شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

رونق پرداخت هدیه افتتاح حساب در بانک‌ها

24 خرداد 1401
رونق پرداخت هدیه افتتاح حساب در بانک‌ها

 به گزارش بانک اول  معمولاً همه ساله در بهمن و اسفند ماه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به جهت جذب نقدینگی سودهای سپرده خود را افزایش می دهند.
افزایش نرخ سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری نیز بر خلاف قوانین موجود بوده و بانک ها و موسسات از راههایی استفاده می‌کنند که کشف پرداخت سود سخت شود.
یکی از راه هایی که چند سال پیش به شدت رواج پیدا کرده بود پرداخت سود هدیه در ابتدای افتتاح سپرده سرمایه‌گذاری بود.
به نظر می رسید این روش منسوخ شده و دیگر بانکها و موسسات مالی و اعتباری از این روش استفاده نکنند. اما در چند روز گذشته بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ما به نظر می‌رسد برخی بانکها و موسسات مجددا این رویه را در پیش گرفته اند.
بر اساس یکی از طرح‌های در یکی از بانک های خصوصی سپرده شش ماهه به نرخ هایی متناسب با قوانین موجود و بخشنامه های بانک مرکزی که همان ۱۵ درصد است افتتاح می‌شود. به جهت تشویق مشتریان به افتتاح این گونه حساب ها در همان روز افتتاح حساب یا دو روز بعد سودی معادل ۳ تا ۵ درصد نیز به عنوان هدیه به حساب مشتری واریز می شود.
به نوشته اخبار بانک، البته برای اینکه کشف پرداخت سود هدیه کمی سخت شود بانک ها و موسسات مالی و اعتباری حساب دیگری را برای مشتری باز کرده و سود هدیه را به آن حساب واریز میکنند. بانک مرکزی نیز معمولاً در برابر این تخلف آشکار اقدامی نکرده و چشم خود را به روی این حقیقت می بندد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها