جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

موعد واریز مرحله دوم وام خرید کالای بازنشستگان کشوری

24 خرداد 1401
موعد واریز مرحله دوم وام خرید کالای بازنشستگان کشوری

به گزارش بانک اول، فتح الله شعبانی با اشاره به برنامه‌ریزی صندوق بازنشستگی برای ارتقاء کیفیت زندگی بازنشستگان صندوق بازنشستگی اظهار کرد: برنام مدونی برای افزایش ارتقاء زندگی بازنشستگان از بهمن سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و هدف اصلی در این زمینه بهبود کیفیت زندگی بازنشستگان است.

وی تصریح کرد: بهبود کیفیت زندگی بازنشستگان ابعاد مختلفی دارد از جمله بُعد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و ... باید برای تمام این ابعاد برنامه‌ریزی شود و ابعاد را ارتقاء دهیم و در نهایت کیفیت زندگی بازنشستگان که ذینفعان اصلی صندوق بازنشستگی هستند، رشد پیدا کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری خاطرنشان کرد: در بُعد اقتصادی فعالیت خود را آغاز کردیم و در نخستین گام برنامه‌ریزی را برای ارائه تسهیلات، خرید ارزان قیمت برای بازنشستگان فراهم کردیم و در اسفند ماه سال قبل طرح مشترکی با بانک صادرات و فروشگاه رفاه تحت عنوان "طرح یاری" عملیاتی شد تا بازنشستگان بتوانند از تسهیلات خرید به رقم مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان استفاده کنند و قرار است این تسهیلات اعتباری، در دو مرحله به صورت یک ماه خرید و 4 ماه بازپرداخت اقساط، اجرایی شود.

شعبانی گفت: بدون اینکه کارت جدیدی در بین بازنشستگان توزیع شود، رقم اشاره شده بر روی همان کارت بازنشستگان شارژ می‌شود و مرحله دوم وام خرید بازنشستگان از شهریور ماه آغاز خواهد شد و تا پایان سال نیز یک مرحله دیگر وام خرید به حساب بازنشستگان واریز می‌شود و یکی از دلایل تغییرات در زمان واریز وام خرید به حساب بازنشستگان، شیوع ویروس کرونا بوده که در مرحله نخست واریز وام مشکلاتی را ایجاد کرد که در ادامه این فرایند بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، اجرا می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به وام یک میلیون و 200 هزار تومانی برای خرید اقلام مورد نیاز بازنشستگان خاطرنشان کرد: اجباری برای خرید و تسهیلات وجود ندارد و نرخ تسهیلات دو درصد است که بسیار ارزانتر از تسهیلات قرض‌الحسنه است و مهمتر آن که به میزان هر چیزی که خرید می‌شود، اقساط آن پرداخت می‌شود و نیاز نیست تمام اعتبار یک میلیون و 200 هزار تومانی هزینه شود./تسنیم

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها