جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۹۹

بانک اول - اولین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۹۹ طبق روال سابق، آخر فروردین به حساب آن‌ها واریز شد، اما طبق آخرین پیگیری‌ها، افزایش حقوق در فیش پرداختی بازنشستگان اعمال نشده و فعلا اعمال افزایش حقوق به تعویق افتاده است. طبق قانون افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که حداقل دستمزد کارگران در شورای عالی کار به نتیجه رسیده باشد، اما این تعیین دستمزد با گذشت دو ماه از ابتدای سال، هنوز نتیجه‌ای نداشته است.

به اشتراک بگذارید:

۱۴ مه ۲۰۲۰  خبر ۳۷ دیدگاه

به گزارش بانک اول اولین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۹۹ طبق روال سابق، آخر فروردین به حساب آن‌ها واریز شد، اما طبق آخرین پیگیری‌ها، افزایش حقوق در فیش پرداختی بازنشستگان اعمال نشده و فعلا اعمال افزایش حقوق به تعویق افتاده است. طبق قانون افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که حداقل دستمزد کارگران در شورای عالی کار به نتیجه رسیده باشد، اما این تعیین دستمزد با گذشت دو ماه از ابتدای سال، هنوز نتیجه‌ای نداشته است. هر ساله دستمزد کارگران پیش از شروع سال جدید مشخص می‌شد، اما امسال کرونا بهانه‌ای شد که نمایندگان کارگری در شورای عالی کار در تشکیل جلسات تعلل کنند؛ به همین دلیل تعیین دستمزد اواخر فروردین ماه ۹۹ مشخص شد و البته به دلیل آن که مورد قبول نمایندگان کارگری نبود، هنوز حقوق کارگران در سال جدید افزایش پیدا نکرده است.

این روز‌ها اولین و مهم‌ترین دغدغه بازنشستگان تأمین اجتماعی، افزایش حقوقشان در سال ۹۹ است. دومین دغدغه آن‌ها کم بودن میزان حقوق دریافتی شان است و می‌گویند چرا بازنشستگان کشوری و لشکری حقوقشان افزایش یافت، اما حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی همچنان همان چندرغازی است که پیش از این می‌گرفتند.

افزایش حقوقی که فعلا به تعویق افتاد

اولین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۹۹ طبق روال سابق، آخر فروردین به حساب آن‌ها واریز شد، اما طبق آخرین پیگیری‌ها، افزایش حقوق در فیش پرداختی بازنشستگان اعمال نشده و فعلا اعمال افزایش حقوق به تعویق افتاده است. پیش از این، علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفته بود: حداقل حقوق بازنشسته تامین اجتماعی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شد که بن این افراد از ۴۸ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان، حق اولاد از ۱۲ به ۱۵ هزارتومان، حق مسکن از ۲۲ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان، حق همسر از ۵۹ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان اعلام شد که در نهایت حقوق بازنشسته تامین اجتماعی ۲ میلیون و ۹ هزار تومان تعیین شد.


اشاره او به افزایش ۲۱ درصد حداقل دستمزد بوده که برای سال ۹۹ از ۱٫۵ میلیون به ۱٫۸ میلیون افزایش یافته، اما هنوز اختلاف نظر‌ها درباره آن ادامه دارد. آخرین بار هرچند حسین سلاح‌ورزی، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفته بود که این مصوبه افزایش ۲۱ درصدی شورای عالی کار تغییر نخواهد کرد، اما معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داده بود احتمالا در میانه سال ۹۹ مجددا حقوق کارگران افزایش یابد.

حال که افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی در اولین واریزی آن‌ها طی سال ۹۹ هنوز اعمال نشده است باید منتظر ماند و دید که آیا این تعویق اعمال افزایش حقوق بازنشستگان به معنای احتمال تجدید نظر در افزایش حقوق کارگران است یا در چند روز آتی مانند برخی سنوات گذشته مبلغ افزایش حقوق کارگران در فروردین ماه امسال به صورت مجزا پرداخت خواهد شد؟

افزایش حقوق بازنشستگان منوط به تعیین حداقل دستمزد کارگران در شورای عالی کار

طبق قانون افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که حداقل دستمزد کارگران در شورای عالی کار به نتیجه رسیده باشد، اما این تعیین دستمزد با گذشت دو ماه از ابتدای سال، هنوز نتیجه‌ای نداشته است. هر ساله دستمزد کارگران پیش از شروع سال جدید مشخص می‌شد، اما امسال کرونا بهانه‌ای شد که نمایندگان کارگری در شورای عالی کار در تشکیل جلسات تعلل کنند؛ به همین دلیل تعیین دستمزد اواخر فروردین ماه ۹۹ مشخص شد و البته به دلیل آن که مورد قبول نمایندگان کارگری نبود، هنوز حقوق کارگران در سال جدید افزایش پیدا نکرده است.

طبق ماده ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی حداقل مزدی که برای کارگران در شورای عالی کار مشخص می‌شود به عنوان حداقل حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران است، یعنی حداقل حقوق یک بازنشسته نباید از حداقل دستمزد یک کارگر کمتر باشد و از آن جایی که دستمزد کارگران در سال جدید نتیجه قطعی نداشته، هنوز حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی برای سال جدید نیز افزایش پیدا نکرده است.

 

علی دهقان کیا رئیس کانون کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: طبق ماده ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی، حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی همان حداقل حقوق کارگری مصوب در شورای عالی کار است. وی بیان‌کرد: قرار است شورای عالی کار جلساتی را مجدد برگزار کند، چراکه هنوز به طور قطعی حقوق کارگران معلوم نیست.

اگر قرار باشد حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی افزایش ۲۱ درصدی داشته باشد (۲۱ درصد میزان افزایش دستمزد مصوب شده کارگران در شورای عالی کار)، حقوقشان به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد، این در حالی است که حقوق هر بازنشسته کشوری کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیست.

تبعیض بین بازنشستگان تامین اجتماعی و دیگر صندوق ها از نظر میزان حقوق

دغدغه دیگر بازنشستگان کم بودن حقوقشان است، در حالی که امسال از بودجه عمومی ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری تخصیص داده شد و حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری علاوه بر افزایش حقوق هر ساله، مبلغی از بخش همسان سازی به حقوقشان افزوده شد، یعنی حدود ۸۰۰ هزار تومان حقوق این بازنشستگان افزایش یافت.

اکبر افتخاری رئیس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: میانگین حقوق بازنشستگان کشوری در سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود و امسال با توجهی که دولت به این مجموعه داشت، به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. افتخاری افزود: تلاش داشتیم که به بازنشستگان حداقل بگیر توجهاتی داشته باشیم، اما برای امسال میانگین حقوق بازنشستگان رشد ۸۰۰ هزار تومانی داشته است.

حال شاهد تبعیض فراوان بین بازنشستگان تأمین اجتماعی و دیگر صندوق‌ها هستیم. اجرای همسان سازی که هیچ، حتی حقوق این بازنشستگان با گذشت دو ماه از سال جدید هم همچنان افزایش پیدا نکرده است و معلوم نیست که چه زمانی قرار است حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تغییر کند و آیا مابه التفاوت این ماه‌های از دست رفته هم یکجا به حساب بازنشستگان واریز می‌شود؟

در این میان قول‌هایی هم برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان داده شده، اما فقط در حد وعده است، چراکه قرار بود دولت بخشی از بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کند تا این سازمان از این منابع همسان سازی را اجرا کند، اما کرونا این بلایی که نمی‌دانیم به یکباره از کجا بر سرمان نازل شد، شرایط را برای دولت سخت کرده و در این وضعیت بحرانی فعلی نمی‌شود از دولت توقع زیادی داشت.

امتیاز کاربران:
نظرات کاربران
نظر بدهید

منیر اسدیان پنج شنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۵:۳۱

۰

سلام.همسر من سال 84 در یک کارگاه دچار حادثه شد و دو بند انگشت اشاره و یک بند شصت دست راستش قطع شد.لازم به ذکر است که راست دست هم هستند.با 38 درصد از کار افتادگی که براش زدند،همان سال ماهی 19 هزار تومان مستمری دادند،تا به امروز که ماهی 260 هزار تومان. کدوم مسئولی حاضره این سه بند انگشتش قطع بشه و ماهی260 تومن مستمری بگیره.افزایش حقوق هم که سه ماه از سال داره میگذره و انگار نه انگار

حسین پنج شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۳:۵۳

۰

در نوشتن خبر دقت کنید تعلل نمایندگان کارگری باعث تعویق تشکیل جلسات شورای عالی کار نبود این تعلل از سوی دولت و نمایندگان کارفرما صورت گرفت ...آخه این چه اطلاع رسانی غلط و اشتباهی هست که در خبرنامه شما درج شده ...کمی دقت کنید و باث بدگمانی جامعه کارگری به نمایندگانشان نباشید

پدرام شرفی فرد چهار شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷

۰

سلام من ازکارافتاده شدم درحال حاضرحقوقم۶۰۰خزارتومان هست شمابفرمایین چه خاکی توسرم بکنم خدایا هیچ بنده ای رو مثل من خار نکن کاش میمردم

توفیق فاتحی شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱:۵۹

۰

سلام..مابازنشستگان تامین اجتماعی که به قولی(مستمری بگیران)(فقرایی که برای اینکه ازگرسنگی نمیریم وآبروی خداوهمدستانش نرود.ماهیانه ای برایمان درنظرگرفته اند)ماگدای درکاخی هستیم که آن کاخ باپول ماوزحمات مابناشده..اگرزمان ساخت اهرام ثلاثه بودوبردگانی که روزانه بصورت صدهانفری زیراهرم هاوچرخهاوسنگهاله میشدندوتازه صدهاسال بعد..مورخین ازآنهایادمیکردند.میشدگفت مسولین بیخبرند.اماامروزچی که همه اخبارجهانی لحظه ای بگوش همه میرسد؟؟!!!من با۳۳سال پرداخت حق بیمه وخوردن ۷سال ازحق بیمه ام با۲۶سال بازنشسته شدم ودرسال۹۸کل دریافتی ماهیانه ام۱۶۷۶۰۰۰تومان بوده.واین که بهای حدود۱۵کیلوگوشت قابل خوردنه..که بابت مخارج کلی زندگی خودوخانواده ام به من پرداختن ودر۹۹که شندرغازبایداضافه بشه و۳ماه گذشته ونشده...که این درحالیست که پرداخت کنندگان حق بیمه میگویند که حق بیمه ماپرداخت کنندگان براساس نرخ جدیدازماگرفته شده...وتاره دوماهه که ۱۰درصدسهام شستای ماراکه ۷۵۰۰میلیاردتومانه فروختن(واین شستا همان پرداختی های گذشته ماست که امروزبنام دارایی تامین اجتماعی فروخته میشه)من ازخداوهمدستانش برروی زمین(خلیفه الله)(حاکمان قانونگذاران وهییت وزراودیگرزحمتکشان دست اندرکارتقاضادارم بیایندبرای یکباروهمیشه این ملت راازاین اختلاف طبقاتی نجات بدن(مثلا:حداقل۲۸۰۰/۰۰۰وثقفش تابینهایت)درسته اون طایفه بینهایت حقوق وطبقات بالاتعدادشان کمه وشاید۳۰درصدازافرادجامعه باشند...اماشماهابارگناه وعذاب وجدان۷۰درصددیگررابدوش میکشید!!!یک سوال کوتاه...میدانیدکه درچین یک میلیاردوچهارصدمیلیون نفرزندگی میکنندوهمه میدانیم که اعتقادبنیادی آنهابدون دخالت خداودین ومذهب خداییست میدانیم که پیرومملکت داری براثاث ایده های شخص مایوتسه تونگ هستندواگرچه آنهاهم درفاه ایده آل نیستندوبیشترمردمشان ساده زندگی میکنند..اماهرچه هست ایجادعدالت اینچنینی برای این جمعیت و دارابودن اقتصاددوم جهانی.البته چندسال قبل اخبارداخلی خودمان اعلام کردکه شخصی بخاطراختلاص چهارهزاردلاری درچین به اعدام محکوم شد.. اینهمه راکه من گفتم برای اینه که چون زندگی مابراثاث ترس ازوجودخداست....ازتان خواهش کنم بخاطرخدا این ماهیانه حدود۳۰۰هزارتومانی که به حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اضافه شده به مابپردازید... وآنرادرکانال سهام عدالت دفن نکنید....ومن الله التوفیق برای بزرگان دست اندرکارماه

نجم ا لدین بدری چهار شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۳:۱۶

۰

سلام مسول محترم تامین اجتماعیی اینجانب سال ۹۲ بازنشسته شدم با ۲۸ سال کار بماند که از بچکی کار کردمجای بیمه بودم جایهم اکه وجدانی حساب کنی ۴۰ سال سابقه دارم حالا کله دارم از میانکین دو سال اخر براورد حقوق بازنشستگی تامین اجتماعیی واقعا ً دوزدی از کارگره اقا من خودم ۲۵ سال حق بیمه ۱۲ ساعت در روز دادم حتی بابت اضافه کاریهام حق بیمه پرداخت کردم ولی میانگین دو سال اخر که از شانس بد امثال من اختلاف بین هیت مدیره و بنیاد صدوق کار ۸ساعتی شد حالامن با این حقوق خرج دانشگاه ازادی کرایه خونه خدارو خوش میاد الان تا صبح پشت فرمون بازم با این وضیعت شر منده زن بچه ام هستم درضمن دو سال پیش هم خودم تو اخبار گوش کردم مجلس محترم رسیدگی بازنشستگی امثال منو تصویب کرد ولی هنوز هم دولت محترم اجرا نکرده فکر کنم تو قبر میشنویم که اجرا شده با تشکر از این که صدای امثال من هستید

اح خلیلی دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۶:۴۸

۰

با درود تبعیض بین بازنشستگان عین بی عدالتی اگه البته عدالت باز رنگ و بوی داشته باشه .مگه بازنشسته لشگری و کشوری حق بیمه بیشتری داده در طول خدمت که الان باید دریافتی بیشتری داشته باشه ؟چرا کارگری که سقف بیمه بالایی و پرداخت کرده بعضا ۳۰ سال و شاید هم بیشتر الان ۸ گرو ۹ باید باشه؟آیا خوراک وحق حیات اونها بالاتر و برای تامین اجتماعی پایین تر ما که مولد تولیدو اقتصادبودیم و از منابع و ذخایر و نفت و گاز هیچ بهره ای درستی تواین سالها نداشته ایم و مسکن ارزان هم در طول سالهای کاری عایدمان نشده با دسترنج و عرق جوین با کلی بدهی بانکی یه آلونک داریم که ا ن هم هنوز بدهی بانکی دارد که تازه به خاطر اون هم یارانه مونهم قطع شده است.ما چیز زیادی توقع نداریم لااقل در دوران بازنشستگی انصاف داشته باشید همه را به یک چشم ببینیم خدا بخواد همه ایرانی هستیم .یا علی

مونیکا یدالهی یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲:۱۲

۰

واقعا خجالت تو این تورم حقوق بازنشسته ها اینطوری اضافه کردین که هنوز این تامین اجتماعی با وجود اینکه دو ماه گذشته ۱۶۰۰ واریز کردن به حساب مطمئنم و یقین دارم که هر کسی تقاص کاری و مسئولیتی رو که قبول میکنه و انجام میده می گیره

مسیح برازنده چهار شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۳:۱۱

۰

سلام خدمت تک تک مسئولین دولت بی تدبیروناامید ازروزی که این اقایون مسئولیت مملکت وبه عهدگرفتندجزءسختی گرفتاری وناامیدی نصیب ملت بخصوص قشرزحمت کش کارگروبازنشستگان عزیز نسده بازنشستگانی دارای چندین فرزندعروس ودامادوعزیزترازهمه نوه هستندودرمقابل شون هروروزباتورم های پیش امده شرمنده روی انهامیشوند مانده ام که عدالت علی کجاست پس کوبرابری چه شدوعده های که میدادندچرافقط هرچهارسال یکباراتفاق نادرمیافته اونم بخاطررای گیری همون ماه اول افزایش حقوق اعمال میشه وپرداخت میکنندمانده ایم که این همه دردمون وبکی بگیم ایافریادرسی هم هست

حسین پیروثابت یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

۰

سلام.من یکی ازبازنشستگان تامین اجتماعی هستم.میخواستم کمال تشکر را ازدولت تدبیر و امید داشته باشم. چون بااین تورم و این افزایش حقوقی که ایجاد کرده، باعث شده جدای بحث کرونا تعداد بازنشستگان درسال بعد حداقل 40درصد ازبازنشستگان بعلت سوءتغذیه درقیدحیات نباشند و دولت تدبیر و امید میتواند برای نسل آیندۀ بازنشسته برنامه ریزی کند. واقعاً از سران مملکت برای رهایی بازنشستگان از این جهان فانی کمال تشکر را دارم .

منوچهر ازاد چهار شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۵:۴۸

۰

سلام،خواهشم ازریاست محترم جمهور،برنامه وبودجه،بانک مرکزی،نمایندگان مجلس،مقام معظم رهبری وتیم اقتصادیشون،که مامستمری بگیران تامین اجتماعی بعد30سال کار1500هزاردریافتیمونه،برامون برنامه ریزی کنند ماهم یادبگیریم چطورخرجمونوبرسونیم(5نفر2دبیرستانی،خرج مدرسه،قسط خونه،اب ،برق،گاز،تلفن،ایاب وذهاب خانوار،بیماریوگرانی دارو)اگه جواب ندین واگذاریدبروزرستاخیز.

نيره السادات حسيني سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۴:۲۹

۰

چرا حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری اینقدر بالا رفته و بازنشستگان تامین اجتماعی که اکثریت کارگران زحمت کشی هستن که به علت مشاغل سخت سلامتیشون رو از دست دادند افزایش چشم گیری نداره گرچه حقوق آنها هم زیر خط فقره ولی ظلم در حق کارگران یک ظلم فاحشه خدا از شما نمی گذره چون ما یک کشور با منابع فراوانیم و باید در رفاه زندگی کنیم ولی...... آنوقت که ورق برگشت این روزها رو بیاد بیرین

محمد اسدی شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲:۵۸

۰

سلام .ما واقعا مخالف این هم ظلمی ک درحق مامی کنید هستیم.بسع واقعا بسه.تاکی میخواید تو فقر وبدبختی باشیم.ماهی ۶۰۰ هزار تومان حقوق منه .ایااااا اقای ریس جمهور خودت می تونی باماهی ۶۰۰ هزارتومن ونداشتن مسکن وداشتن بچه زتدگی کنی؟؟؟؟ظلم پایدار نیست .ظلم نکنید ک اگ ظلم کنید باید تاوان پس بدید .جوااااابگوی ظلمی ک می کنید باشید حق ما خوردن ندارد .

یک بازنشسته جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹

۰

آقایانی که در رآس نشسته و حکم صادر می کنید! لطفاً یک نفر توضیح بدهد که فرق بین یک بازنشسته کشوری و تأمین اجتماعی چیست؟ آیا فروشگاهها و مغازه هایی که بازنشسته های تأمین اجتماعی از آن خرید می کنند اجناسش را رایگان در اختیارشون قرار میدهد؟! شاید هم در دو کشور جدا زندگی می کنیم!؟ شما را به خدا کمی هم به فکر بازنشستگان تأمین اجتماعی باشید!!! بعد از دو ماه تازه تصمیم گرفتید 21% حقوقمان را افزایش بدهید! تا کی این تبعیض و خوردن حق کارگران ادامه خواهدداشت؟!

سعید محمدی پنج شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲:۳۰

۰

شمارو به خدا این بانکها صادرات وملی وغیره به بازنشسته هاشون افزایش حقوق آنچنانی زدن. هیچ صحبتی ازشون نیست وکلی پاداشهای آنچنانی به مناسبت های مختلف ۲۲ بهمن هفته بانکداری. تولد امام زمان و مبعث و عیره. به باز نشسته ها میدن. مگه کارگر ها چه گناهی کردن که تامین اجتماعی بیمه شون شده. تازه بیمه شون حق ویزیت و دندان پزشکی شون رو پوشش میده. خوب با پول ربا ونزولی که میگیرن همه شون رو سیر میکنن کارگرها دیوارشون خیلی کوتاهه.

سعید محمد پنج شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲:۱۵

۰

مردم احمق نیستن میدونن دعوای شما سر حقوق کارگران وبازنشتگان زرگریه این حناها دیگه رنگی نداره براما تاکی میخواین حق ادمایه ضعیفو بخورین .انشالا که جلوی ظلم میمونیم وحقمونو خودمون میگیریم هیچ مسولی دلش به حال ما فقیر مردم نمیسوزه که اگه به فکر مردم بودن این همه اعتراضو میدیدن وبی خیال ازکنار ای اعتراضها نمگذشتن .برادرمن خواهرمن فقط خودمون میتونین به خودمون کمک کنیم نه این کاعنان معبد پربار شده

امیر حیدری چهار شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۷:۴۸

۰

سلام. نمیدونم چرا فکر می‌کنند هر بلایی بر سر مردم بیارن هیچکس حرفی نمیزنه آقایون می دونید دارید چکار می‌کنید می فهمید مردم نمی تونند با این حقوق زندگیشون رو اداره کنند می فهمید وقتی کسی نتونه معیشت خانوادش رو اداره کنه دیگه هیچ چیز براش مهم نیست شاید شاه هم فکر نمی کرد کارش به اینجا برسه از برده داری دست بردارید این مردم همون مردمی هستند که با خون خودشون انقلاب کردن دادن خدمت شما این مردم همون مردم هستند 8سال مال و جان وپاره های تنشون رو فدا کردن فرستادن جنگ. این مردم همون مردم هستن تو سرما و گرما تو برف و باران اومدن راهپیمایی و انتخابات . آیا مسولیتی که به این مردم مظلوم خیانت می‌کنند بدونند همین الان چند میلیون به مخالفان خودشون اضافه کردن دست بردارید و حق و حقوق واقعی این عزیزان رو پرداخت کنید

محمد سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱:۳۸

۰

بخدا نمیدونیم به کجا داد بیاریم اگه نامه بنویسیم و روال اداری او طی کنیم صدامون به هیچ جایی نمیرسه و کاری نمیکنن اگه سکوت کنیم بدتر میکنن و اگه هم اغتشاش کنیم میگن اغتشاشگرن و ... . اگه کسری بودجه هست پی حقوق کسایی بزارید ک ده برابر ما حقوق میگیرن،

ابوذر دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱:۵۱

۰

کرونا فقط برا مستمری بگذران تامین اجتماعی هست چرا برا حقوق دیگران تاثیر نداشت، ضمنا هم باید همسان ساری بشه هم باید این شش سال که قانون اجرا نشده جبران بشه،

کاظم پاشاپور یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

۰

از رییس جمهور خواهش می کنم فرق بین بازنشستگان کشوری.لشگری.و تامین اجتماعی رابرای مردم توضیح دهند.فرق در چیست.

محمدعلی ابراهیمی یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۳:۰۷

۰

هر ساله مسئول مربرطه عرق شرم بر جبین میریزه و میگه شرمنده ایم که نتونستیم قانون همسان سازی را اجرایی کنیم

زهرا یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲:۰۰

۰

من فقط میخوام بدونم چرا برای پرداخت حقوق نماینده ها هیچ وقت مشکل ندارن؟ اونوقت برای چندغاز حقوق بازنشسته کسری بودجه پیدا میکنن؟ اگه پول تو این مملکت نیست از کجا انقدر اختلاس میکنن؟ گوش ما از این حرفا پره آقایون!!

فاطمه کیخسروی یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱:۲۵

۰

سلام .الان دوست من بازنشسته ارتشی هست حقوق او اول فروردین اضافه شده است .بازنشسته تامین اجتماعی همیشه سرش کلاه رفته است

فاطمه کیخسروی یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱:۲۵

۰

سلام .الان دوست من بازنشسته ارتشی هست حقوق او اول فروردین اضافه شده است .بازنشسته تامین اجتماعی همیشه سرش کلاه رفته است

رامین عبداللهی یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

۰

سلام پدر من از کار افتاده است از 13 سالگی کار کرده تو 53 سالگی به خاطر عارضه قلبی از کارافتاده شد نزدیک 10 سال بیمه ریخته الان ماهی 1.600 میدن یه برادرم دارم که تو تصادف یکطرف بدنش چند درصدی لمس شده خدا را شکر خرج خودشو در میاره ولی توان ازدواج کردن نداره با این حقوقیم که تامین اجتماعی برای پدرم میده نمیدونه پول اجاره بده پول دوای مریضی خوشو بده یا مامانم یا برادرمو یا مخارج خوردو خوراک کنه .... تو را خدا یه فکری کنید به این خانواده بازنشستگان و از کارافتادگان رحم کنید .

arash یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۸:۳۹

۰

اصلأ به انسانیت و آدم بودن باور دارید، با این روالی که در این جامعه حاکم هست انگار کلا زندگی و حتی زنده بودن قشر نیازمند پشیزی برایتان ارزش ندارد...!!

امیر حیدری شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

۰

باسلام خدمت بازنستگان فرهیخته وزحمت کش البته با توجه به اینکه یک مشت مرفه بی درد و پولدار توی هیات دولت ریخته بهتر از این نمیشه. گرسنگی نکشیده اند تا به فکر دیگران باشند. هرچی هست اول برای خود وخانواده هایشان وبعد برای کارمندان دولته!!! بازنشستگان هم اصلا حق زنگی در شان خودشون را ندارند......علی برکت ا...!!!!!!!!!!!!!!!

اردشیر بیچاره شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۶:۴۸

۰

من فقط اینو میدونم که اینا دعوا زرگریه.اینا کی دلشون بحال مردم سوخته که ایندفعه بسوزه.اینجوری بین بازنشسته هاهم عمدا دارن تفرقه میندازن.نماینده کارگریو کارفرماییو غیره همشون دستشون تو یه کاسس.بابا ما دیگه بااین حقوقها نون خالیم نمیتومیم بخریم.باید به اینا بگیم که ای آقایون بترسید از آهه مظلوم.....خدایا خودت به دادمون برس.

م ک شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

۰

من یه بچه کوچک دارم مستاجرم چطوری با این حقوق زندگی کنم شکم بچم را سیر کنم یه زن تنها اخه

ُسیدعلیرضاسجادی سجادی شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۹:۲۰

۰

سلام حقوق مستمربگیران کار افتاده تامین اجتماعی خیلی کم است باید اضاف بشودبااین تحریم اقتصادی که دشمن درست کرد خیلی مشکل شده زندگی فکری بشودوسایل زندگی گران شده حقوق کم است باسختی زندگی می کنیم

رضا شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۶:۰۷

۰

سلام چرا کرونا به بقیه بازنشسته ها کاری نداشت حق مسکن وفرزند وبن را خود تامین اجتماعب نمی دهد چه برسد به کار فرما. انشالله بزودی در تاریخ مهو میشوید.

مرتضی پارسایی مهر شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱:۱۱

۰

دنیا از این بازی ها خیلی دیده...ظلم عاقبتش خفت وخواریه...اینا نه اولی بودن نه آخری...

احمد رضا طبرانی شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

۰

سلام گویا بازنشستگان تامین اجتماعی وکارگران وجود ندارند برای دولت تدبیر و امید تدبیر وامیدش برای سرمایه دارانه ویک تحقیق کوچک انجام بشه ببینیم در این چند سال گذشته وضعیت کارفرما چطور شده وضعیت کارگر چطور شده؟ نمایندگان کارگری وبارنشستگان قسم تان میدهم کوتاه نیایید مگر کارفرما محصولات تولیدی را به قیمت پارسال میده ویا زیر قیمت تورم محصولاتش را میفروشه ؟ ضمن اینکه دولت از جیب ما حقوق کارمندان وبازنشستگانش را اضافه میکنه شما بهتر میدونید دولت به تامین اجتماعی چقدر بدهکاره ابن دولت تدبیر وامبد بجز بدبختی برای ما بازنشستگان نداشته وندارد مگر اینکه شما نمایندگان ما محکم پای این کار بابستید بخدا قسم اگر کوتاه بیایید در درگاه خداوند متعال مسولید ما چیز اضافه نمیخواهیم دولت بدهی اش را بدهد. ضمنا مطمئن باشید اگر حقوق پایه اضافه نشود هیچکدام از مزایا دست کارگر را نمیگیرد من شاهد خیلی از این موارد هسنم واینکه وزیر دولت تدبیر وامید دست در دست کارفرما اینگونه نقش بازی میکند معنی دارد ضمن اینکه با این کار جهش تولید هم مفهومی نخواهد داشت. درخواست عاجزانه داریم کوتاه نیایید فقط قانون اجرا شود وکارگر وبازنشیته تامین اجتماعی هم مانند بقیه دولتیها حقوق بگیرند نه اینکه بما بدهکار باشن وتو سرمان هم بزنند.دعای ما همواره باشماست.

فتح الله باقری جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۸:۵۴

۰

سلام جناب آقای ریس جمهور ..ما بازنشستگان تامین اجتماعی چه فرقی با دیگر صندوقها داریم آیا ما ایرانی نیستیم ..چطوری با اینهمه مشکلات زندگی کنیم ..در پایان از شما استعدا دارم دید بهتری به این صندوق داشته باشید ...ممنون