شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

دفترچه‌های تأمین اجتماعی به یک شرط نیاز به تمدید ندارند+جزییات

24 خرداد 1401
دفترچه‌های تأمین اجتماعی به یک شرط نیاز به تمدید ندارند+جزییات

 

به گزارش بانک اول با شیوع کرونا و برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی از همان ابتدا اعلام کرد که دفترچه‌های درمانی این سازمان تا پایان اردیبهشت ماه دارای اعتبار است.

 

 اما در پایان اردیبهشت ماه بیمه شدگان مجدد برای تمدید دفترچه‌های درمانی خود به کارگزاری‌ها مراجعه کردند و تأمین اجتماعی برای جلوگیری از تجمع بیمه شدگان در کارگزاری‌ها، یک کد دستوری را برای استعلام و اعتبار دفترچه‌های درمانی اعلام کرد.

 

حال بیمه شدگان تأمین اجتماعی با وارد کردن کد دستوری *۴*۱۴۲۰*۱*۲# به وسیله تلفن همراهشان می‌توانند از وضعیت اعتبار دفترچه‌های درمانی خود مطلع شوند.

 

تا زمانی که فردی حق بیمه را هر ماه پرداخت می‌کند دیگر لازم نیست برای تمدید دفترچه‌های درمانی به کارگزاری‌ها مراجعه کند و دفترچه‌های درمانی تا زمانی که حق بیمه پرداخت می‌شود، اعتبار دارند و بیمه شدگان با زدن این کد دستوری از وضعیت اعتبار دفترچه‌های درمانی خود با خبر می‌شوند.

 

گفتنی است، بیمه شدگان فقط زمانی که کاغذ دفترچه‌های درمانی‌شان تمام شد باید برای دریافت دفترچه جدید اقدام کنند و تا زمانی که دفترچه‌ها کاغذ دارد و حق بیمه پرداخت می‌شود، دفترچه‌های درمانی اعتبار دارند.

اخبار مرتبط
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.
تأمین اجتماعی در مفهوم فراگیر آن، حقی همگانی برای عموم افراد جامعه است که تأمین و تدارک بستر اجرائی آن از تکالیف دولت به شمار می‌رود؛ بر همین اساس، در راستای تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای به هموطنان خارج از کشور که امکان حضور در ایران و انعقاد قرارداد بیمه با آنان میسر نبوده و صرفاً از طریق وکیل خود قصد بیمه‌پردازی را دارند با توجه به مقررات، می‌توانند خود را نزد سازمان تأمین اجتماعی بیمه کنند.
افرادی که قصد ثبت نام در بیمه بیکاری را دارند، بایدبه سایت جامع روابط کار وارد شوند و فرم بیمه بیکاری را پرکنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها