پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

اعتبار دفترچه بیمه سلامت به صورت الکترونیکی کنترل می‌شود

24 خرداد 1401
اعتبار دفترچه بیمه سلامت به صورت الکترونیکی کنترل می‌شود

به گزارش بانک اول،داوود حاجی قاسمعلی روز دوشنبه درباره تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت و کنترل الکترونیک اعتبار دفترچه‌ها افزود: ابزارهایی دراختیار موسسه‌ها در این زمینه قرارداده شده است. در مطبهایی که به صورت الکترونیک نسخه را می‌نویسند در پنل مربوطه، اعتبار دفترچه به صورت خودکار کنترل می‌شود.

وی ادامه داد: در داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها که نسخه پیچی الکترونیک را انجام می‌دهند نیز در پنل مربوطه، کنترل اعتبار خودکار انجام شده و بعد خدمات ارائه می‌شود. در بیمارستان‌ها که استحقاق سنجی انجام می‌شود نیز از طریق نرم افزار بیمارستانی، اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت کنترل می‌شود و مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت بیان کرد: همچنین سه ابزار در اختیار مطب‌ها و موسسه‌هایی قرار داده شده که نسخه نویسی الکترونیک را انجام نمی‌دهند. یک مورد اپلیکیشن موبایلی است که می‌توانند این نرم افزار را از اداره کل بیمه سلامت در استان مربوطه دریافت کنند. مورد دوم، وب سرویسی است که در اختیار مطب‌ها و موسسه‌ها قرار گرفته است. مورد سوم هم شماره‌گیری کد *۱۶۶۶# است که می‌توانند شماره ملی بیمه شده را وارد کرده و از اعتبار دفترچه وی اطمینان پیدا کنند.

حاجی قاسمعلی درباره تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت بیمه شدگان بنیاد شهید و بهزیستی گفت: برای بیمه شدگان بنیاد شهید و بهزیستی، در سامانه تاریخ اعتبار ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ زده شده و اگر دفترچه‌های این افراد برگه سفید داشته و تاریخ اعتبار آن گذشته باشد، نیازی به حضور در دفاتر پیشخوان ندارند و می‌توانند با همان دفترچه، خدمات را دریافت کنند.

وی افزود: برای بیمه شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره)، بیمه شدگان طلاب و روحانیون و اتباع خارجی نیز اعتبار دفترچه تا ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ در نظر گرفته شده و اگر دفترچه این افراد هم برگه سفید داشته باشد، نیازی به حضور در دفاتر پیشخوان ندارند.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: برای سایر گروه‌ها نیز تاریخ اعتبار در نظر گرفته شده و اگر دفترچه‌ها اعتبار نداشته باشد، استحقاق سنجی و کنترل اعتبار در موسسه‌ها گزارش می‌شود و اگر گزارش شود که اعتبار ندارد باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند. البته تمام بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت می‌توانند با شماره گیری کد دستوری *۱۶۶۶# از اعتبار داشتن دفترچه بیمه خود اطمینان پیدا کنند.

به گزارش بانک اول کوروش فرزین معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت نیز پیش از این گفته بود: دفترچه بیمه سلامت بیمه شدگانی که دفترچه بیمه آنها دارای نسخ سفید است نیازی به تعویض ندارد و این افراد می‌توانند بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان و دریافت دفترچه جدید به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه و خدمت مورد نظر را دریافت کنند./ایرنا

اخبار مرتبط
طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌رود که شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.
افرادی می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری برخوردار شوند که مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار باشند و در زمره بازنشستگان، از کارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری نبوده و از اتباع خارجی نیز نباشند.
صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پوشش بیمه ای داروها در سال جدید را تشریح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها