ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

۴ راهکار انتخاب صحیح سهام برای سرمایه‌گذاران بلندپرواز

24 خرداد 1401
۴ راهکار انتخاب صحیح سهام برای سرمایه‌گذاران بلندپرواز

 

به گزارش بانک اول به نقل از یاهو فایننس، در شرایطی که در ابتدای تشکیل پرتفوی خود هستید و گزینه های متعددی نیز برای انتخاب دارید،‌  چطور می دانید که کدام سهم را انتخاب کنید؟ این تصمیم آسانی نیست و به استراتژی ویژه ای نیاز دارد. اولین قدم شناخت مسیرهایی است که پیش‌روی شما قرار دارد. در مطلب زیر به چهار مسیر اشاره شده که البته تنها یک آغاز است اما می تواند به درک آنچه برای شما مناسب‌تر است، کمک کند. 

برای افرادی که از منابع مالی خوبی برخوردار هستند، یکی از متداول ترین استراتژی های سرمایه گذاری ، انتخاب مقادیر اندکی از چند سهم سنگین و بزرگ است. 

۱/ یک API را  امتحان کنید
بسیاری از سرمایه گذاران، تحت تأثیر تعداد زیادی از گزینه های انتخابی سهام ، استراتژی خود را به عنوان یک رویکرد متنی و محوری از پژوهش در نظر می گیرند. این کار می تواند زمان زیادی ببرد که شامل جستجوی تاریخ سهام، تحقیق در روند صنعت و سایر داده ها می شود. خوشبختانه ابزاری وجود دارد که می تواند کمک کند. 

 با استفاده از API (وب سرویس) سهام، برای ارزیابی سهام های فردی، معاملات آزمایشی و مدل سازی مختلف سناریو ، می توانید درک بهتری از آنچه برای سهام شما مناسبتر است، بدست آورید.

۲/ بر مدیریت فعال متمرکز شوید
برخی از سرمایه‌گذاران مدتهاست در این بازار حضور دارند. آنها سهام خود را بطور خاص و برای مدت زمان طولانی انتخاب کرده اند. این کار از نظر منطقی درست، قابل اعتماد و با استرس کم است. اما به طور معمول رویکردی سودآور نیست چراکه اقدامی که هفته ها و ماه ها بطول بیانجامد نمی تواند حرکتی با سودآوری محسوس ایجاد کند. 

تسلط بر مدیریت فعال سهام نه تنها برای به دست آوردن سهام بالقوه سودآور و بی ثبات، حیاتی است بلکه مهارت مهمی است که وقتی بازار دچار انقباض بازار می شود  می توان از آن استفاده موثر نمود؛ مانند رکود فعلی بازارها.

۳/ گزینه‌های منفعل را بیابید
رکود اقتصادی می تواند نوسانات جدی در بازار ایجاد کند اما همیشه چند رویکرد وجود دارد که مدیریت منفعل را حتی در شرایط بسیار سخت، امکان پذیر خواهد کرد.

 به طور خاص، سرمایه گذاری در ETFها - صندوق های مبادله ای با ارز - می تواند زمینه این نوع سرمایه گذاری را فراهم کند. مزیت ETF های برتر این است که آنها می توانند به متنوع سازی سبد خرید شما کمک کنند، تمایل به مدیریتی مقرون به صرفه تر داشته و روندهای آنها می تواند به آشکار شدن فعالیت گسترده تر بازار کمک کنند. علاوه بر این ، ETF ها مزایای مالیاتی خاصی را ارائه می دهند که به جذابیت آنها می افزاید. 

۴/ یافتن راهی برای پیشرفت
هر کتاب یا وبلاگ، استراتژی خاصی را پیشنهاد می دهد در حالی که بازار در نوسان است. شما باید رویکردی را انتخاب کنید که برای شما معنادار باشد. این رویکرد برای شما ممکن است استفاده از API در کنار تعدادی  از مشاوران معتبر ، روش های تحقیق یا تنوع در پرتفوی باشد. شاید هم متوجه شوید به سهم های کوچک یا سهم های وابسته به زیست یا پزشکی علاقمندید. 

در نهایت ، آنچه سرمایه گذاران موفق را از بقیه جدا می کند این است که آنها محاسبات مالی را با اشتیاق و تعامل فکری ترکیب می کنند. 

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 25 فروردین ماه 1403، مبلغ 2 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 141 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.
در روزهایی که بازار سرمایه با یک کندل نزولی سنگین (روز شنبه) به همراه خروج بیش از 1700 میلیارد تومانی همراه شده است و با توجه به اتفاقات اخیر شاهد تصمیم گیری مدیرانی بورسی برای دامنه نوسان یک درصدی در بازار سرمایه هستیم عملا باید شاخص و تحلیل تکنیکالی آن را برای مدتی در نظر نگرفت و فراموش کرد.
مروز 55 هزار معامله انجام شد و ارزش کل معاملات بالغ بر 8 همت بود. ارزش معاملات سهام و صندوقها حدود 3 همت بوده است.
معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران در پی اتفاقات نظامی شب گذشته، با تشکیل بیش از ۳.۱ هزار میلیارد تومان صف فروش آغاز شده است. جمع ارزش صفوف خرید در بورس تنها ۶۰ میلیارد تومان است. تا این لحظه که ۱۳ دقیقه از آغاز معاملات گذشته، شاخص کل با ریزش ۳۸۴۱ واحدی به دو میلیون و ۲۰۴ هزار واحد رسیده و تاکنون ۱۱ هزار و ۷۵۷ معامله انجام شده است. نمادهای فولاد، فملی، وبملت، شبندر، وتجارت، کگل و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص به جای گذاشتند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها