شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

واکنش دولت به طرح ثبت‌نام جامانده‌های سهام عدالت / شرط دولت چیست؟

24 خرداد 1401
واکنش دولت به طرح ثبت‌نام جامانده‌های سهام عدالت / شرط دولت چیست؟

به گزارش بانک اول،در طرح سهام عدالت ۴۹ میلیون نفر سهامدار هستند و با توجه به جمعیت بیش از ۸۰ میلیون نفری کشور حدود ۳۰ میلیون نفر این سهام را دارند و متقاضی دریافت آن هستند.

 
 
حسن شجاعی، نماینده منتخب مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه روز گذشته به تجارت‌نیوز گفت: ما درصدد تدوین طرحی با این موضوع هستیم و آن را در صحن مجلس ارائه خواهیم کرد تا این سهام که نام عدالت بر آن گذاشته شده عادلانه توزیع شود.
 
پیش از این مسئولان سازمان خصوصی‌سازی عنوان کرده بودند که دولت سهی در سهام عدالت ندارد که آن را بین مردم تقسیم کند.
 
اما در این باره شجاعی معتقد است: دولت شرکت‌های فراوانی دارد که می‌تواند بخش از آنها را به سهام عدالت اختصاص دهد، بنابراین از این جهت دولت محدودیتی ندارد.
 
متقاضیان سهام عدالت از این طرح استقبال کرده‌اند و تجربه خود در ثبت‌نام پیشین نوشته‌اند که اظهارات برخی از مخاظبان  را در زیر بخوانید:
 
«لطفا پیگیر بازماندگان شوید بخدا من کارگرم بیکارم ما اونموقع اصلا خبر ثبت نام نفهمیدیم لطفا پیگر شوید خواهشن خیلی سخت هست»
 
«خونواده ی ما و خیلی های دیگه توی مرحله اول اسم نوشتن وای ثبت نشد لطفا دوباره ثبت نام رو شروع کنید تا ماهم ثبت نام کنیم»
 
«لطفا ثبت نام جدید از کسانی که در طرح سهام عدالت شرکت نکرده اند انجام بدین»
 
«لطفا” جهت ثبت نام جدید اقدام کنید چونکه فقط قشر زحمت کش کارگری و شغل آزاد وبقیه جاماندگان سهام ندارند ( عدالت یعنی واسه همه)»
 
آیا دولت مجددا ثبت‌نام می‌کند؟
در این خصوص حسین فهیمی، سخنگو ستاد راهبری سهام عدالت به تجارت‌نیوز گفت: فعلا برای ما برنامه واگذاری جدیدی در قالب سهام عدالت تعیین نشده است.
 
وی افزود: اگر چنانچه قانونی تصویب و ابلاغ شود برای ما نیز لازم‌الاجرا خواهد بود.
 
اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
ابوذر عظیمی راد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام.من هم از اون دسته افرادی هستم که سری قبل موفق به ثبت نام سهام عدالت نشدم وبا این که یقین دارم هم ماهایی که سهام عدالت نداریم وهم اونهایی که ثبت نام کردن وسهام عدالت دارن یکجورایی که نه ،واقعا سرکاریم اما کاش یه کاری میکردن که امکان ثبت نام وسهام دار شدن ماهم فراهم میشد بلکه آرزو بدل نمیمردیم.ما که کلی گذاشتیم تو بورس همش باد هوا شد .کاش لااقل بااین سهام عدالت یه مقدار کمش جبران میشد. خدا از باعث وبانیش نگذره که تمام ملتو فیلم کرده وگذاشته سرکار.

مسعود شمسی معدنی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام ،متاسفانه من هم بار اول ثبت نام کردم ولی ثبت نشد والان سهام بی عدالتی را ندارم

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها