شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

خبر خوب برای سرمایه‌گذاران طلا

24 خرداد 1401
خبر خوب برای سرمایه‌گذاران طلا

به گزارش بانک اول به نقل از کیتکو نیوز، طلا حدود یک دهه است که در مسیر صعودی قرار دارد و در این جریان، مهم نیست که آیا همه این قیمت ها یک‌باره رشد کرده اند یا خیر بلکه روند کلی رشد آن دارای اهمیت است. رونالد پیتر، مدیر یک شرکت سرمایه گذاری در این باره می گوید: سیاست های پولی جدید با نرخ بهره پایین و تورم بالا باعث می شود قیمت طلا طی ده سال آینده نزدیک ۵ هزار دلار در هر اونس شود.

این تحلیلگر بازار در ادامه تاکید کرد: من مطمئن هستم که اکنون در ابتدای مرحله دوم این روند یعنی مشارکت عمومی هستیم. این طولانی ترین مرحله از مراحل آن است و درواقع سرگرم کننده ترین بخش بازار صعودی طلا محسوب می شود. در دو ماه گذشته، بانک های مرکزی و دولت ها مقادیر زیاد و بی سابقه ای از نقدینگی را وارد بازار کرده تا بتوانند جریان رونق را به آنجا بازگردانند؛ رونقی که با ورود ویروس کرونا از بین رفت.

طبق گزارش سالانه این شرکت، ۲۱ هزار میلیارد دلار اضافی به بازارهای مالی جهان تزریق شده است. میزان محرک مورد استفاده برای مقابله با آخرین بحران اقتصادی حدود ۲۳٪ از تولید ناخالص داخلی را در سراسر جهان نشان می دهد. با این رقم می توان تمام تولید سالانه طلا را ۱۲۰ بار خریداری کرد! واین تازه ابتدای راه است.

گرچه بیماری کرونا وخیم ترین بحران اقتصادی جهان از سال ۱۹۳۰ به بعد را ایجاد کرده،‌ اقتصاددان ها به دنبال راهکارهای شکوفایی اقتصاد جهانی در این وضعیت هستند. این در حالی است که هنوز هم نشانه های زیادی وجود دارد که حاکی از ضعیف شدن اقتصاد است.

در این شرایط، طلا به عنوان یک حصار در برابر تورم ناشی از سیاس های پولی و مالی بانک های جهان بسیار حائز اهمیت بوده است. اما طلا تنها یک فلز فیزیکی نیست که سرمایه گذاران باید به آن توجه کنند. سبد سهام باید دارای بخشی از فلزات گرانبها باشد و سرمایه گذاران نباید به بخش معدن به عنوان یک فرصت کم ارزش نگاه کنند

اخبار مرتبط
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: به‌نظر بنده، در کوتاه‌مدت باید نرخ ارز را به‌شکل‌های مختلف حفظ کرد، یکی از این اقدامات آگاه کردن مردم است، به‌عنوان نمونه، ترسیم چشم‌اندازی مشخص و اطمینان‌بخش از اینکه روند ناامن‌کننده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، راهگشاست.
نوزدهمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
، بازار امروز شاهد ریزش عمده قیمت ها نسبت به روز گذشته است.
مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به ارز تخصیصی به حوزه صنایع اظهار کرد: برای صنایع مختلف شامال معاملات نیمایی و معاملات اشخاص در مجموع یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات، تامین شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها