جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

آخرین خبرها از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۹۹

24 خرداد 1401
آخرین خبرها از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۹۹

به گزارش بانک اول اکبر شوکت عضو هیئت امنا سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی سال ۹۹، اظهار کرد: افزایش حقوق بازنشستگان هر سال نهایت تا خرداد ماه اعمال می‌شد، اما امسال به دلیل اینکه دستمزد کارگران اواخر فروردین ماه مشخص شد و هنوز هم به طور قطعی معلوم نیست حقوق کارگران برای سال ۹۹ چه قدر خواهد شد به همین دلیل حقوق بازنشستگان نیز تعیین تکلیف نشده است.

عضو هیئت امنا سازمان تأمین اجتماعی افزود: هر زمان که افزایش حقوق هرساله بازنشستگان مشخص شد معوقات از فروردین ماه پرداخت شده که هر سال همین روال را در پیش داشتیم.

وی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، گفت: درحال مذاکره هستیم و سازمان برنامه و بودجه شرکت‌های خوب و سود ده دولت را برای واگذاری به تأمین اجتماعی معرفی کرده است که می‌توانیم با فروش این شرکت‌ها در بورس منابع لازم را به همسان سازی تخصیص دهیم.

شوکت بیان کرد: ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه‌ای است که سازمان برنامه و بودجه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص کرده است، اما تمام این ۵۰ هزار میلیارد تومان فقط برای سال ۹۹ نیست بلکه سازمان تأمین اجتماعی قصد دارد منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان برای ۳ سال متولی را یکجا دریافت کند.

وی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه این ۵۰ هزار میلیارد تومان بابت بدهی دولت به تأمین اجتماعی است، گفت: خیر. سازمان برنامه و بودجه این مبلغ را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تخصیص داده است چراکه دولت مسئول ایجاد فاصله بین حداقل حقوق و سبد معیشتی خانوار است و سازمان تأمین اجتماعی مسئول افزایش تورم در کشور نیست به همین جهت وظیفه دولت است که منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را تأمین کند.

عضو هیئت امنا سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه پیشنهادات به هیئت وزیران فرستاده شده و منتظر مصوبه هیئت وزیران هستیم و هنوز به صورت قطعی مشخص نیست، ادامه داد: با افزایش حقوق و اجرای همسان سازی به نظر نمی‌رسد که حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد.

وی با بیان اینکه افزایش یکباره ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بار سنگینی بر دوش سازمان تأمین اجتماعی دارد، افزود: این سازمان توان پوشش پرداخت این رقم افزایش را نخواهد داشت.

شوکت خاطرنشان کرد: بعد از تصویب هیئت وزیران و دریافت منابع، همسان سازی را برای حداقل بگیران آغاز می‌کنیم و باید بگویم که بازنشسته‌ای که دریافتی بالایی دارد از منابع همسان سازی برای افزایش حقوقشان استفاده نمی‌شود.

عضو هیئت امنا سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این سئوال که پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی به کجا رسید، گفت: بدهی دولت به تأمین اجتماعی همچنان پرداخت نشده و مبلغ این بدهی تا پایان ۹۸، ۲۸۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
علیرضا نشاط
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

مگر میشود دولت از منابع کارگر زیر خط فقرپول زور بگیرد وندهد ومن بخاطر فقر مالی دق مرگ شوم یکنفر هست بگوید این رسم مردانگیست تا من لال شوم قول دادند اما عمل نکردند کرونا اگر نکشه حتما گرونا میکشه

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها