جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

شرایط وام ازدواج فرزندان بازنشستگان تغییر کرد

24 خرداد 1401
شرایط وام ازدواج فرزندان بازنشستگان تغییر کرد

به گزارش بانک اول، صندوق بازنشستگی کشوری در این اطلاعیه تاکید کرده است: «به اطلاع بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری می‌رساند که با توجه به درخواست‌های مکرر عزیزان برای لحاظ کردن تاریخ عقد فرزندان بازنشستگان از ابتدای سال 1398 و دستور و تاکید مدیرعامل صندوق مبنی بر اجرایی شدن این درخواست، تاریخ عقدنامه فرزندان بازنشستگان، موظفین و همسر وظیفه بگیر برای دریافت تسهیلات ازدواج، از اول خرداد 98 به اول فروردین 98 تغییر یافت.

بنابراین فرزند یا نوه تحت تکفل بازنشستگان، موظفین و همسر وظیفه بگیر که برای اولین بار ازدواج می کنند و تاریخ عقدنامه ایشان در بازه زمانی اول فروردین 98 تا 31 اردیبهشت 99 قرار دارد، می توانند برای دریافت تسهیلات 20 میلیون تومانی، نسبت به ثبت نام و ارسال اینترنتی مدارک خود اقدام کنند.

همچنین متقاضیانی که پیش از این و در سال گذشته اقدام به ثبت‌نام کرده و موفق به دریافت تسهیلات نشده اند، در صورت قرارگرفتن در بازه زمانی اعلام شده (اول فروردین 98 تا 31 اردیبهشت 99) باید مجددا اقدام به ثبت نام و مدارک خود را ارسال کنند.»

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
صدیقه زارع
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چراواقعا کسانیکه سال 97 یاقبل ان نباید وام بگیرند حداقل میگفتن از سال نود 97 وبعد هر دوسال قبل راهم اعلام میکردن مادر شرایط بعدی هستیم اگه ابن وام رابه 97 هم پرداخت بشه شاید بچه ماهم به خاطر سیمونی به فکر بچه بره چونشرایط مارا نگاه میکنه

سید رضا سرابی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام دو پسر من یکی سال 97 و دیگری سال 95 ازدواج کردند و بنده هیچکدام از این تسهیلات تبعیض آمیز شما استفاده نکردم و نبود که استفاده کنم و الآن هم انگار ما جزو بازنشستگان نیستیم که هر چی محرومیت کشیدیم همچنان ادامه دارد و محروم تر از همیشه . این چه جور برنامه ریزیست که فقط عده خاصی در آن متنعم میشوند گناه ما چی بود که همیشه از همه چیز محرومیم ؟

علی محمد میرتیموری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام ،خدایا وقتی به میلیارد وام به غیر فرهنگی پرداخت می شد قرعه کشی نبود،اما به معلم که می رسد برای بیست میلیون قرعه کشی بدون اولویت انجام می گیرد ،تعداد فرزند،سن فرزند،بیکاری فرزند زمان عقدو.....ولی بدانید خیلی ها را غمگین کردید،چون فرهنگی احتیاج دارد و جز خدا پارتی ندارد،آیا این وام تمام شد یا بقیه باز در نوبت هستند،؟؟

ایمان رضایی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام زمان واریز وام ازدواج چه تاریخی قراره صورت بگیرد? ممنون

سوسن ناصرزاده
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام وام ازدواج فرزندان بازنشسته چه زمانی پرداخت میشود؟اول اعلام شد پایان خرداد ماه واریز میشود ولی الان هیچ خبری نیست حتی نمیدونیم قرارهست این وام رو بدن یانه

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها