جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

قیمت جدید محصولات ایران خودرو ،سایپا و زامیاد اعلام شد/شرایط و ضوابط ثبت نام چیست؟+ جدول

24 خرداد 1401
قیمت جدید محصولات ایران خودرو ،سایپا و زامیاد اعلام شد/شرایط و ضوابط ثبت نام چیست؟+ جدول

فوری:

🔸 شرط ارائه چک برای خرید محصولات «ایران خودرو» و"سایپا" حذف شد

 

🔹 پیش از این قرار بود متقاضیان علاوه بر سایر شروط، دسته چک به نام داشته باشند که این شرط فعلا در خودروسازی ایران خودرو و سایپا  حذف شد.

 

🔹 در شرکت سایپا چک بستگانِ درجه یک نیز پذیرفته می‌شود.

 

 

به گزارش بانک اول ، بعد از ظهر دیروز(شنبه) جلسه تصمیم‌گیری برای قیمت‌گذاری نهایی خودروها برگزار و بالاخره پس از گذشت دو هفته از اصلاح قیمت‌های کارخانه‌ای و تعیین فرمول ۱۰ درصد بالاتر از قیمت کف کارخانه برای عرضه خودرو در بازار آزاد، قیمت‌های جدید خودروهای داخلی اعلام شد. این قیمت‌ها مبنای  آغاز فروش فوق‌العاده محصولات خودروسازان در عید فطر خواهد بود. 

فعلا قیمت این ۱۱ محصول در نظر گرفته شده برای فروش فوق العاده دو خودروساز در نظر گرفته شده است، اعلام شده است و قیمت سایر خودروها متعاقبا اعلام می شود.

قیمت پژو پارس TU5 معادل 79 میلیون و 709 هزار تومان، پژو 206 تیپ 2 معادل 71 میلیون و 645 هزار تومان، پژو 405 مدل SLX معادل 68 میلیون و 395 هزار تومان و رانا 75 میلیون و 45 هزار تومان اعلام شده است.

 اعلام قیمت محصولات ایران خودرو

در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو قیمت قطعی بوده و موعد تحویـل حـداکثر ۳ ماهه خواهد بود و وجه خودرو در دو مرحله دریافت خواهد شد، ضمنا در صورت ثبت نام بیش از ظرفیت برنامه‌ریزی شده، مشتریان به روش قرعه کشی انتخاب خواهند شد.

◽️براین اساس طرح فروش فوق‌العاده به روش اعتباری محصولات ایران خودرو از ساعت ۸ صبح چهارشنبه ۷ خرداد آغاز می‌شود و تا ۱۴ خرداد  ادامه دارد.

◽️مشتریان می‌توانند از تاریخ ۴ خرداد نسبت به پیش ثبت نام و احراز هویت و دریافت کلمه عبور اقدام نمایند.

بر این اساس قیمت جدید محصولات سایپا به شرح زیر است:

 قیمت تیبا SX رینگ فولادی به قیمت  ۵۴ میلیون و ۴۰ هزار تومان، تیبا 2 مدل EX رینگ فولادی ۶۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان، ساینا EX رینگ فولادی ۶۱ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان، سایپا ۱۵۱ SE وانت ۴۸ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و ۱۵۱ آپشنال رینگ آلومینیوم وانت ۶۹ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان اعلام شده است.

شرایط و ضوابط جدید ثبت نام خودرو در سایپا

قاسمی با بیان اینکه سامانه "امتا" به صورت آنلاین ثبت نام‌های انجام شده را راستی آزمایی می‌کند، افزود: پس از این مرحله، متقاضیان یک هفته فرصت دارند تا ۵۰ درصد از مبلغ خودرو مورد نظر خود را به حساب شرکت واریز کنند. پس از یک هفته روند ثبت‌نام متوقف می‌شود و قرعه‌کشی برای تخصیص خودرو به مشتریان با حضور نمایندگانی از سازمان‌های ذی‌ربط و نهاد‌های نظارتی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اسامی منتخبین قرعه‌کشی به صورت عمومی اعلام خواهد شد، افزود: مبلغ پرداختی کسانی که در قرعه‌کشی انتخاب نشده‌اند، طی هفت روز کاری پس از اعلام نتایج به حساب آن‌ها بازگردانده می‌شود.

معاون مهندسی سازمان و سیستم‌های گروه سایپا ادامه داد: در سیستم فروش فوق‌العاده جدید که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری خودروسازان طراحی و اجرا شده، نقش واسطه‌ها و ودلالان کمرنگ می‌شود، از این رو افرادی می‌توانند در این طرح شرکت کنند که شرایط لازم را داشته باشند.

قاسمی درباره شرایط ثبت‌نام‌کنندگان خودرو نیز اظهارداشت: با هر کد ملی فقط امکان ثبت نام و خرید یک دستگاه خودرو مجاز است، در غیر این صورت قرارداد از سوی خودروساز به صورت یک طرفه، لغو می‌شود. همچنین مشتریانی که در ۳۶ ماه اخیر اقدام به خرید خودرو از سایپا یا ایران‌خودرو کرده‌اند، مجاز به ثبت‌نام نیستند.

وی با بیان اینکه خریدار خودرو نباید پلاک انتظامی فعال داشته باشد، ادامه داد: دارا بودن گواهینامه رانندگی و سن بالای ۱۸ سال هم برای ثبت‌نام خودرو الزامی است.

قاسمی در پایان در ضمن اینکه از مردم خواست از مراجعه مستقیم به سامانه امتا خودداری کرده و همه مراحل را از سایت رسمی سایپا انجام دهند، تاکید کرد: کد ملی، شماره تلفن همراه، مشخصات حساب بانکی و... همه باید متعلق به شخص ثبت‌نام‌کننده باشد و مشتریان باید در ثبت شماره شبا خود در سایت فروش دقت نمایند، چرا که مسئولیت ورود شماره شبا به صورت اشتباه و در نهایت برگشت پول به حساب فرد دیگر بر عهده ثبت‌نام‌کننده است.

متقاضیان خرید خودرو می‌توانند فردا با مراجعه به سایت شرکت‌های خودروسازی پیش ثبت نام اولیه را انجام داده و از طریق این سایت برای احراز هویت به سامانه امتا ورود کرده و مراحل لازم را طی کنند. پس از این مرحله دوباره به سایت خودروسازی مراجعه کرده و با معرفی حساب، برای خرید خودرو اعلام آمادگی می‌کند.

مابقی فرآیند ثبت نام به روز چهارشنبه هفته جاری موکول می‌شود که متقاضیان خرید خودرو در آن باید درصدی از هزینه خرید خودرو را در دست داشته باشند. هزینه ثبت نام در ایران خودرو در حساب شخص متقاضی بلوکه اما در خودروسازی سایپا هزینه پیش ثبت نام در حساب واسطی بین خودروساز و متقاضی ضبط می شود. هیچ تفاوتی بین کسانی که در ساعات اولیه وارد سایت شدند و کسانی در آخرین لحظه اقدام به واریز و انتخاب خودرو کنند وجود نداشته و همگی شانس یکسانی در قرعه کشی‌ها دارند.

فروش خودرو در این طرح از روز چهارشنبه هفته جاری آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. با پایان مهلت یک هفته‌ای و ثبت نام همه متقاضیان، با استفاده از ساز و کار قرعه کشی در حضور نهاد‌های نظارتی، ثبت نام کنندگان نهایی مشخص خواهند شد. طبق تصمیمات اتخاذ شده، پس از گذشت ۷۲ ساعت از اتمام دوره زمانی ثبت نام، فهرست اسامی انتخاب شدگان از سایت ایران خودرو و همچنین ارسال پیامک به مشتریان اطلاع رسانی خواهد شد.

مشتریان انتخاب شده ملزم خواهند بود تا در مدت ۴۸ ساعت اقدام به تکمیل وجه از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو کنند. وجوه متقاضیانی که جزو ثبت نام کنندگان نهایی نیستند نیز در مدت 7 روز عودت خواهد شد. تحویل خودرو نیز تا حداکثر سه ماه از زمان تکمیل وجه انجام خواهد شد

قیمت جدید محصولات  زامیاد به شرح زیر است:

 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها