پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

آغاز پرداخت وام اصناف از ۲۰ خرداد

24 خرداد 1401
آغاز پرداخت وام اصناف از ۲۰ خرداد

به گزارش بانک اول، ابراهیم درستی با بیان اینکه درحال حاضر فقط اصناف حوزه تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌های سنتی و گرمابه‌داران مجاز به ادامه فعالیت نیستند، گفت: توجه شود که فعالیت قهوه‌خانه‌های سنتی بلامانع بوده اما مجاز به سرویس قلیان به مشتریان نیستند که درواقع فعالیت این صنف بدون ارائه قلیان کاملا بی‌معنی است، و استقبال زیادی از این صنف نمی‎شود. اما تالارها اکیدا اجازه فعالیت درحال حاضر را ندارند.

وی درخصوص زمان آغاز فعالیت استخرها نیز گفت: برای این مناطق پروتکل‌های جدیدی از جمله مجاز به فعالیت فقط برای استخرهای روباز و دارای وضعیت سفید منطقه‌ای تعریف شده است و به زودی تکلیف این اصناف را نیز مشخص خواهیم کرد.

درستی درخصوص ارائه قلیان به قهوه‌خانه‌ها نیز گفت: مواردی از قبیل ارائه قلیان با شلنگ‌های یک بار مصرف و با رعایت فاصله اجتماعی و موازین بهداشتی مطرح است و امیدواریم به نتیجه برسد.

نماینده وزیر صمت در اصناف کشور با اشاره به وضعیت نامطلوب تالارداران گفت: امیدواریم تا هرچه زودتر پروتکلی آماده کنیم تا به وسیله آن تالارهای پذیرایی بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند چرا که این صنف وضعیت بسیار سختی را سپری می‌کنند.

وی تاکید کرد: به عنوان نماینده وزیر در اصناف اعلام می‌کنم به دنبال کسب اجازه برای فعالیت تالارها هستیم، زیرا هرکدام از این تالارها حدود 30 کارگر و خدمه دارند و باید بتوانند حقوق آنها را بپردازند. برای مثال؛ شاید بتوان در وهله اول تدبیری اندیشید که باغ تالارها که دارای فضای روباز هستند با رعایت پروتکل‌ها و نظارت‌های بهداشتی و با حداقل 50 درصد ظرفیت پذیرش میهمان فعالیت خود را آغاز کنند.

درستی تاکید کرد: اولویت اول ما رعایت پروتکل بهداشتی و حفظ سلامت مردم است و هرآنچه که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کنند کسبه ملزم به اجرا هستند.

نماینده وزیر صمت در اصناف کشور درخصوص وام‌های حمایتی از اصناف نیز گفت: به احتمال بالا این وام‌ها از بیستم خرداد ماه به تمام کارفرمایانی که از اسفند ماه کارگر خود را بیمه و حفظ کرده باشند از 12 تا 16 میلیون تومان با بهره 12 درصد و با تنفس سه ماهه تعلق خواهد گرفت./ایلنا

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها