جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

نتایج وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری مشخص شد/ آغاز پرداخت وام از 9 تیرماه

24 خرداد 1401
نتایج وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری مشخص شد/ آغاز پرداخت وام از 9 تیرماه

به گزارش بانک اول شعبانی با بیان اینکه ثبت‌نام آنلاین این تسهیلات از طریق سایت صندوق بازنشستگی از سوم تا 20 خردادماه انجام شد، گفت: این تسهیلات شامل فرزندانی می‌شد که تاریخ عقدنامه آنها از اول فروردین 98 تا پایان 31 اردیبهشت ماه 99 باشد.

وی با اشاره به تاکید مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری برای اجرای فصلی این تسهیلات، گفت: قرار شد پرداخت وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران در چهار دوره و هر دوره برای یک هزار فقره اجرایی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: این تسهیلات 20 میلیون تومان و با اقساط 60 ماهه (5 ساله) بوده که به غیر از ثبت نام اینترنتی و تحویل مدارک به استان‌ها جهت راستی‌آزمایی، هیچ گونه شرایط خاص و پیچیده‌ای برای دریافت مثل داشتن ضامن و اسناد بانکی و مالی ندارد که پس از تایید نهایی، مبلغ وام به حساب شخص بازنشسته متقاضی و مشمول به تعداد تسهیلات در نظر گرفته شده، واریز خواهد شد.

شعبانی یادآور شد: در این دوره، برای دریافت وام ازدواج فرزندان بیش از 29 هزار نفر درخواست خود را ثبت کردند که از این میان و در گام نخست، باتوجه به منابع در اختیار، حدود یک هزار نفر مشمول و واجد شرایط دریافت این تسهیلات شدند./ایلنا

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها