پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش‌بینی رفتار احتمالی بازارهای مهم

24 خرداد 1401
پیش‌بینی رفتار احتمالی بازارهای مهم

به گزارش بانک اول علی حیدری، کارشناس بازارهای مالی در تحلیلی برای تجارت‌نیوز نوشته است خبر ساخت واکسن کرونا هفته پیش، امید تازه ای به بازار داد و گرایش ریسک پذیری بیشتر شد. تداوم خوش‌بینی سبب شد تا بهای نفت افزایش یابد، خوش‌بینی‌ها با شروع تنش کلامی میان امریکا و چین فروکش کرد.

 

این احتمال وجود دارد که خبرهای ساخت واکسن کرونا و تنش‌های بین چین و امریکا سبب نوسان عجیب در بازارهای سهام و ارز شود. البته باید تاکید کینم که بازار ارز بین‌الملل یک بازار ۲۴ ساعت باز است که از بامداد دوشنبه تا پایان شب جمعه در نوسان است. این بازار با هر گزارش اقتصادی یا رویداد سیاسی و حتی خبر اثرگذار، رفت و برگشت میکند.

 

دلار کانادا: روز چهارشنبه جاری ساعت ۱:۳۰ به‌وقت ایران رئیس بانک مرکزی کانادا سخنرانی دارد. استیفن پولز از ژانویه ۲۰۱۳ تا ژانویه ۲۰۲۰ سکان‌دار بانک مرکزی کانادا است. در این سخنرانی این احتمال وجود دارد که او از نگرانی اثرات کرونا، رشد کند اقتصادی و تعهد کانادا در زمینه مدیریت بازار نفت بگوید.

 

گفته‌های او در لحظه، احتمالا سبب نوسان شدید دلار کانادا می‌شود سپس بازار به آرامش نسبی برمی گردد. در زمان سخنرانی، فعالان دلار کانادا سرنخ‌های احتمالی در سیاست‌های پولی را پیگیر می‌شوند.

 

دلار نیوزلند: روز چهارشنبه ساعت ۱:۳۰ به‌وقت ایران گزارش مالی رزرو بانک نیوزلند منتشر می‌شود این گزارش هر شش ماه یکبار وضعیت اقتصادی مالی نیوزلند را عنوان می‌کند و در آن چشم انداز بانک از تورم، رشد اقتصادی و نرخ بهره را در شش ماه دوم بیان می‌شود. مدت زمان ارائه این خبر ۱۲۰ دقیقه است . در زمان انتشار این آمار بازار نیوزلند در نوسان است.

 

یورو: سخنرانی رئیس بانک مرکزی اروپا در ساعت ۱۲:۰۰ ظهر به‌وقت ایران انجام می‌شود، خانم کریستین لگارد از نوامبر ۲۰۱۹ تا نوامبر ۲۰۲۷ سکان‌دار این سمت است.

 

به احتمال زیاد این‌بار لگارد از نگرانی اثر کرونا بر اقتصاد ناحیه یورو صحبت خواهد کرد که در زمان سخنرانی او بازار پولی یورو پرنوسان است و در نهایت با کاهش قیمت یورو به پایان می‌رسد.

 

دلار استرالیا: روز پنج شنبه ساعت ۶:۰۰ صبح به‌وقت ایران، آمار هزینه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اعلام می‌شود.

 

این خبر یک اندیکاتور پیش‌رو در زمینه میزان سلامت تجارت است که سطح سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهد و سیگنال ارزشمندی از میزان فعالیت اقتصادی در آینده، استخدام، هزینه‌ها و سطح درآمد است. می‌توان انتظار داشت که از ابتدای هفته دلار استرالیا روند صعودی آرام تا زمان انتشار این خبر داشته باشد.

 

دلار امریکا: با وجود کرونا و اثرگذاری شدید این ویروس بر اقتصاد جهانی، اما کماکان اقتصاد امریکا در نزد فعالان و سرمایه‌گذاران بین‌المللی سودآور برآورد می‌شود. علی‌رغم اخبار ضعیف اقتصادی در این هفته، برای امریکا می‌توان انتظار داشت که قیمت دلار امریکا پس از انتشار اخبار با یک اصلاح قیمتی وارد محدوده بازه قیمت شود که این اتفاق تا زمان سخنرانی پاول رئییس بانک مرکزی امریکا در روز جمعه ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران تداوم دارد.

 

پوند انگلستان: این ارز روز دوشنبه به‌دلیل تعطیل بودن بانک‌های انگلستان نوسان کند و خسته کننده‌ای داشته و در برخی ساعات به‌دلیل انتشار اخبار کرونایی شدت نوسان بی‌هدفی خواهد داشت.

 

نفت: بازگشایی آرام شهرهای بزرگ جهان به‌صورت مرحله‌ای، قوت قلبی برای فروشندگان نفت است. می‌توان انتظار داشت که قیمت نفت در محدوده ۲۹ تا ۳۶ دلار در هر بشکه نوسان کند. بدیهی است که هر نوع خبر سیاسی و اقتصادی بر این بازار نفتی شکننده اثر زیادی می‌گذارد.

 

اونس طلا: این کالای ارزشمند در بازار همواره امن‌ترین پناهگاه برای سرمایه‌گذاران است از این‌رو می‌توان احتمال داد که اونس در محدوده قیمتی ۱۷۵۰ تا ۱۷۱۰ دلار در نوسان باشد .

 

باید تاکید کنیم که تحلیل فوق برگرفته از بررسی اقتصاد کلان کشورهایی با اقتصاد قوی و اثرگذاردر حیطه بین‌الملل است. این احتمال وجود دارد که هر نوع خبر یا رویداد این تحلیل را رد یا تایید کند و این تحلیل هیچ‌گونه آموزش یا سیگنال به شمار نمی‌آید.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها