چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

افزایش مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی

24 خرداد 1401
افزایش مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش بانک اول، محمد اسدی در این باره اظهار کرد: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تکلیف قانونی سازمان تأمین اجتماعی است و تا آنجا که مطلع شده‌ایم با پیگیری‌های مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و وزیر رفاه مراحل نهایی واگذاری سهام و سایر منابع از سوی دولت به سازمان تأمین اجتماعی درحال انجام است.

وی افزود: امید زیادی در بین بازنشستگان برای تحقق این مطالبه چندین ساله ایجاد شده است. طی سنوات متمادی در زمینه حق مسکن و خواربار بازنشستگان تأمین اجتماعی افزایش قابل توجهی صورت نگرفته و درحال‌حاضر مبالغ ناچیزی دریافت می‌کنند که انتظار می‌رود در امسال این افزایش صورت گیرد.

دبیر کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به تلاش و پیگیری فراوان مدیریت سازمان تأمین اجتماعی برای دریافت مطالبات سازمان از دولت و تجهیز منابع به منظور افزایش حق مسکن و خواربار و همچنین اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: امیدواریم این اقدامات اساسی در آینده نزدیک به نتیجه برسد.

اسدی افزایش حقوق بازنشستگان تا حداقل دو میلیون ۸۰۰ هزار تومان را مطالبه اصلی و خواسته اولیه تشکل‌های بازنشستگان عنوان کرد و گفت: از وزیر رفاه و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی انتظار داریم که همسان‌سازی و افزایش حق مسکن و خواربار را هرچه سریعتر اجرا کنند.

وی با اشاره به افزایش مبلغ و تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه اختصاص یافته به بازنشستگان تأمین اجتماعی در امسال گفت: مبلغ وام بازنشستگان در امسال به چهار میلیون تومان رسیده است. امیدواریم سازوکار پرداخت این تسهیلات نیز هرچه زودتر از سوی سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ و پرداخت وام‌ها آغاز شود.

اخبار مرتبط
در حال حاضر بانک‌های ملت، ملی، مسکن، صادرات، بانک رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصاد نوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام ودیعه مسکن معرفی شده‌اند.
طبق ابلاغیه جدید، بانک‌های عامل، برای پرداخت این وام باید فقط یک ضامن رسمی از متقاضی بخواهند؛ اما این وام قرض‌الحسنه که به نام وام خرد و فوری هم معروف است، خیلی هم دریافتش فوری نیست!
موضوع وام با کارت یارانه از سال ۱۳۹۶ و با بخشنامه بانک مرکزی آغاز شد که در همان زمان بانک‌ها اعلام کردند منابع لازم برای پرداخت وام یارانه به مشمولان را ندارند و البته بانک مرکزی هم تکلیفی را بر دوش شبکه بانکی نگذاشت. دو سال بعد همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، دولت دوازدهم وام‌های یک میلیون تومانی پرداخت کرد که اقساط آن هر ماه از حساب کارت یارانه متقاضیان کسر می‌شد.
بانک رفاه کارگران به منظور تداوم سیاست های حمایتی خود از جامعه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک، در قالب “طرح امید رفاه”تسهیلات پرداخت می کند. تسهیلات طرح امید رفاه به مستمری بگیران ارجمند سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند و کارکنان محترم بازنشسته بانک رفاه، در قالب عقد قرض الحسنه به میزان بیست میلیون تا یکصد میلیون ریال با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد پرداخت می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها