ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

۵ قانون طلایی برای کسب ثروت از سهم‌های کوچک در بورس

24 خرداد 1401
۵ قانون طلایی برای کسب ثروت از سهم‌های کوچک در بورس

 

به گزارش بانک اول به نقل از وب‌سایت پست دیسپچ، مزیت سرمایه گذاری جدید در بازار سرمایه بر کسی پوشیده نیست. اما اینکه بتوانید یک سبد متنوع از سهم های مختلف را خریداری کنید به پول زیادی نیاز دارد. می توان با مبالغ اندک‌تر نیز وارد بازار سرمایه شد و از آن ثروت بدست آورد. برای این کار باید با روش هایی آشنا شوید که بتواند تاثیری دوچندان از دارایی اولیه و اندک شما بر سودآوری پایانی سهام‌تان بگذارد. 

در این مطلب به ۵ قانون مهم و طلایی برای استفاده در مورد سهام کوچک شما در بازار سرمایه و کسب ثروت مناسب از آن، اشاره شده است. 

۱. هدف داشته باشید

داشتن یک هدف، تمرکز کاری شما را بهبود بخشیده، تعهد شما را تقویت می کند و به شما این امکان را می دهد که میزان پیشرفت خود را بسنجید. در عین حال، باید در تعیین هدف دقت کنید. اگر هدف خود را خیلی بالا یا خیلی پایین در نظر بگیرید، میزان چالش شما نیز بسیار زیاد یا بسیار اندک خواهد بود. بهعنوان مثال، اگر هفتگی ۵ دلار خرج می کنید، هدف پس از انداز هفتگی یک دلار، زیاد است. در نتیجه پیشرفت کافی نمی بینید و انگیزه خود را از دست می دهید. 

بهتر است بجای یک دلار، پس از انداز هفتگی ۰.۲۵ دلار را امتحان کنید. با این برنامه، در حدود دو سال بیش از ۱۰۰ دلار پس از انداز کرده اید. 

۲. سازگار باشید

منتظر شکست های مالی دیگران، چکی از سوی پدرتان برای کادوی تولد یا بازپرداخت مالیات نباشید تا خرید سهام را با آن انجام دهید. بهتر است بجای این کار،‌ به طور مداوم بخش اندکی از هزینه هفتگی خود را پس از انداز کنید.  به این ترتیب شما به چیزی وابسته نیستید. اگر این وابستگی وجود داشته باشد و مبلغ مورد انتظار شما نیز بدست شما نیاید،‌ هم زمان را از دست داده و هم چیزی بدست نیاورده اید. 

۳. بخرید و نگه دارید

اگر زمان بندی مناسب در بازار را بشناسید می دانید که هنگامی که بازار نزولی است باید سهم های مدنظر خود را بخرید و در زمان صعود بازار،‌ بفروشید. اما واقعیت این است که بسیاری از سرمایه گذاران تازه‌کار دقیقا برعکس این کار را انجام می دهند. چون مبلغ اولیه شما اندک است، حتی کوچکترین ضررها نیز می تواند تاثیر زیادی بر سبد دارایی شما بگذارد، پس دقت کنید. 

۴. هزینه ها و دلایل آن را بشناسید

جزئیات حساب خود و مدیریت آن را دقیقا بشناسید. هزینه های بازرگانی بازده سرمایه گذاری شما را کاهش می دهد اما این هزینه ها لزوما چیز بدی نیست. مدل معاملات بدون هزینه در واقع می تواند شما را تشویق به تجارت بیشتر از حد مورد نیاز خود کند. این کار می تواند بازده شما را با گذشت زمان کاهش دهد.

۵. مبانی سرمایه‌گذاری را بخوبی بیاموزید

همزمان که در حال خریداری سهم در سبد سرمایه خود هستید از مطالعه اصول سرمایه گذاری غافل نشوید. طبقات دارایی، نحوه رفتار در بازار سهام، تنوع سازی در پرتفوی، تخصیص دارایی و متعادل سازی را بخوبی یاد بگیرید. این کار می تواند کمک شایانی در سودآوری هر چه بیشتر به شما بکند. 

مهمتر از همه اینکه،  در این بازار بمانید و حضورتان طولانی مدت باشد. 

اخبار مرتبط
گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «ارفع» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «فولاد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «فزر» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.
تا اسفند سال ۱۴۰۰، ۴۰۰ هزار نفر از مردم و طرفداران اقدام برای افزایش سرمایه کردند و از محل افزایش سرمایه و با بورسی شدن سلب حق تقدم انجام شد و در سال ۱۴۰۱ سه مرتبه تلاش شد از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرآیند مالکیت انجام شود که مشکلی برای مراجع آسیایی صورت نگیرد و مالکیت باشگاه‌ها برای این مراجع مشخص شود، اما با توجه به پابان مهلت‌ای افی سی در انتهای سال گذشته از طریق مشارکت کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و کنسرسیومی از ذیل پتروشیمی امروز صبح در فرابورس محقق شد.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 3 اردیبهشت ماه 1403، مبلغ 5 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 1 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.
به‌دنبال جدی شدن واگذاری سهام پرسپولیس به 6 بانک غیردولتی روز یک‌شنبه سازمان بورس این موضوع را غیرقانونی دانست و با ارسال نامه‌ای به بانک‌ها از آنها خواست در این‌باره توضیح دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها