چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

طلا در ماههای آینده به اوج قیمت می رسد/ اختلافات تجاری دو اقتصاد بزرگ جهان و تاثیر آن بر فلز زرد و طلای سیاه

24 خرداد 1401
طلا در ماههای آینده به اوج قیمت می رسد/ اختلافات تجاری دو اقتصاد بزرگ جهان و تاثیر آن بر فلز زرد و طلای سیاه

 

به گزارش بانک اول به نقل از کیتکو نیوز قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گرانبها‌ 1734 دلار تعیین شد که نسبت به دیروز 10.6 دلار بالاتر بوده است.

قیمت کنونی در مقایسه با قیمت یک ماهه پیش 24 لار و در مقایسه با قیمت یک سال پیش 465.3 دلار بالاتر بوده است.

قیمت نقره اما 11 سنت کاهش یافت و به 17 دلار در هر اونس رسید.

پلاتین یک دلار گران شد و 823 دلار در هر اونس داد و ستد شد.

پالادیوم بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد و با 61 دلار سقوط 1871 دلار تعیین قیمت شد.

شرکت فیچ در یادداشتی اعلام کرد که طلا هنوز بالای مرز ۱۷۰۰ دلار را حفظ کرده و در حال تجدید قوا برای صعود در ماههای آینده به اوج قیمتی است که در سال ۲۰۱۱ تجربه کرده بود. نرخهای بهره اندک و سیاستهای تسهیل مالی، ابهامات اقتصادکلان و ژئوپلیتیکی و تقاضای بالای سرمایه گذاران، از قیمت طلا در افق شش تا ۱۲ ماهه پشتیبانی خواهد کرد.

دلیل رشد امروز قیمت طلا بالا گرفتن تنش بین چین و آمریکا بر سر کرونا و هنگ کنگ است.

پس از آنکه اعلام شد پکن قصد دارد مقررات امنیت ملی جدیدی را در مورد هنگ کنگ به تصویب برساند و متعاقب آن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در این باره به چین هشدار داد، ارزش سهام در بازارهای بورس جهان شاهد کاهش بوده است.

در همین حال خبر می رسد که در هفته منتهی به 16 می تعداد متقاضیان دریافت مقرری بیکاری در آمریکا به 2.438 میلیون نفر رسیده است. به گفته جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، آمارهای اقتصادی آمریکا احتمالا در هفته های آینده بدتر خواهد شد زیرا تاثیرات شیوع کرونا به تدریج در حال آشکار شدن است و سخت می توان فهمید که روند ترمیمی به چه شکلی خواهد بود.

همچنین به گفته یک خبرنگار تلویزیون بلومبرگ، دولت چین به دلیل شیوع کرونا و نامشخص بودن وضعیت اقتصاد جهانی قصد ندارد برای سال 2020 هدف گذاری رشد اقتصادی برای خود تعیین کند.

به رغم اقدامات دولت انگلیس برای آغاز کاهش محدودیت های اجتماعی، میزان اعتماد مصرف کننده در این کشور در اوایل ماه می به پایین ترین رقم خود از زمان بحران مالی جهانی رسیده است.

چین قصد دارد، قانون امنیت ملی جدیدی را در منطقه هنگ کنگ که سال گذشته شاهد ناآرامی‌ در آن بودیم اجرایی کند و آمریکایی‌ها اعلام کردند، در صورت اجرای این قانون به شدت به آن واکنش نشان خواهند داد.

قیمت نفت دوباره منفی شد/ بازگشت نفت به زیر 35 دلار

 هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز بازار جهانی انرژی، 34.43 دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به روز گذشته 1.63 دلار معادل 4.5 درصد کاهش داشته است.

قیمت نفت آمریکا هم 1.9 دلار معادل 5.6 درصد افت کرد و به 32.02 دلار رسید.

به گزارش اوپک هر بشکه نفت تولیدی این سازمان، در آخرین مبادلات نفت اوپک در روز 19 می هر بشکه از این نفت 28.43 دلار به فروش رسیده است.

به گزارش رویترز، بالا گرفتن اختلافات تجاری بین چین و آمریکا و افزایش نگرانی‌ها نسبت به بهبود تقاضا با فروکش کردن کرونا دلیل اصلی کاهش امروز قیمت نفت در بازار بوده است.

چین قصد دارد، قانون امنیت ملی جدیدی را در هنگ کنگ و به خاطر اعتراضات سال گذشته در این منطقه اجرایی کند و آمریکا گفته که نسبت به این مسئله به شدت واکنش نشان خواهد داد.

چین همچنین نتوانسته به خاطر شرایط پیش آمده ناشی از شیوع کرونا هدف گذاری برای رشد اقتصادی طی سال جاری تعیین کند.

استفان برنوک، کارشناس مؤسسه کارگزاری نفتی PVM می‌گوید: خریداران نفت دوباره شاهد بالا رفتن جنگ نفتی بین چین و آمریکا هستند. 

شیوع کرونا رشد تقاضا برای نفت طی یک دهه گذشته را از بین برده و روند بهبود کند پیش خواهد رفت.

اخبار مرتبط
با برگزاری بیستمین حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ایران، حجم معاملات این تالار طی 3 ماه از مرز 2,7 تن گذشت.، حراج حضوری شمش طلا از 27 دی ماه 1402 در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت 3 ماه و برگزاری 20 حراج، 2716 کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل 995 در هزار معامله شد.
آن‌طور که آمارها نشان می‌دهند نیم‌سکه نه فقط در بازار آزاد، بلکه در حراج‌های مرکز مبادله نیز در صدر تقاضای متقاضیان است. همچنین طبق اعلام بانک مرکزی سقف تراکنش غیرحضوری دوبرابر شده و روزانه به ۲۰۰میلیون تومان رسیده است.
این مقام مسؤول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T۶۸۳ باید پیامک GT۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کدها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند
با اشاره به این نکته که پیش بینی وضعیت بازار ارز کار سخت و دشواری است، ادامه داد: در هفته‌های گذشته شاهد تغییرات قیمتی بوده‌ایم که عمده این تغییرات ریشه در مسائل سیاسی و خارجی داشت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها