پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

چک برگشتی ها باید درخواست کتبی دهند!

24 خرداد 1401
چک برگشتی ها باید درخواست کتبی دهند!

به گزارش بانک اول، صاحبان کسب و کارها که چک های صادره آنها در بازه زمانی اول اسفند ۹۸ تا ۳۱ اردیبهشت ۹۹ برگشت خورده محرومیت‌های ناظر بر چک برگشتی لحاظ نمی گردد.

نکته عجیب در خصوص این دستورالعمل این است که صاحبان چک‌های برگشتی باید الزاماً درخواست کتبی به بانک ارائه تا محرومیت های آنها بخشیده شود!

این در حالی است که این روزها مسئولان وزارت بهداشت تاکید دارند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از خانه خارج نشده و کارهای خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند.

بهتر بود بانک مرکزی برای تمامی چک‌های برگشتی تاریخ‌های فوق رفع محرومیت‌ها را در نظر گرفته تا نیازی به مراجعه و درخواست کتبی نباشد.

بر اساس قوانین موجود در صورتی که شخصی در شبکه بانکی دارای چک برگشتی باشد کلیه بانک ها و موسسات اعتباری موظفند خدماتی از قبیله پرداخت تسهیلات، قبول ضمانت نامه تسهیلات، ارائه دسته چک بانکی و نیز کارت عابر بانک را به ایشان ندهند.

در صورتی که شخصی از ابتدای اسفند تا پایان اردیبهشت ماه چه که دارای چک برگشتی باشد مشمول این محدودیتها نخواهد شد.

اخبار مرتبط
اسماعیل محمدجانی ضمن تشریح آخرین وضعیت عملیاتی‌سازی ابزارهای نوین تأمین مالی زنجیره تأمین مانند اوراق گام و فاکتورینگ از عملیاتی‌سازی ابزار «برات الکترونیکی» در آینده نزدیک و هم‌چنین اجرایی‌سازی ابزار جدید تأمین مالی با عنوان «کارت رفاهی متصل به اوراق گام» در سال جاری خبر داد.
در زمان دریافت هر فقره چک از شخص صادرکننده، باید در مورد نقد شدن آن کاملاً مطمئن شوید. همان‌طور که گفتیم، وضعیت نقدینگی چک صیادی برعکس چک‌های قدیمی قابل بررسی است. در واقع برخلاف گذشته، می‌توانید از خوش‌حسابی صاحب چک و وضعیت اعتباری او مطمئن شوید.
در ادامه هم سیاوش غیبی پور دیگر کارشناس اقتصادی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: افزایش شفافیت در حوزه معاملاتی که با چک‌های الکترونیکی شکل می‌گیرد علاوه بر مزیت‌هایی که برای خود افراد دارد در بحث‌های مالیاتی و موارد اقتصادی هم به کمک دولت خواهد آمد. همچنین می‌تواند به رونق معاملات و حتی کاهش بار ترافیکی و صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها نیز کمک شایانی کند.
رنگ ظاهری همه چک‌های صیادی جدید بنفش است، ولی رنگ‌بندی دیگری برای استعلام سابقه اعتباری صادرکنندگان چک صیادی وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌های پرداخت موبایل و سایت بانک مرکزی، وضعیت اعتباری صادرکننده چک را بررسی کنید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
امیر عسکری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام.شما فقط یک طرف مشکل رو می‌بینید.یک خانم سی ساله در اصفهان و شیراز و تهران توانسته ظرف مدت دو ماه سی و چهار دسته چک از بانک های مختلف بگیرد و در بازار خرج کند و متاسفانه نه بانک ها پاسخگو هستند و نه بانک مرکزی.چرا جلو سواستفاده ها گرفته نمیشود تا عده ای کاسب بازار بیچاره شوند.کدام قانون بانک مرکزی میگوید یک زن خانه دار میتواند سی و چهار جلد دسته چک داشته باشد.چرا مسولین پاسخگو نیستند.چرا دادستان اصفهان دستور مسدودی حساب ها را نمی‌دهد.چرا از جیب مردم خرج می‌کنید.چک برگشت شده در سامانه بانک مرکزی وضعیت سفید است.درواقع بانک مرکزی مرا گول زد

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها