جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

متقاضیان خرید محصولات سایپا در سامانه "امتا" پیش‌ثبت نام کنند

24 خرداد 1401
متقاضیان خرید محصولات سایپا در سامانه "امتا" پیش‌ثبت نام کنند

به گزارش بانک اول «عباس قاسمی» درباره تصمیم جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت و گروه خودروسازی سایپا برای اجرای شیوه‌های جدید فروش خودرو افزود: کمرنگ کردن نقش واسطه‌گران و ایجاد سازوکار شناسایی و عرضه به مصرف‌کننده واقعی خودرو در شیوه جدید نیز در صدر اولویت های سایپا قرار دارد و به همین دلیل، علاوه بر اقدام های سابق، محدودیت‌های جدیدی نیز در نظر گرفته شده است.

قاسمی ادامه داد: ثبت نام فقط یک خودرو با کد ملی منحصر به فرد، سن بالای ۱۸ سال، فاصله زمانی تا آخرین خرید خودرو از سایپا، در رهن بودن خودرو تا یک سال به واسطه اعطای تسهیلات و نبود امکان صلح از جمله اقداماتی بود که سایپا پیشتر برای جلوگیری از واسطه‌گری انجام داده اما در سیستم جدید فروش محصولات، علاوه بر حفظ شرایط قبلی، محدودیت های جدیدی نیز اجرا خواهد شد.

وی افزود: با همکاری سازمان توسعه تجارت سامانه احراز اطلاعات فردی موسوم به "امتا" راه‌اندازی شده تا با استفاده از آن مشخصات شناسنامه‌ای، شماره حساب بانکی و شماره تلفن همراه متقاضیان خرید خودرو را با هم مطابقت داده شودچرا که ضروری است اطلاعات هویتی و کد ملی متقاضی با شماره حساب واریز وجه مطابقت کامل داشته باشد تا امکان بازگشت پول به حساب مشتریان در صورت انتخاب نشدن در قرعه کشی فراهم باشد.

معاون مهندسی سازمان و سیستم های گروه سایپا اظهار کرد: ابتدا متقاضیان ثبت نام خودرو به وب سایت رسمی گروه خودروسازی سایپا مراجعه کرده و با درج مشخصات کامل، مراحل پیش ثبت نام را انجام داده و نام کاربری و رمز ورود به سامانه دریافت می‌کنند.

قاسمی با بیان اینکه سامانه "امتا" طی یک هفته و به صورت اتوماتیک، ثبت نام های انجام شده و اطلاعات مشتریان را بررسی و راستی آزمایی می‌کند، افزود: پس از این مرحله، متقاضیان یک هفته فرصت دارند تا ۵۰ درصد از مبلغ خودرو موردنظر خود را به حساب سایپا واریز کنند. پس از یک هفته روند ثبت نام متوقف می شود و قرعه‌کشی برای تخصیص خودرو به مشتریان با حضور نمایندگانی از سازمان‌های ذی ربط و دستگاه‌های نظارتی به وسیله نرم‌افزار انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از انجام قرعه‌کشی اسامی منتخبین توسط مبادی رسمی اطلاع رسانی گروه سایپا اعلام خواهد شد و آنها تا یک هفته فرصت خواهند داشت تا ۵۰ درصد باقیمانده مبلغ خودرو را واریز کرده و برای نهایی شدن فرآیند خرید خودرو خود، تکمیل وجه کنند.

قاسمی با بیان اینکه خودرو کسانی که در قرعه‌کشی برنده می شوند، سه ماه پس از تکمیل وجه تحویل داده خواهد شد، افزود: مبلغ پرداختی کسانی که در قرعه کشی برنده نشده‌اند نیز طی یک هفته پس از مشخص شدن نتایج به حساب متقاضیان بازگردانده خواهد شد، به همین دلیل ضروری است که پرداختی اولیه از حسابی باشد که متعلق به متقاضی اصلی خرید خودرو است.

وی در خصوص تعداد خودروهایی که در هر مرحله از فروش فوق العاده سایپا به مشتریان عرضه می‌شود نیز اظهار کرد: براساس توافق های صورت گرفته، خودروسازان می توانند تا سقف ۴۰ درصد از تولیدات روزانه خود را به صورت فروش فوق‌العاده عرضه کنند و ۶۰ درصد باقیمانده نیز به ایفای تعهدات گذشته و همچنین طرح های پیش‌فروش اختصاص خواهد یافت./ایرنا

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
عبدالغفور غفوری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سپاس از پیشنهاو خوب شما در جهت خرید خودرو ، کاش این حرکت جالب را مدیران اسبق انجام میدادند تا اینهمه مصرف کنندگان متضرر نمیشدن ، التماس دعا

جعفر مهران زاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام.به وجد آمدم با کیفیت خودروها و نوع فروش متنوعی که اعلام کردند.بابا اینکارها دمتون گرم.مدیرای بنز و هیوندا و تویتا و... فداتون بشن.

آزاده شفیعی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

یکسال و نیم پیش ثبت نام کردم پراید هنوز تحویل ندادن سایپا به تعهداتش عمل نکرده دوباره ثبت نام میکنه اصلا گول نخورید همش دروغه

امیر یوسفی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

فوق العاده است. کاش این مطلب به دست بنز و فراری برسه بدونن خودروساز اونا هستن یا سایپا

نادر
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اگه واقعا فکر چاره اید اعلام کنید که سود یک دوهفته ای که پول تو حسابتون میخوابه رو هم پس میدید نه اینکه از هر فرصتی میخواید استفاده کنید!!

حسین
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام بسیار عالی دیگر کسانی که نیاز به خودرو ندارند ثبت نام نمی کنند. احسنت بر شما

محمد رزمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بخدادمتون گرم مدیرواقعی شماهستین باقی کشورهادیوانه هستن شمابایدمدیرصادرکنین به همه کشورهای جهان تامعنی مدیریتوبغهمن احمقاماشینواول میدن بعدپولشواقساط میگیرن دوتامدیرازاینجابره اونطرف دیگه اول پولشومیده بعدبه قیمت سال دیگه ماشبنوبهش بدین اونم یه ماشبن دیگه

پوریا
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

تعزیرات بایدجلوواسته دلال ها وایسه وتوی بازارآزادقیمت10درصدبالاترازکارخانه بزاروکسی مخالفت کردماشین به عنوان تخلف بزاره مزایده بفروش.

خان بزرگ
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

مرده شور خودتون ببره با این راهکارتون خوبه که لگن به جای ماشین تحویل مردم میدین غیر این بود خدا میدونست که چه جوری مردم بدبخت رو تیغ میزدین

محسن حقیقت جو
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

شهری که کلانتر نداره قورباغه هفت تیر میکشه دیگه لعنت بر پدر مادر کسی که ماشین بخره و ثبت نام کنه

علی امینی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

واقعا مسخره است پول بدی اونوقت منتظر قرعه کشی بشی تا یدونه پراید بهت بدن یا ندن خدا ما داریم به کدوم سمت حرکت میکنیم آخه اگه واقعا به فکر مردم هستید که نیستید این مشکل یه راه حل ساده داره پای دلال و واسطه ها رو کوتاه کنید بزارین مردم راحت از خود سایپا و ایران خودرو خرید کنن نه اینکه پول مردم بدبخت دو هفته تو حساب شما باشه سود روز شمارشو بخورین و بعد بگین تو قرعه کشی برنده نشدین آخه مگه مسابقه است که میخوایین قرعه کشی کنین چقدر ما بدبختیم قیمت پژو۲۰۰۸ تو کارخونه۱۱۷ تومن تو بازار ۵۱۵ تومن هستش به نظرتون دولتی که خودش دستش تو کاسه هست میاد واسه راحتی مردم برنامه ریزی میکنه

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها