ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

راهنمای ثبت نام در سامانه آزادسازی سهام عدالت بورس / در روش غیرمستقیم نمی‌توان سهام را فروخت

24 خرداد 1401
راهنمای ثبت نام در سامانه آزادسازی سهام عدالت بورس / در روش غیرمستقیم نمی‌توان سهام را فروخت

به گزارش بانک اول آزادسازی سهام عدالت از ابتدا با ابهاماتی آغاز شد؛ چون در خصوص روش‌های آزادسازی از قبل اطلاع‌رسانی نشده بود سهام‌داران برای انتخاب روش آن سردرگرم شده‌اند.

حسن علائی، معاون سازمان خصوصی‌سازی در گفتگو با تجارت‌نیوز جزئیاتی را در خصوص نحوه آزادسازی عنوان کرد.

 

امکان ویرایش روش آزادسازی فراهم شد

بسیاری از سهامداران اظهار کرده‌اند که در انتخاب روش آزادسازی دچار اشتباه شده‌اند و درخواست امکان ویرایش دارند؛ علائی در این خصوص گفت: فقط سهامدارانی که تا شب گذشته روش آزادسازی را به اشتباه انتخاب کرده‌اند و قصد ویرایش دارند، می‌توانند یک بار دیگر وارد سامانه شوند و روش دیگری را انتخاب کنند.

وی افزود:، اما همان طور که در سامانه اعلام شده امکان ویرایش آزادسازی دیگر وجود ندارد، یعنی کسانی که از امروز مراحل آزادسازی را انجام می‌دهند، نمی‌توانند ویرایشی در انتخاب روش آزادسازی سهام خود انجام دهند.


در روش غیرمستقیم نمی‌توان سهام را فروخت

اما سوال تعداد بسیاری از سهامداران این بود که آیا با انتخاب روش غیرمستقیم، یعنی واگذار کردن مدیریت و ساماندهی سهام عدالت به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، امکان فروش سهام وجود دارد؟

معاون سازمان خصوصی در پاسخ به این سوال گفت: سهامداران در صورت واگذاری مدیریت سهام به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی (روش غیرمستقیم) نمی‌توانند سهام خود را بفروشند، این سهامداران در این روش با یک واسطه سهام خود را مدیریت می‌کنند.

وی ادامه دارد:، اما اینطور نیست که در این روش کلا امکان فروش وجود نداشته باشد، یعنی فعلا سازوکار‌های آن وجود ندارد. همچنین مقرر شده است برای کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب می‌کنند سازمان بورس سازوکار‌ها را تصویب و ابلاغ کند.

به گفته علائی، سهام‌دارانی که می‌خواهند سهام خود را مدیریت کنند یا زودتر بفروشند، روش مستقیم را انتخاب کنند. در این روش ۷۰ درصد سهام معادل ۳۶ شرکت بورسی قابل معامله خواهد بود و برای ۱۳ شرکت دیگر باید تعیین تکلیف صورت گیرد تا وارد بورس شود.


قانونی برای ثبت نام مجدد سهام عدالت وجود ندارد

در گذشته ثبت نام مجدد سهام عدالت از سوی کسانی که مشمول نیستند بار‌ها مطرح شده بود، اما به تازگی یکی از نمایندگان مجلس یازدهم طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور اضافه شدن گروه‌های دیگری از اقشار جامعه را به جمع مشمولان این سهام، خواستار شد.

علایی در واکنش به این نامه عنوان کرد: تا محمل قانونی برای ثبت نام مشمولان جدید ایجاد نشود، این امکان وجود ندارد.

همچنین طبق گفته وی سهامدارانی که قصد آزادسازی دارند تا روز ۱۰ خرداد ماه باید نسبت به انتخاب روش آن اقدام کنند که برای این کار باید به سامانه www.samanese.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
صنم آیدین
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلا م من پشیمانم که سهامم آزادسازی کردم چون بدون آگاهی این کاروکردم واینکه نه ازبورس چیزی میدونم نه میخوام بفروشم لطف کنید تغییر ویرایش بزارید ممنون میشم

صنم آیدین
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلا م من پشیمانم که سهامم آزادسازی کردم چون بدون آگاهی این کاروکردم واینکه نه ازبورس چیزی میدونم نه میخوام بفروشم لطف کنید تغییر ویرایش بزارید ممنون میشم

محمد لطفی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام اگر یک نفر تا دهم خرداد نحوه مدیریت سهامش رو انتخاب کنه ولی بعد از زمان مقرر شده کد بورسی بگیره مشکلی پیش میاد یا نه؟؟

علی قاسمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چه جوری ویرایش کنیمممم یاد بدید

مجید صادقی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام یعنی روش غیر مستقیم بحیچ عنوان سهامدار اختیار سهامش را ندارد و تعحت هیچ شرایتی نمی تواند سهامش بفروشد اگر اینجور باشد پس این چجور مالکیتی هست خدا وکیلی یک سازکار درست برای سهامدار تصویب کنید اینجور همه سردرگم هستند که کدام روش راانجام دهند تشکر)

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها