جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

۱۰ توصیه وارن بافت برای جوانانی که می‌خواهند ثروتمند شوند!

24 خرداد 1401
۱۰ توصیه وارن بافت برای جوانانی که می‌خواهند ثروتمند شوند!

توصیه شماره ۱ برای سرمایه گذاری: متفاوت باشید!

اولین توصیه وارن بافت برای ثروتمند شدن این است:‌ در‌ها را ببندید. 

وقتی که دیگران طمع می‌کنند، شما بترسید؛ وقتی که دیگران می‌ترسند، شما طمع کنید.

 

به عنوان یک فرد جوان، اگر توصیه‌ای از جانب فردی باشد که باید خیلی جدی بگیرید، این توصیه این است که متفاوت باشید و بر خلاف جریان حرکت کنید. متوجه شوید که دیگران چکار می‌کنند و شما دقیقا بر خلاف آن را انجام دهید. اما این نکته چرا اینقدر مهم است؟

مهم است که بر خلاف دیگران کار کنید، زیرا اکثر مردم جهان اصلا فکر نمی‌کنند! اکثر مردم جهان استفاده از مغزشان را چیز سختی می‌دانند، بنابراین در اکثر اوقات تجربه اجتماعی نشان داده که تصمیم‌گیری آنها اشتباه از آب درمی‌آید.

به عنوان مثال، اکثر مردم تنها زمانی در یک سهام سرمایه گذاری می‌کنند که قیمت سهام‌ها به صورت دیوانه‌واری در حال بالا رفتن باشد؛ این دقیقا همان زمانی است که افراد باهوش در حال فروش هستند

اگر عادی باشید موفق نمی‌شوید، پس عادی نباشید.

توصیه شماره ۲: هر چیز خوبی به زمان نیاز دارد!

مهم نیست که استعداد و یا تلاش شما چقدر زیاد باشد؛ بعضی چیز‌ها فقط به زمان نیاز دارند. مثال می‌زنیم: شما نمی‌توانید ماه آینده بچه‌دار شوید، حتی اگر امروز ۹ زن را حامله کنید!

به نظر شما، چرا اکثر مردم جهان فقیر و ناموفق هستند؟

به این دلیل که موفقیت و ثروت نیاز به زمان دارد؛ ایجاد ثروت و موفقیت به فداکاری دیوانه‌وار و پشتکار غیر عادی نیاز دارد. باید صبورانه زمان‌های دشوار را تحمل کنید؛ وگرنه قادر نخواهید بود از این جاده دشوار که به موفقیت می‌رسد، گذر نمایید.

چیز‌های عالی به زمان نیاز دارند!

توصیه شماره ۳: همنشینی با افراد بهتر از خود!

بهتر است وقت خود را با افرادی به سر ببرید که از شما بهتر هستند. دوستانی را انتخاب کنید که عملکردشان از شما بهتر باشد، تا در نتیجه آن، شما هم در همان مسیر به حرکت بپردازید.

چیزی که جوانان از افراد سنین دیگر بیشتر انجام می‌دهند، این است که همراهی و رفاقت آنها بسیار بیشتری است؛ متاسفانه اکثر افراد متوجه نیستند که با چه کسانی وقت خود را می‌گذرانند.

این تمرین مهم را انجام دهید تا متوجه این قضیه بشوید:

لیستی از ۵ نفر که اکثر وقت خود را با آنها می‌گذرانید، تهیه کنید. چشمانتان را ببندید و تصور کنید که این افراد در ۵ سال آینده احتمالا کجا خواهند بود؛ این همان جایی است که شما به آنجا می‌روید!

اگر همراهان شما در مورد زندگی جاه‌طلب و مثبت‌اندیش نباشند، شما هم نمی‌توانید این طور باشید! اگر دوستانتان بیشتر از شما نمی‌دانند، هرگز رشد نمی‌کنید و تبدیل به فرد بهتری نمی‌شوید.

پس کاری که می‌توانید بکنید، این است که خود را از افراد منفی و بی‌انگیزه دور کنید؛ دوستانتان را با دقت انتخاب کنید. زیرا نمی‌توانید بهتر از افرادی باشید که با آنها رفاقت می‌کنید!

توصیه شماره ۴: بگویید نه نه نه!

نمی‌توانید زمان خود را کنترل کنید، مگر این که نه گفتن را بلد باشید! شما نمی‌توانید به افراد دیگر اجازه دهید که برنامه زندگی شما را بچینند.

به اطراف خود نگاه کنید. چه چیزی می‌بینید؟ رسانه‌های اجتماعی، تلویزیون، مهمانی و فیلم‌های سینمایی. این‌ها باعث حواس‌پرتی شما می‌شوند. همه این‌ها چیز‌های جالبی هستند که ارزش کمی دارند و یا اصلا ارزشی برای زندگی و آینده ما نخواهند داشت.

هر چه بیشتر به این حواس‌پرتی‌ها نه بگوییم، وقت بیشتری برای سازندگی در چیز‌های مهم خواهیم داشت.

توصیه شماره ۵: مجبور نیستید که باهوش‌تر از بقیه باشید!

شما باید از دیگران منظم‌تر باشید. هر چیزی را که در مورد استعداد و بهره هوشی به شما گفته شده است، فراموش کنید!

استعداد‌ها در جهان به مانند نمک روی سفره، فراوان هستند. صد‌ها نفر با بهره هوشی ۲۰۰ ورشکست شده‌اند؛ پس هوش معیار زیاد مهمی برای موفقیت و ثروت نیست.

نظم، تمرین، فداکاری و پشتکار چیز‌هایی هستند که برای موفقیت لازم دارید.

توصیه شماره ۶: بدانید چکار می‌کنید!

ریسک وقتی به وجود می‌آید که ندانید چکار می‌کنید. به عنوان مثال، بیش از ۹۰ درصد افرادی که می‌خواهند کسب و کار خود را شروع کنند، هرگز وقت نمی‌گذارند که ۱۰ کتاب را در مورد آن کسب و کار مطالعه کنند!

با این وجود، همه ما معتقدیم که کسب و کار و سرمایه گذاری ، پُر ریسک هستند.

ریسک واقعی، نادانی است.

هر چه بیشتر در مورد زمینه فعالیت خود بدانید، ریسک آن نیز کمتر می‌شود. برای کاهش ریسک، به دنبال دانش بروید.

توصیه شماره ۷: رهایی از عادت‌های بد!

زنجیرهای عادت به قدری سبک هستند که احساس نمی‌شوند، و زمانی سنگینی زیاد آنها را احساس می‌کنیم که می‌خواهیم آنها را بشکنیم.

بهترین چیزی که با زندگیتان می‌توانید انجام دهید، این است که از همه عادت‌های بد اجتناب کنید.

آزمایش این عادت‌های بد، مانند بازی با آتش است؛ زیرا زمانی که این عادت‌های بد رشد یابند، شما تبدیل به برده آنها خواهید شد!

توصیه شماره ۸: از کارتان لذت ببرید!

از کارت لذت ببر و برای کسی کار کن که تحسینش می‌کنی.

بر طبق یک نظرسنجی شرکت گالوپ (Gallup)، بسیاری از  افراد جهان (تقریبا ۸۵ درصد) از کارشان متنفر هستند؛ از آنجا که شما بیش از ۵۰ درصد از زندگی بزرگسالی خود را به کار کردن و برنامه‌ریزی برای آن می‌گذرانید، بهتر است همه سعی خود را برای لذت بردن از آن بکنید.

ممکن است این کار آسان نباشد؛ اما اگر بهایش را بپردازید و از دشواری‌های لازم گذر کنید، می‌توانید شغل و یا کسب و کاری را برای خود راه‌اندازی کنید که از آن لذت می‌برید.

توصیه شماره ۹: چیزی که در بین عموم محبوب است، جواب نمی‌دهد!

شما نمی‌توانید چیزی را بخرید که هم محبوب باشد و هم به خوبی کار کند؛ توجه داشته باشید که هر چیزی که محبوب می‌شود، بازی آن به پایان می‌رسد!

این هر چیزی می‌تواند باشد؛ چه یک ایده تجاری، چه یک موقعیت سرمایه گذاری ! وقتی که در مورد آن در اخبار می‌خوانید، دیگر خیلی دیر است که آن را یک فرصت بنامید!

بر اساس همهمه و سر و صدا زندگی نکنید. واقعیت در راز پنهان شده است. اما چگونه به این موقعیت‌های مخفی که کسی نمی‌بیند، دسترسی پیدا می‌کنید؟

کتاب‌هایی را بخوانید که دیگران آنها را نمی‌خوانند.زمانی که دیگران به دنبال سرگرمی هستند

، شما به دنبال دانش باشید؛ اگر شما چیز‌هایی را بدانید که دیگران نمی‌دانند، موقعیت‌ها را قبل از آنها مشاهده خواهید کرد.

توصیه شماره ۱۰: هرگز در کسب و کاری سرمایه گذاری نکنید که آن را درک نمی‌کنید!

سعی نکنید همه چیز را بدانید و ادعای آن را هم نداشته باشید! کل زندگی یادگیری است و هیچ کس همه چیز را نمی‌داند.

به جای دانستن همه چیز، سعی کنید یک متخصص باشید!

یک یا چند حیطه را انتخاب کنید که به آنها علاقه‌مند هستید و هر روز، در مورد چیز‌هایی مطالعه کنید که دیگران در مورد آنها نمی‌دانند؛ به چیز‌های دیگری که درک نمی‌کنید، نه بگویید.

اگر وقت مطالعه در مورد یک کسب و کار را ندارید، هیچ وقت در آن سرمایه گذاری نکنید؛ زیرا این چیزی است که دیگران انجام می‌دهند. به عنوان مثال، اگر وقت برای مطالعه در زمینه ارز دیجیتال ندارید، نباید در ارز‌های دیجیتال سرمایه گذاری کنید؛ چون این کاری است که انجام می‌دهند.

اگر وقت آن را ندارید که ۱۰ کتاب خوب در مورد سهام بخوانید، در بازار سهام سرمایه گذاری نکنید. همچنین اگر وقت ندارید که حداقل ۵ کتاب خوب در مورد املاک و مستغلات بخوانید، نباید در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید.

پولتان را تنها وارد زمینه‌ای کنید که در آن دانش و تخصص دارید.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله و ویدیو، سعی کردیم نکاتی را بررسی کنیم که برای موفقیت شغلی و زندگی مهم هستند. این‌ها نکاتی هستند که توسط وارن بافت آموزش داده شده‌اند.

وارن بافت یکی از موفق‌ترین و ثروتمندترین مردان روزگار است و بی شک، موفق‌ترین سرمایه گذاری است که دنیا به خود دیده؛ در جایی خواندم که در دهه ۱۹۸۰، مادر بافت به او گفت که چرا سهام بی‌ارزش کوکا کولا را خریده‌ای؟

بافت اکنون از ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در کوکاکولا، روزانه ۱ میلیون دلار سود دریافت می‌کند.

این توصیه‌ها با این که شاید به نظر خیلی ساده بیایند و قطعا همه ما آنها را شنیده‌ایم، اما عمل کردن به آنها، می‌تواند در زندگی شخصی و شغلی ما تاثیر بسزایی داشته باشد.

اخبار مرتبط
اینستاگرام تنها راه برای درآمدزایی در فضای آنلاین نیست اما اگر به این نتیجه رسیده‌اید که پلتفرم درستی برای شماست، لازم است درباره راه‌های مختلف درآمدزایی از محتوای خود بدانید.
پیمان مولوی در پاسخ به این پرسش که بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۳ چیست؟ افزود: ما می‌گوییم هیچ بازار بهتری وجود ندارد و این‌ها، همه جزو خطای دسته‌بندی است وی اظهار داشت: هر کسی به صورت متناوب چه در دلار، چه در طلا، چه در املاک و مستغلات و چه در خودرو و حتی در سهام با ریسک آن حضور داشته باشد، از ریال خود می‌توان محافظت کند. این اقتصاددان تصریح کرد: در این حالت، به صورت متوسط باید خرید شود، به خصوص در طلا باید این اتفاق بیفتد.
شیطنت‌های ماه‌های پایانی سال گذشته در بازار ارز و طلا، برای سرمایه‌گذاران دلار و سکه نهایتا منجر به بازدهی سالانه ۲۹ درصدی شد. نرخ تورم براساس داده‌های رسمی در ۱۴۰۲ کمی بیش از ۳۲ درصد است
بسیاری از ثروتمندترین کشورهای جهان در میان کوچکترین کشورهای جهان قرار دارند به‌طوری که اقتصاد آنها در مقایسه با تعداد ساکنان آنها بسیار بزرگ است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
زهرا
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خیلی خوب بود واقعا بدرد بخور بود.

سجاد کامرانی امین
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

مطلب بسیار جالبی بود و چکیده تمام مسایل روزمره ای که فراموش کردیم،

رضا توانا
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

عالی

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها