثبت درخواست کرده اند و مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند مشخص شده است .

شاکرمی تاکید کرد  : بیکاران مشمول قانون بیمه بیکاری  ناشی از حوادث غیر مترقبه ثبت نام شده در سامانه  می توانند تا سه ماه ( اسفند ماه 98 لغایت اردیبهشت 99) بیمه بیکاری دریافت کنند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
سامان سمایی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام کارگاه ما به ما گفته این طرح جزئی از بیمه بیکاری حساب نمیشه و لیست بیممون از طرف کارگاه ریخته میشه فقط پولشو دولت میده.بعبارتی از 50 ماه بیمه بیکاری کسر نخواهد شد.آیا درست میگن؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها