جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

ضوابط چهارگانه برای برخورداری اصناف از تسهیلات بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا

24 خرداد 1401
ضوابط چهارگانه برای برخورداری اصناف از تسهیلات بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا

 

به گزارش بانک اول، به استناد تبصره ذیل ماده ۱۱ مصوبه شانزدهم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و تصمیمات جلسه یکصد و سی دوم ستاد هماهنگی اقتصادی دولا مورخ ۱۳۹۹.۲.۲ و ابلاغیه شماره م۲۷۵۸. ۹۹ مورخ ۹۹.۲.۳ معاونت اقتصادی رئیس جمهور شیوه نامه اعطای تسهیلات به کسب و کارهای اقتصادی به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا ابلاغ شد.

در این شیوه نامه ضوابط برخوردهای کسب و کارها از تسهیلات به شرح ذیل است:

در ماده ۶ این شیوه نامه آمده است: واحدهای کسب و کاری که در قالب کارفرمایی و یا خویش فرمائید دارای لیست بیمه بوده و حائز شرایط زیر هستند، می توانند در سامانه کارا www.kars.mcls.ir ثبت نام نموده و صرفا برای یکبار و حداکثر تا پایان خرداد ماه سال ۱۳۹۹ مشمول دریافت تسهیلات پیش بینی شده در تصویب نامه شوند.

۱ . در سال گذشته فعال بوده و همچنان فعال می باشند.

۲. شاغلین هدف این تسهیلات در آنها از بیمه بیکاری بهره مند نشده باشند و پس از شیوع ویروس کرونا ۱۳۹۸.۱۲.۱ نیروی کار خود را تعدیل نکرده (براساس اطلاعات سازمان تامین اجتماعی) و یا نسبت به بازگشت و افزایش نیروی کار موجود براساس متوسط سه ماهه ابان، آذر و دی سال ۱۳۹۸ اقدام کرده باشند.

۳ . با نیروی شاغلد(براساس تعداد شاغلین متوسط سه ماهه ابان، اذر، و دی ۱۳۹۸) قرارداد کار در سال ۱۳۹۹ منعقد کرده و متعهد به حفظ آنها تا پایان سال ۱۳۹۹ شده است.

۴. تسهیلات موضوع تصویب نامه برای پرداخت دستمزد نیروی کار طی دوره سه ماه ابتدای سال ۱۳۹۹ و تامین بخشی از هزینه های عملیاتی واحد کسب و کار اختصاص می یابد و صرف آن در محبی غیر از موارد تعیین شده مجاز نمیاد.

تبصره یک: کسب و کارهای آسیب دیده تعطیل شده به دستور دولت تا فراهم شدن بازگشایی مجدد آنه از بند یک این ماده مستثنی بوده تا امکان پرداخت تسهیلات فراهم سود، بعد از فراهم شدن شرایط عادی به تشخیص کار گروه اعلام خواهد شد، بنگاه حمایت شده موظف به رعایت بندهای فوق خواهد بود و در غیر این صورت مطابق با ماده ۱۰ دستورالعمل عمل خواهد شد.

 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها