پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

شرایط دریافت وام بدون هیچ سود و کارمزد

24 خرداد 1401
 شرایط دریافت وام بدون هیچ سود و کارمزد

به گزارش بانک اول این روزها دست، جیب و حساب خیلی‌ها خالی بوده و شرایط سخت اقتصادی عده‌ای را بیشتر تحت ‌فشار قرار داده است. در چنین شرایطی گاهی یک وام خوب با شرایط مناسب که با دخل ‌و خرج آدم‌ها جور دربیاید، می‌تواند گوشه‌ای از کار را گرفته و دوایی بر دردها باشد. اما در این اوضاع‌ و احوال کدام بانک یا صندوق را سراغ دارید که با کارمزدها و سودهای کلان دود ازسرتان بلند نکرده و کارتان را زود راه بیاندازد؟!

ناامید نباشید! به‌راحتی می‌توان با تشکیل یک صندوق خانوادگی، بسیاری از مشکلات را حل کرد. فقط کافی است چندین نفر از اعضای فامیل یا دوستان و آشنایان که به یکدیگر اعتماد کافی دارند دورهم جمع شده، با مدیریت و پیگیری صحیح یک صندوق قرض‌الحسنه راه بیندازند. همین صندوق‌های کوچک قرض‌الحسنه که مبلغ آن در ابتدا به چشم هم نمی‌آید، می‌تواند گره از برخی مشکلات مالی یک خانواده باز کند.

 

محاسن صندوق‌های پس‌انداز و قرض‌الحسنه خانوادگی

این کار خوب چند حسن بزرگ دارد که یادآوری آن‌ها خالی از لطف نیست:

- این کار، یک عمل جمعی بوده که همراهی و خشنودی خداوند را در پی دارد.

- صندوق‌های قرض‌الحسنه (خانوادگی) کارمزدهای چنددرصدی، سودهای آن‌چنانی، دنگ و فنگ بانک رفتن و چک و سفته‌بازی‌های این روزها برای گرفتن یک وام کوچک را کنسل کرده و کارگشای بسیاری از گرفتاری‌های دوستان و فامیل باشد.

- احیاگر سنت حسنه صله ارحام بوده و باعث می‌شود همه از حال یکدیگر و مشکلات هم باخبر باشند.

- دوستی‌ها، مودت و محبت را بین اقوام و دوستان بیشترمی کند.

- با فراهم کردن چنین صندوق‌هایی امکان پس‌انداز کردن و ایجاد یک سرمایه برای شروع یک کار بزرگ و تأثیرگذار بیشتر می‌شود.

بعد از مشخص شدن مبلغ واریزی هر عضو صندوق، در اولین تاریخ موردنظر تمام افراد حق عضویت خود را پرداخت و رسیدی در قبال آن از طرف حسابدار تعیین‌ شده دریافت می‌کنند

گام‌هایی برای تشکیل صندوق قرض‌الحسنه

این روزها صندوق‌های قرض‌الحسنه ساده‌ای در میان گروه‌های مختلفی از مردم به چشم می‌خورد که بدون هیچ محاسبه پیچیده‌ای، به ساده‌ترین شکل ممکن فعالیت می‌کنند، به این صورت که تعداد معینی از افراد با توافق هم تعیین می‌کنند که هر ماه در تاریخ معینی دورهم جمع شده و مبلغی را که تعیین کرده‌اند پرداخت کنند و هر دفعه کل مبلغ جمع شده را بر اساس قرعه‌کشی به یک نفر پرداخت کنند.

قوانین چنین صندوقی بسیار ساده و البته رعایت آن‌ها بسیار مهم است و هرکدام از این موارد اگر رعایت نشود، با مشکل مواجه خواهد شد.

پیشنهاداتی را برای ارائه و تصویب قوانین این صندوق‌ها:

- پیش از هر اقدامی با کسانی که تجربه راه‌اندازی چنین صندوق‌هایی دارند، مشورت کنید.

- با فامیل و افرادی که می‌خواهید صندوق تشکیل دهید، یک جلسه یا مهمانی ساده در حد عصرانه ترتیب داده و  تصمیمتان را با آن‌ها درمیان بگذارید.

- با رأی‌گیری، چند نفر به نمایندگی از دیگران به‌عنوان اعضای اصلی انتخاب‌شده و اساسنامه‌ای مختصر، کامل و شفاف تدوین شود.

- جزئیات ، شرایط عضویت و اطلاعات کامل صندوق صریح و شفاف برای همه افراد توضیح دهید.

- برای بقا و ادامه فعالیت صندوق‌های خانوادگی اعضای صندوق جلسات منظم ماهانه تشکیل داده شود.

- برای واریز وجه و یا قرعه‌کشی، می‌توانید از اپلیکیشن‌های مرتبط با صندوق‌های قرض‌الحسنه نیز استفاده کنید.

- تا جای ممکن از بین افراد معتمد، عضوگیری کنید و کسانی که نمی‌شناسید، وارد صندوق نکنید.

- یک کانال تلگرام خصوصی ایجاد کرده و اطلاعیه‌های مربوط به صندوق خانوادگی‌تان را برای گزارش به اعضا در آن قرار دهید.

قوانین تشکیل صندوق قرض‌الحسنه

- بعد از مشخص شدن مبلغ واریزی هر عضو صندوق، در اولین تاریخ موردنظر تمام افراد حق عضویت خود را پرداخت و رسیدی در قبال آن از طرف حسابدار تعیین‌شده دریافت می‌کنند.

- هیچ‌کسی نمی‌تواند حتی برای یک ماه مبلغ را پرداخت نکند.

- همه سرمایه‌گذاری یکسان و دریافتی یکسانی داشته باشند.

- تعداد و مبلغ محدودیت ندارد؛ هرچه تعداد افراد بیشتر باشد، شانس رسیدن نوبت به فرد دیرتر اتفاق افتاده و در عوض مبلغ وام بیشتر می‌شود.

- اگر برای یکی از اعضا مشکلی پیش بیاید که قادر به ادامه عضویت نباشد یا به دلیلی قصد انصراف از ادامه همکاری داشته باشد، باید فردی را جایگزین کند که بتواند با پرداخت مبلغ معادل مبلغی که تا آن تاریخ از سوی هر فرد به صندوق پرداخت‌ شده است، وارد صندوق شود.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
ابراهیم دوست بین
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من از مدیران وعضو انجمن مدیران ایران و مدیران ستاره داردهکده جهانی معلولین وتجارت جهانی هستم طرحها و ایده محوریهایم همه مورد تاییداهل فن بودن حدودا بعداز طرح اقتصادی کسب وکارم بر روی طرح وایده ساماندهی این فعالیت محله وخانوادگی تهیه کردم بطور یکه به روند وساختار گردش صفرتا صد آن تغییرنباشدولی تحت نظارت ومنظم ومتعهدتر اعضا فعالیت بکنپد

محمد موسوی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

آیانیازبه مجوزداره برای فعالیت وکجابایدمجوزگرفته شود

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها