جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

چرا به سپرده های متقاضیان در طرح فروش خودرو سود تعلق نمی‌گیرد؟/تنها مسیر پیش ثبت نام و دریافت کد کاربری ایران خودرو چیست؟

24 خرداد 1401
چرا به سپرده های متقاضیان در طرح فروش خودرو سود تعلق نمی‌گیرد؟/تنها مسیر پیش ثبت نام و دریافت کد کاربری ایران خودرو چیست؟

به گزارش بانک اول،معاون مهندسی سازمان و سیستم های گروه صنعتی ایران خودرو، سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir را تنها مسیر پیش ثبت نام و دریافت کد کاربری دانست. فرآیند پیش ثبت‌نام مطابق با اطلاعات درج شده در لینک اطلاعیه‌ها در این سایت است.

اصغر حق پناه تاکید کرد: متقاضیانی که مسیرهای دیگری به جز سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو را برای پیش ثبت نام و انتقال به سایت امتا جهت احراز هویت انتخاب می کنند، موفق به تکمیل ثبت نام و دریافت کد کاربری نمی شوند. 

وی ورود به لینک اطلاعیه ها در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو و مطالعه و اجرای دقیق آن را تنها مسیر مطمئن برای ثبت نام دانست و تاکید کرد: تشریح فرآیند ثبت نام و نحوه دریافت کد کاربری به صورت کاملا شفاف و روشن از طریق لینک اطلاعیه ها در دسترس متقاضیان قرار دارد. 

حق پناه تصریح کرد: مراجعه به سایر صفحات سایت فروش ایران خودرو و عدم توجه به بخش اطلاعیه ها یقینا سبب اتلاف زمان کاربران و ایجاد مشکل خواهد شد. 

گفتنی است لینک اطلاعیه و نحوه آغاز فرآیند در سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانیesale.ikco.ir  در دسترس همگان قرار دارد.

طبق بخشنامه فروش فوق العاده ایران خودرو، ظرف چهار روز فرآیند قرعه کشی در حضور نهادهای ناظر انجام خواهد شد و پذیرفته شدگان ملزم به پرداخت مابه التفاوت وجه خودرو ظرف 48 ساعت خواهند بود. وجه واریزی افرادی که در قرعه کشی پذیرفته نشده اند نیز ظرف 7 روز به صاحبان حساب مسترد خواهد شد.

گفتنی است چهار محصول 206 تیپ دو، پارس با موتور تی.یو.5، رانا و پژو 405 اس.ال.ایکس در برنامه فروش فوق العاده ایران خودرو با ظرفیت 15 هزار دستگاه عرضه شده است.

چرا به سپرده های متقاضیان در طرح فروش خودرو سود تعلق نمی‌گیرد؟

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزیر صنعت  در خصوص اینکه آیا سود به مبالغی که افراد  برای  ثبت نام خودرو  واریز می کنند تعلق می گیرد یا خیر؟ گفت:  مبالغ واریزی در حساب جاری و امانی نگهداری می شوند. این حساب، یک حساب سپرده گذاری نیست و به همین دلیل سودی به این مبالغ تعلق نمی گیرد.

او افزود: نه در فروش فوق العاده و نه در پیش فروش خودرو هیچ سود مشارکتی به متقاضیانی که پول واریز کرده اند تعلق نمی گیرد.

وی تصریح کرد: مبالغ مربوط به پیش ثبت نام خودروها در یک حساب امانی از روز اول تا روز آخر نام نویسی جمع می شود . میزان ماندن پول در حساب بسته به روز ثبت نام افراد متغیر است.

صادقی نیارکی افزود: پس از مشخص شدن تکلیف قرعه کشی و خریداران نهایی خودرو، مبالغ مربوط به پیش پرداخت خرید خودرو در اختیار خودروساز قرار می گیرد و مبالغ مربوط به افرادی که در قرعه کشی موفق نشده اند، حداکثر طی ۷ روز کاری توسط بانک عامل به حساب آنها(شماره شبای اعلامی در زمان پیش ثبت نام) بازگردانده می شود. 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها